Nissan 370Z Nismo – putere japoneză

Da mai departe!

Nissan 370Z Nismo cu facelift a revenit la testele AutoReport.ro, am avut nevoie de acest model pentru un episod de vlog și ne-am decis să îl testăm și câteva zile prin traficul din București.

Acest test a consemnat de fapt câteva zile pline de adrenalină, iar mașina neagră a intrat pe sub pielea noastră la fel cum o face un animal de companie… doar că acel animal de companie este o panteră.
Japonezii au bunul obicei de a face coupeuri de care te îndrăgostești pe loc, 370Z face parte din această categorie selectă. Dacă mai adăugăm la liniile agresive ale modelului un kit sport NISMO, dar și modificările aferente, parcă nu ne mai vine să ne despărțim de această mașină.
Nissan 370Z are oricum un look foarte agresiv, dar elementele NISMO îl accentuează. Kitul aerodinamic adaugă prelungiri pentru barele de protecție, dar și pentru bosajele roților, luminile de zi LED, evacuarea dublă extrem de generoasă și gălăgioasă te asigură că te faci remarcat foarte ușor.
Mașina asta pare un omagiu adus vechilor tehnici auto: are motor aspirat, transmisie manuală, dar și Sincro-rev. Sub capota lui 370Z Nismo se găsește un propulsor V6 aspirat, cu o cilindree de 3,7 litri, care dezvoltă 344 CP. Este același ca la versiunea standard, dar produce cu 16 CP mai mulți. Transmisia manuală cu 6 trepte este excelent etajată și pentru cei care știu într-adevăr să o conducă, această combinație aduce momente senzaționale.
370Z NISMO pare că se lipește de asfalt, deși are tracțiune spate. Împinsă la limită, mașina asta pare un monstru de metal și deși poate 344 CP nu vi se par mulți, modul în care sunt livrați dă pe spate pe oricine se află în habitaclu. În București trebuie condusă cu atenție o astfel de mașină și recomandăm în limitele legale, dar felul în care această mașină demarează și stă în viraje te face să te gândești serios dacă mai vrei să o dai înapoi sau trebuie neapărat să o cumperi.
Interiorul lui Nissan 370Z Nismo este clar conceput pentru șoferi. Fix pentru cei care caută plăcerea șofatului și nu altceva. Designul pare destul de învechit, materialele sunt în schimb bune, dar nu este loc decât pentru un singur pasager. Nu există prea multe zone de depozitare, nu este o mașină prietenoasă pentru cei care vor să plece în vacanță și gonește „familiștii”. Cu toate astea, în scaunele Recaro te poți fixa foarte bine și poți să apeși accelerația mașinii care te duce la 100 km pe oră în doar 5,2 secunde.
Cei de la Nissan au fost responsabili când au pus această putere pe 370 Z, de aceea și-au dotat modelul cu majoritatea sistemelor active și pasive de siguranță. Coupeul are ABS, EBD și asistență la frânarea de urgență, dar și ESP și controlul tracțiunii. Avem și un set complet de airbaguri frontale laterale și cortină, care pot aduce o protecție adecvată în caz de impact.

Nissan 370Z Facelift NISMO
0-100 km/h: 5,2 sec
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 4.330/1.870/1.315
Masă proprie: 1.800 kg
Cilindree (cmc): 3.696
Putere (CP): 344 la 7.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 371 la 5.200 rpm
Consum mediu: 11 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts