AutoReport.ro a fost la lansarea națională a noului Ford EcoSport. Mașina, ajunsă într-o nouă formă, este fabricată la uzina din Craiova. Cea de-a doua generaţie a modelului EcoSport, asamblat în premieră în cadrul uzinei auto de la Craiova reprezintă cea mai importantă noutate a mărcii americane.
A fost una dintre puținele lansări în cadrul căreia am avut ocazia să vedem cum se produce mașina pe care am testat-o, astfel am vizitat fabrica din Craiova care acum produce modelul EcoSport, dar și motoare de 1 litru EcoBoost care pleacă de aici pentru a echipa mașini din toată lumea.
Cea mai ieftină versiune EcoSport pe piața românească va costa 13.500 de euro, fiind echipată cu motorul 1.0 EcoBoost de 125 CP, tracțiune 4×2 și cutie manuală. Echiparea se numește Trend. Cel mai ieftin diesel este Trend 1.5 TDCi, de 100 CP. Acesta va costa 16.900 euro, preț de listă cu toate taxele incluse. Cel mai accesibil EcoSport 4×4 va fi echipat cu versiunea EcoBlue a dieselului 1.5 TDCi, la 125 CP, asociat cu cutia manuală în 6 trepte, la prețul de 19.600 euro, iar cel mai ieftin model cu cutie automată va fi Trend, cu motorul 1.0 Ecoboost, la 17.900 euro. Cel mai scump Ford EcoSport care poate fi comandat în România este în echiparea ST-Line, la 23.650 euro.
Noua generație lansată acum aduce noutăți la nivel de design, dar și de tehnologie. În primul rând la partea frontală descoperim o grilă nouă, blocuri optice modificate, iar proiectoarele de ceață au primit formă triunghiulară. În partea spate descoperim că nu s-a renunțat la soluția ușii care se deschide în lateral, dar aici producătorul a avut o explicație: pe anumite piețe, EcoSport trebuie echipat cu roată de rezervă montată în spate. Varietatea de versiuni am putut-o observa în fabrica de la Craiova, acolo unde am descoperit modele destinate chiar și unor piețe mai exotice precum Africa de Sud.
În interior descoperim niște materiale mult mai bune, dar și un design care arată mult mai modern. Tot aici descoperim că mașina a primit destule echipamente noi. Printre acestea se numără sistemul multimedia Sync 3, cu Android Auto și Apple CarPlay, cu ecran de 8 inci, dar și sistemul audio B&O Play, cu 10 boxe.
Noi am testat Ford EcoSport în varianta de 125 CP, dar și pe cea de 140 CP. În drumul care a cuprins traseul București-Craiova- Râmnicu Vâlcea-București am reușit să ne convingem de calitățile mașinii atât în offroad (pe un scurt traseu plin de noroi) dar și pe asfalt. Noua generație EcoSport are comportament dinamic mult mai bun decât precedenta, iar acesta va fi un atu foarte bun față de concurența din segment.
Producţia acestui model a generat 1.000 de noi locuri de muncă, la fabrica din Craiova, în urma unei investiţii de 200 de milioane de euro. Din momentul preluării uzinei din Craiova, în 2008, Ford a investit peste un miliard de euro în facilităţile de producţie din România.