Noul Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport – o nouă mașină mai puternică pentru clasa GT4

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Porsche a prezentat noul 718 Cayman GT4 RS Clubsport la Salonul Auto de la Los Angeles. Mașina de curse cu motor central de la Weissach se bazează pe noul model de serie 718 Cayman GT4 RS, care tocmai a fost lansat. Cea mai semnificativă schimbare este motorul boxer cu șase cilindri de 4,0 litri.

Acest motor cu turații mari a fost preluat direct de la mașina de curse 911 GT3 Cup și dezvoltă 500 CP în 718 Cayman GT4 RS Clubsport – cu 75 CP mai mult decât modelul anterior GT4 Clubsport. Pe lângă multe detalii actualizate, dezvoltarea noului 718 Cayman GT4 RS Clubsport s-a concentrat pe îmbunătățirea în continuare a performanței generale. Transmisia standard cu 7 trepte cu dublu ambreiaj (PDK) montată pe mașină utilizează acum toate cele șapte trepte, în loc de șase. Toate treptele au rapoarte mai scurte decât la modelul anterior. În funcție de reglementările specifice pistei și seriei, noul 718 Cayman GT4 RS Clubsport poate obține timpi pe tur cu peste două procente mai rapizi decât modelul anterior. Vehiculul omologat este gata de pistă din fabrică și poate fi folosit în seria de curse SRO din întreaga lume fără alte modificări.

„În dezvoltarea noii mașini am încorporat experiența din ultimii trei ani de rulare a precedentului GT4 Clubsport, precum și dorințele clienților”, a declarat Michael Dreiser, manager de vânzări și distribuție la Porsche Motorsport. „Timpii mai rapizi pe tură, combinați cu o îmbunătățire suplimentară a manevrabilității, oferă clienților noștri un produs competitiv pentru sezoanele de curse viitoare în competițiile de curse din clasa GT4 din întreaga lume.” Porsche a început să ofere Cayman GT4 Clubsport din generația 981 în 2016, intrând de timpuriu în acest nou format de curse pentru clienți cu o mașină competitivă. Un total de 421 de unități au fost construite până în 2018. Modelul de generație următoare, care avea la bază 718 Cayman GT4, a debutat în 2019. Mașina a avut un succes deosebit, cu aproximativ 500 de unități produse până în prezent. Unul dintre motivele cererii puternice pentru aceste vehicule se datorează costurilor reduse de funcționare. Utilizarea tehnologiei de producție de serie, combinată cu componente specifice curselor, reduce semnificativ costurile pentru echipele clienților.

718 Cayman GT4 RS Clubsport continuă această tradiție și oferă o îmbunătățire suplimentară în ceea ce privește competitivitatea. Motorul boxer cu șase cilindri de 500 CP și 4,0 litri preluat direct de la actuala mașină de curse 911 GT3 Cup este cu aproape 18% mai puternic decât motorul de 3,8 litri care a fost folosit în modelul anterior. Datorită unei admisii de aer optimizate, puterea maximă este atinsă la 8.300 rpm – cu 800 rpm mai mare decât motorul anterior. Noul motor atinge până la 9.000 rpm. Acesta dezvoltă 465 de newtoni metri (Nm) la 6.000 rpm în loc de precedentul 425 Nm la 6.600 rpm. Rezultatul este o bandă de viteză utilizabilă mult mai largă, ceea ce face conducerea mașinii mult mai ușoară atât pentru concurenții profesioniști, cât și pentru piloții amatori.

Modificările aduse șasiului au îmbunătățit și manevrarea modelului 718 Cayman GT4 RS Clubsport. Tehnologia amortizoarelor a fost complet revizuită pentru a obține o reacție optimizată a vehiculului și o îmbunătățire suplimentară a controlului caroseriei. Acest lucru a avut un impact semnificativ asupra performanței generale a vehiculului și asupra manevrabilității. Actualizările includ utilizarea amortizoarelor reglabile în două direcții cu caracteristici îmbunătățite, în plus față de barele antiruliu reglabile, de tip sabie, față și spate. Înălțimea vehiculului este, de asemenea, reglabilă față și spate. În plus, sunt acum disponibile trei rate diferite de arc pentru puntea față și spate. Conductele speciale NACA din capotă sunt proiectate pentru a direcționa mai eficient fluxul de aer către sistemul mare de frânare de curse, prevăzut cu discuri de frână din oțel de 380 de milimetri. Sistemul de management al stabilității Porsche (PSM) este conceput special pentru motorsport și include un comutator pentru controlul tracțiunii (TC), ABS și un sistem de control al stabilității actualizat.

Aerodinamica excelentă asigură manevrarea precisă și controlabilă a 718 Cayman GT4 RS Clubsport, bine echilibrată chiar și în curbele rapide. Suprafețele aerodinamice și o buză extinsă a spoilerului față măresc forța de apăsare pe puntea față. Orificiile de aerisire din aripi, inspirate de 911 GT3 R și perdelele de aer au fost create pentru a reduce turbulențele de aer din jurul roților din față, în timp ce partea de jos complet închisă optimizează fluxul de aer către difuzorul din spatele mașinii. Aripa din spate cu gât de lebădă a primit acum o clapă Gurney de 20 de milimetri și o gamă de reglare extinsă cu două trepte suplimentare.

Anteriorul 718 Cayman GT4 Clubsport a fost prima mașină de curse de serie care a folosit părți ale caroseriei din material compozit din fibre naturale regenerabile. În cazul noului GT4 RS Clubsport, utilizarea acestui material este extinsă la vehicul în ansamblul său. Pe lângă uși și aripa din spate, capota, aripile, componentele aerodinamice din față și volanul sunt acum realizate din acest material. Utilizarea acestei fibre pe bază de in ca alternativă la materialul compozit din fibră de carbon poate fi acum testată în motorsport în vederea utilizării în modelele de serie. De peste 70 de ani, Porsche folosește motorsportul ca banc de test pentru tehnologie, procese și materiale care pot fi utilizate în modelele de serie.

718 Cayman GT4 RS Clubsport este echipat să îndeplinească toate cerințele prealabile care îi permit să concureze în evenimente de curse direct din fabrică, începând cu cușca antirăsturnare sudată și scaunul de curse Recaro reglabil în față și în spate continuând cu hamurile de siguranță pentru curse în șase puncte și plasele de siguranță, conforme pentru 2023, până la sistemul de stingere a incendiilor și sistemul de cric pneumatic încorporat cu trei puncte. Noua spumă de siguranță pe partea șoferului îndeplinește cerințele internaționale ale seriei de curse SRO. Celula FT3 de siguranță pentru combustibil poate prelua până la 115 litri de combustibil, ceea ce o face potrivită pentru cursele de anduranță. În plus, Porsche oferă două sisteme de evacuare diferite, permițând lui GT4 RS Clubsport să concureze pe piste cu limite de zgomot mai stricte. Vehiculul este, de asemenea, pregătit pentru adăugarea ulterioară a farurilor omologate sau a deschiderilor în capotă pentru realimentare rapidă, pentru a permite mașinii să fie transformată rapid pentru cursele de anduranță pe timp de noapte.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts