Kia Rio – economie coreeană

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kia Rio s-a întors la testele AutoReport.ro cu o nouă motorizare pe benzină pe care am descoperit-o fiind și foarte economică. Testată în premieră, această versiune a ajuns până la Predeal.


Ca să nu ratați modificările subtile aduse de acest facelift, vi le enumerăm, deși și noi le-amn căutat destul de mult: luminile DRL sunt acum de tip LED pe toată gama, bara față este mai pronunțată, iar lămpile de ceață au forma a 4 spoturi, formă pe care am mai întâlnit-o la Kia. Cu toate acestea, îmbunătățirile substanțiale se simt „în volan”, mașina fiind pe sub caroserie, mult modificată.
O altă noutate este reprezentată de elementele acestei echipări GT Line. În contul acestora trecem: un spoiler, capace de oglinzi gloss-black, grilă înconjurată de un material din crom închis și țevi de eșapament duble ce ies dintr-un deflector specific acestei echipări.
În interior, GT Line oferă una dintre cele mai primitoare habitacluri din segmentul sucompactelor. Scaunele sunt acoperite cu material textil, dar sunt cusute și lucrate mai cu grijă. Cusăturile contrastante și alte elemente vizuale ajută foarte mult niște scaune care au o susținere atât de bună âncât crezi că sunt scaune sport. În noua Rio, pot intra 4 persoane, beneficiind de destul spațiu. Kia aduce odată cu acest facelift și a doua fază a facilităților oferite de sistemul UVO Connect. Noi ne-am bucurat și de faptul că Android Auto a devenit recent disponibil și în România, așa că acest Kia Rio a devenit una cu Samsung-ul Galaxy S20 5G folosit de pilotul nostru de încercare ce realizează toate testele. Sistemul de navigație multi-lingvistic include un display HD TFT-LCD de 8 inch și o cameră pentru marșarier. Cu Apple CarPlay sau Android Auto, tot ce ai în telefon se afișează pe display-ul de 8.0” din noul Kia Rio: hărți, apeluri, texte, aplicații și altele.
Sub capotă avem un model mai degrabă clasic pentru coreeni. Este un propulsor pe benzină, de 1,2 litri care produce 84 CP. Configurația clasică propusă de Kia pentru modelul testat de noi vine în combinație cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte și bine etajată.
Kia Rio în varianta testată de noi este destul de economică în oraș, dar și în afara lui, iar îmbunătățirile de dinamică aduse o dată cu acest facelift fac mașina să stea mult mai bine pe asfalt, mașina având un comportament dinamic mai bun.
Odată cu acest facelift, Rio a primit și mai multă tehnologie. Sistemul forward collision assist recunoaște acum cicliștii și pietonii, în timp ce indicatoarele pot fi citite, iar cele cu limită de viteză pot fi adaptate la cuise control. Sistemul Lane Follow Assist a devenit mai insistent acum, ceea ce permite ca Rio să se conducă singur pentru perioade scurte de timp. Kia a mai introdus și un sistem care te avertizează dacă mașina a plecat singură de pe loc.
Kia Rio facelift 1.2i
0-100 km/h: 13,1 secunde
Viteza maximă: 173 km/h
L/l/î: 4.065/1.725/1.450
Masă proprie: 1.045
Volum portbagaj (l): 325
Cilindree (cmc): 998
Putere (CP): 84 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 118 la 4.000 rpm
Consum mediu: 4,4 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: manuală, 5trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts