MINI Cooper Convertible – update-uri minore

Da mai departe!

Un test cu o mașină cabrio este un prilej de bucurie… asta dacă nu plouă. AutoReport.ro a testat MINI Cooper Cabrio de la Automobile Bavaria și a prins o zi ploioasă.
Un nou limbaj de design exterior aşază acum aspectul inconfundabil MINI într-o lumină clar definită. Imaginea frontală a MINI Cabriolet este deosebit de expresivă. Este dominată mai mult ca niciodată de grila caracteristică a radiatorului, al cărei contur hexagonal ocupă acum mult mai mult spaţiu, şi de farurile MINI rotunde. Luminile de poziţie sunt înlocuite de prize de aer verticale amplasate mult spre exterior, care servesc drept o fantă pentru Air Curtains, cu obiectivul de a optimiza aerodinamica. Bara centrală de pe bară, care funcţionează şi ca suport pentru plăcuţa de înmatriculare, are acum o suprafaţă mai mare în culoarea caroseriei.
Proporţiile MINI tipice şi consolele scurte continuă să definească imaginea laterală. Noile contururi ale pasajelor roţilor în evidenţă. În plus, semnalizatoarele laterale reproiectate dispun acum de tehnologie LED. Un design redus al suprafeţelor caracterizează imaginea din spate a variantelor de model MINI cu motor termic. Un contur negru preia forma hexagonală a grilei radiatorului. Stopul de ceaţă este integrat acum în difuzor ca o unitate Led îngustă.
Carcasa interioară a lămpilor rotunde nu mai este cromată, ci de culoare neagră. Unităţile LED pentru faza scurtă şi faza lungă asigură o iluminare strălucitoare şi uniformă a drumului. O bandă de lumină pe conturul rotund preia funcţia luminilor de zi şi a semnalizatoarelor.
Gama de funcţii a farurilor LED adaptive, disponibile opţional, include lumina de viraje, faza lungă matrix cu iluminare selectivă şi lumina de vreme rea. În viraje, un fascicul de lumină separat cade automat pe banda pe care rulează conducătorul. De asemenea, faza lungă este controlată automat în funcţie de situaţia de trafic la viteze mai mari de 70 km/h. În acest scop, unitatea LED corespunzătoare este împărţită în patru segmente care pot fi activate şi dezactivate independent unul de celălalt. Această funcţie matrix face posibilă evitarea orbirii altor utilizatori ai drumului. De îndată ce camera frontală MINI înregistrează un vehicul care circulă din sens opus sau unul care circulă în faţă, spaţiul pe care îl ocupă vehiculul este iluminat doar la luminozitatea fazei mici. Lumina de vreme rea poate fi activată şi prin simpla apăsare a unui buton. Când vizibilitatea este limitată, de exemplu din cauza ceţii, a ploilor abundente sau a zăpezii, faza scurtă poate fi completată de o lumină de viraje atenuată pentru a ilumina drumul mai intens.
Şi stopurile caracteristice în design Union Jack fac parte acum din gama de echipamente standard pentru MINI Cabriolet. Grafica stopurilor, inspirată de steagul britanic, este subliniată în special de o versiune mai întunecată a modelului. Toate funcţiile stopurilor sunt în tehnologia LED, cu excepţia luminii de marşarier.
Toate propulsoarele de pe MINI dispun de tehnologia MINI TwinPower Turbo este alcătuită dintr-un sistem turbo, injecţie directă de benzină şi sincronizare variabilă a supapelor de admisie şi evacuare. Versiunea testată de noi, MINI Cooper este echipată cu un motor de 3 cilindri în linie de 136 CP. Acest motor în combinație cu transmisia cu 7 trepte transformă MINI într-o mașină sprintenă de oraș. Suspensiile au mi fost setate un pic spre confort. Astfel, cei care s-au plâns până acum de rigiditatea suspensiei nu vor avea de ce să se plângă.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare). Aspectul premium al instrumentului central a fost optimizat şi el. Un ecran tactil color de 8,8 ţoli (22,35 cm), butoanele preferate sensibile la atingere şi suprafeţele Piano Black lucioase sunt acum dotări standard. În plus, unitatea de comandă audio şi butoanele funcţionale pentru luminile de avarie şi sistemele de asistare a condusului sunt integrate şi mai armonios în unitatea de comandă circulară. Împreună cu opţiunea de lumină ambientală, un nou design al suprafeţei definit cu gravură laser, optimizează aspectul inelului cu lumină LED care înconjoară instrumentul central. Controlerul sistemului de operare, plasat pe consola centrală, dispune acum de o suprafaţă complet neagră, în combinaţie cu un sistem de navigaţie.
Un volan sport din piele nou proiectat, cu butoane multifuncţionale, va face parte din echiparea standard a tuturor variantelor de model.
MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Ca și la vechea generație, integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.

Mini Cooper Convertible
0-100 km/h: 8,7 secunde
Viteza maximă: 205 km/h
L/l/î: 3.821/1.727/1.415
Masă proprie: 1.265 kg
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 136 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.480 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Related posts