Noul Porsche 911 S/T: versiunea puristă în ediție specială marchează cea de-a 60-a aniversare a modelului 911

Da mai departe!

Porsche sărbătorește cea de-a 60-a aniversare a modelului 911 cu o ediție specială realizată pentru o plăcere maximă a condusului. În serie limitată la numai 1.963 de exemplare, Porsche 911 S/T prezintă un design care pune accent pe o greutate redusă a mașinii și o experiență de condus puristă. Pentru prima dată, motorul de 386 kW (525 CP) cu turație mare, preluat de la 911 GT3 RS își demonstrează puterea pe șosele prin intermediul unei cutii de viteze manuale și al unui ambreiaj ușor.

Pentru a marca aniversarea specială a emblematicului automobil sport 911, inginerii de la Weissach au proiectat o mașină sport puristă, dedicată plăcerii de a conduce: 911 S/T. Modelul aniversar exclusivist reunește punctele forte ale modelului 911 GT3 cu pachet Touring și ale modelului 911 GT3 RS și oferă o combinație unică de agilitate și dinamică de condus. Acesta combină motorul boxer de 4,0 litri, cu aspirație naturală, de 386 kW (525 CP), de la 911 GT3 RS cu o transmisie manuală cu rapoarte scurte. Acest lucru este completat de o construcție extrem de ușoară și de o configurație a trenului de rulare optimizată pentru agilitate și manevrabilitate. 911 S/T cântărește doar 1.380 de kilograme (greutate în stare de funcționare DIN, inclusiv toate fluidele), ceea ce îl face cel mai ușor model din generația 992. Pachetul opțional Heritage Design este inspirat din versiunea de curse a modelului 911 S, de la sfârșitul anilor 1960 și începutul anilor 1970.

Designul modelului aniversar a încorporat experiența GT și motorsport a Porsche. Acest lucru se reflectă în manevrabilitatea sa agilă, concepută pentru plăcerea de a conduce pe drumurile sinuoase. Reducerea masei rotative atât la nivelul motorului, cât și al roților și al frânelor asigură o reacție dinamică. S/T răspunde instantaneu la comenzile șoferului. Fiecare mișcare a direcției sau fiecare gram de presiune asupra accelerației sau frânei este implementat imediat, cu o precizie ridicată. Spre deosebire de 911 GT3 RS, dezvoltarea modelului 911 S/T nu a fost axată pe funcționalitatea sa pe circuit, ci mai degrabă pe călătoriile pe drumurile publice.

Prin denumirea sa, noul 911 S/T este poziționat drept urmașul unei versiuni speciale, axate pe performanță, din prima generație 911. Începând cu 1969, Porsche a oferit o versiune de curse a modelului 911 S. În interiorul companiei, aceste mașini au fost denumite 911 ST. Modificările aduse șasiului, roților, motorului și caroseriei au îmbunătățit semnificativ accelerația, frânarea, tracțiunea și aderența în viraje. Pe aceste modele nu se foloseau încă spoilere de mari dimensiuni și nici alte elemente aerodinamice. Noul 911 S/T preia spiritul modelului original 911 S (ST) și îl transferă la actuala generație de modele Porsche 911. Modelul aniversar combină elemente ale modelului 911 GT3 RS cu caroseria modelului 911 GT3 cu pachet Touring și o completează cu componente ușoare, dezvoltate special pentru 911 S/T. Rezultatul este o experiență de condus unică în cadrul portofoliului 911 GT.

Construcție ușoară, de la aripi până la ambreiaj
Printre altele, 911 S/T își obține manevrabilitatea agilă și directă prin intermediul unui design axat cu consecvență pe reducerea greutății mașinii. Capota-față, acoperișul, aripile-față și portierele cu mânerele lor surprinzătoare sunt realizate din plastic ușor, ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). Același lucru este valabil și pentru bara antiruliu de pe puntea spate și panoul de forfecare (elementul de rigidizare de pe puntea spate). De asemenea, Porsche echipează modelul aniversar cu jante din magneziu, sistem PCCB, o baterie de pornire litiu-ion și geamuri ușoare, toate în standard. Cu o izolație redusă, renunțarea la direcția pe puntea spate și economii de greutate la nivelul grupului motopropulsor, 911 S/T atinge o greutate în stare de funcționare DIN de numai 1.380 kg. Acest lucru face ca mașina, optimizată pentru o configurație de drum rapid, să fie cu încă 40 kg mai ușoară decât un 911 GT3 Touring manual.

Inginerii Porsche au dezvoltat un nou ambreiaj ușor, exclusiv pentru 911 S/T. Împreună cu o volantă cu o singură masă, acesta reduce greutatea masei rotative cu 10,5 kg. Acest lucru îmbunătățește în mod vizibil viteza de reacție a motorului boxer aspirat natural. Cuplat cu o transmisie manuală cu șase trepte, cu un raport de transmisie mai scurt decât la 911 GT3, motorul cu turație ridicată de pe 911 S/T oferă o dinamică și mai rapidă. Acesta propulsează 911 S/T până la 100 km/h în doar 3,7 secunde. Modelul atinge o viteză maximă de 300 km/h. Experiența de condus extraordinară este accentuată de sunetul convingător al sistemului de evacuare sport, ușor, în standard. 911 S/T este singurul 911 din actuala generație care combină un design cu punte față cu două brațe cu o punte spate multi-link, fără direcție pe puntea spate. Amortizoarele și sistemele de control au fost reglate în consecință.

Aerodinamica modelului 911 S/T este, de asemenea, potrivită pentru drumurile publice și nu pentru pistele de curse. Modelul aniversar este echipat standard cu un Gurney flap pe spoilerul extensibil din spate. Echiparea standard include, de asemenea, jante ușoare din magneziu cu blocare centrală de 20 de inch (față) și 21 de inch (spate). Între timp, anvelopele ultraperformante 255/35 ZR 20 asigură un nivel ridicat de aderență mecanică în partea din față a mașinii. În partea din spate, 911 S/T dispune de anvelope 315/30 ZR 21. Scaunele produse integral din CFRP vin în standard. Scaunele Sport Seat Plus, reglabile în patru direcții, sunt disponibile fără costuri suplimentare. Instrumentarul de bord și ceasul din pachetul Sport Chrono sunt finisate într-o schemă de culori Porsche verde clasic.

Modelul 911 S/T este oferit, optional, cu un pachet exclusiv Heritage Design. Noua culoare exterioară Shoreblue Metallic și culoarea jantelor Ceramica sunt disponibile exclusiv pentru această variantă deosebit de elegantă. Pe portiere, la cerere, se poate aplica un număr de pornire de la 0 la 99, precum și o folie decorativă. Emblema Porsche clasică, preluată de la modelul original 911, care împodobește partea frontală, capacele jantelor, volanul, tetierele și cheia mașinii, evidențiază rădăcinile istorice ale modelului 911 S/T. Interiorul prezintă, de asemenea, centrele scaunelor din pânză în culoarea Classic Cognac cu dungi negre – un alt omagiu adus istoriei 911. Tapițeria din piele semi-anilină în două tonuri, în culoarea Black sau Classic Cognac, înconjoară căptușeala plafonului, îmbrăcată în Dinamica perforată, iar alte elemente de la Porsche Exclusive Manufaktur completează pachetul. Logo-ul Porsche și denumirea modelului 911 S/T de pe partea din spate a mașinii sunt de culoare aurie.
Porsche Design oferă clienților, în exclusivitate, modelul Chronograph 1 – 911 S/T. Cu o carcasă din titan, nevopsită și sablată din motive de economie de greutate, acest ceas exclusivist merge pe principiul de design ușor al noii ediții speciale, puriste 911. Inima cronografului este mecanismul Porsche Design WERK 01.240, cu certificare COSC și funcție flyback. Acesta este acționat cu un rotor cu un design asemănător volanului de magneziu al modelului 911 S/T.

Related posts