Constructorul auto german Mercedes-Benz AG a raportat vineri rezultate preliminare peste aşteptări pentru anul 2021, după ce creşterea preţului vehiculelor a permis companiei să depăşească criza globală de cipuri, transmite Reuters. Cu toate acestea, în clasamentul vânzărilor de mașini premium, Mercedes-Benz a pierdut locul 1 în favoarea rivalului bavarez BMW.
Firma cunoscută anterior sub numele Daimler a precizat că divizia sa Mercedes-Benz Cars and Vans a încheiat anul 2021 cu un profit operaţional ajustat de 14 miliarde de euro şi o rentabilitate a vânzărilor de aproximativ 12,7%, depăşind estimările companiei privind un rezultat în intervalul 10%-12%.
„Politica solidă de preţuri, un bun mix de produs şi performanţele favorabile ale automobilelor folosite” a stimulat profitabilitatea, subliniază constructorul german, chiar dacă criza semiconductorilor a limitat numărul de vehicule pe care Mercedes a putut să le producă.
În 2021, vânzările Mercedes-Benz au scăzut cu 5%, până la 2,05 milioane de vehicule, pierzând pentru prima dată în ultimii cinci ani titlul de cel mai mare producător mondial de automobile premium în faţa rivalilor de la BMW. De asemenea, în luna decembrie a anului trecut Mercedes-Benz s-a separat de divizia sa de vehicule comerciale, Daimler Truck.
Directorul general de la Mercedes-Benz, Ola Kaellenius, a spus în repetate rânduri că obiectivul constructorului auto este mai degrabă creşterea profitabilităţii decât concentrarea exclusivă pe numărul de unităţi vândute.
Mercedes-Benz urmează să dea publicităţii rezultatele anuale complete pe data de 24 februarie.