KIA EV6 – premiantul

Da mai departe!

KIA EV6, cea mai așteptată mașină electrică a sosit la testele AutoReport.ro. Am testat-o în București, pe autostradă și drumuri naționale pentru a vedea de ce ea este mașina anului.


Modelul EV6 este primul automobil Kia construit pe noua platformă BEV (Battery Electric Vehicle) dedicată a companiei. Coreenii nu au dat greș cu acest automobil: a fost premiat în Germania, România și, apoi a devenit mașina anului în Europa alături de modelul cu care împarte platforma, Hyundai Ioniq 5.
Acest crossover avangardist – primul automobil BEV (100% electric) dedicat lansat sub noua filozofie de design Kia ‘Opposites United’ – afișează un design EV futurist, caracterizat prin detalii high-tech.
Concepută pentru a oferi ceva diferit în clasa crossover, versiunea GT a modelului EV6 oferă un exterior distinct, de impact, cu caracteristici high-tech și niveluri de performanță fără precedent la un automobil electric Kia.
În partea frontală, conceptul ‘tiger face’ Kia a fost reintrerpretat pentru era digitală. Fâcând parte din conceptul ‘Digital Tiger Face’, luminile de zi afișează un aspect îngust, modern și includ un model de lumină dinamică „secvențială”. Sub acestea, gurile de admisie a aerului lărgesc vizual partea din față a mașinii, accentuând imaginea sa high-tech.
Din lateral, automobilul afișează o estetică de design de tip crossover, modernă, elegantă și aerodinamică. O linie ce accentuează caracterul rulează de-a lungul părții inferioare a ușilor, curbându-se în sus spre arcurile roților din spate, alungind vizual profilul mașinii. Proiectată pentru a obține performanțe aerodinamice maxime, partea posterioară afișează un stâlp C spate înclinat, cu o inserție de culoare negru lucios integrată, care lărgește vizual geamul din spate. Deasupra acestuia, pe plafon, se află un eleron proeminent care dirijează aerul în jos către un eleron inferior ridicat, care se află deasupra blocului unic de lumini din spatele mașinii.
În interior, unul dintre cele mai frapante elemente este un ecran infotainment hich-tech, curbat. Limbajul formelor simple ale ecranului larg și ale panoului de bord conferă interiorului o senzație de deschidere.
Scaunele sunt subțiri, ușoare și cu un stil contemporan fiind îmbrăcate în țesături moderne, interesante din punct de vedere vizual și robuste, create din materiale plastice reciclate – echivalentul a 111 sticle de apă din plastic.
Modelul EV6 oferă o arhitectură interioară inteligentă și flexibilă și o mulțime de spații de depozitare în cabină, inclusiv un volum de 520 litri (VDA) al spațiului din portbagaj cu scaunele din al doilea rând nerabatate. Cu scaunele din al doilea rând rabatate, capacitatea de depozitare crește la aproximativ 1.300 de litri. De asemenea, modelul dispune de un spațiu de depozitare frontal (front trunk) care oferă încă 52 de litri la pentru modelele cu tracțiune față (2WD) și 20 de litri la modelele cu tracțiune integrală (AWD).
Un produs distinct al epocii electrificate, designul interior beneficiază foarte mult de aplicarea platformei dedicate E-GMP Kia. În ciuda dimensiunilor exterioare compacte ale modelului EV6, ampatamentul său de 2.900 mm are ca rezultat un spațiu în habitaclu similar cu multe SUV-uri de clasă medie.
Modelul EV6 oferă cumpărătorilor posibilitatea alegerii mai multor configurații pentru sistemul de propulsie complet electric, cu zero emisii, cu pachete de baterii pentru autonomie extinsă – 77.4 kWh. Aceasta este varianta testată de noi: este denumită Long Range și are tracțiune spate… sau, mai corect, propulsie.
Este alimentat exclusiv cu energie electrică. Capacitatea de încărcare de 800 V înseamnă că modelul EV6 poate încărca bateria de la 10 la 80% în doar 18 minute, în timp ce versiunea GT, proiectată pentru a inspira șoferii cu performanțe captivante, poate accelera de la 0 la 100 km/h în 3.5 secunde și atinge viteza maximă de 260 km/h.
Modelul EV6 cu tracțiune spate (2WD), echipat cu pachetul de baterii de 77.4 kWh poate parcurge peste 510 kilometri (316 mile) cu o singură încărcare, conform ciclului combinat WLTP. Pachetul de baterii de 77.4 kWh este cuplat la un motor electric de 168 kW (229 CP) ce trimite putere către roțile din spate. În condiții de iarnă am reușit o autonomie reală de peste 400 de kilometri, dar vorbim despre kilometrici mai dinamici, care nu se „sperie” de vitezele de autostradă.
KIA EV6 este prima mașină în care n-am simțit range anxiety, frigul, sau alte neajunsuri cu care mașinile electrice ne cam fac să fugim de o asemenea alternativă.
Modelul EV6 oferă capacități de încărcare de 800V și 400V, fără a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. Mașina este capabilă de o încărcare de mare viteză de la 10 la 80 la sută în doar 18 minute pentru toate variantele și de o încărcare pentru 100 km în mai puțin de patru minute și jumătate atunci când varianta 2WD este cuplată la bateria de 77.4 kWh (adică în cazul acestei mașini de test).
Modelul EV6 este echipat cu tehnologii de recuperare a energiei pentru a maximiza autonomia. Acestea includ pompa de căldură de ultimă generație Kia, eficientă din punct de vedere energetic, oferită în dotarea standard, care recoltează” căldura reziduală din sistemul de răcire al mașinii. Acest lucru face ca la minus șapte grade Celsius mașina să poată atinge 80% din autonomia care ar fi posibilă la 25 de grade Celsius.
De asemenea, este disponibilă ultima generație a sistemului inteligent de frânare regenerativă Kia, care este acționat de padelele situate în spatele volanului, astfel încât șoferii să poată încetini rapid și ușor mașina și să recupereze energia cinetică pentru a maximiza autonomia și eficiența. Șoferii pot alege dintre șase niveluri de frânare regenerativă (nici unul, de la 1 până la 3, „i-PEDAL” sau modul automat), în funcție de nivelul dorit de recuperare a energiei. Modul de conducere „i-PEDAL” al sistemului permite, de asemenea, mașinii să colecteze cantitatea maximă de energie oferită de frânele sale și permite șoferului să oprească ușor mașina, fără a fi nevoit să apese pedala de frână.
Modelul EV6 introduce o suită de tehnologii care sporesc siguranța, conectivitatea și funcțiile sistemului infotainment. Sistemul de infotainment de înaltă tehnologie afișează pe ecrane duale de 12 inch. Ecranele curbate montate pe modelul EV6 dispun de panouri cu peliculă subțire care utilizează o nouă structură și o tehnologie avansată pentru reducerea impactului luminii înconjurătoare. Ceasurile de bord și sistemul de infotainment sunt conectate de parcă ar fi un singur obiect din sticlă armată. Extinzându-se de la volan până în centrul mașinii, ecranele afișează un grup de ceasuri de bord digitale în fața șoferului și un sistem de infotainment deasupra consolei centrale.
De asemenea, modelul EV6 dispune de un sistem head-up display cu realitate augmentată (AR), care proiectează informații la baza parbrizului în raza vizuală a șoferului. Sistemul afișează alerte oferite de sistemul avansat de asistență a șoferului, detalii despre viteza automobilului și instrucțiuni de navigare pas cu pas.
Cea mai recentă versiune a sistemului inovator „Kia Connect”, denumită anterior UVO, este inclusă, oferind o gamă de servicii Kia în timp real și actualizări over-the-air (OTA). Accesibil prin intermediul ecranului tactil, sistemul Kia Connect permite utilizatorilor să găsească locațiile și prețurile punctelor de încărcare EV, să vizualizeze starea de încărcare a bateriei automobilului lor, să planifice sesiunile de încărcare inteligentă și să verifice autonomia pe baza nivelului disponibil în baterie.
De asemenea, este disponibil și un puternic sistem audio surround Meridian® cu 14 difuzoare, o premieră pentru un automobil BEV Kia, care oferă o experiență audio cu adevărat captivantă. Sistemul audio cu 14 difuzoare a fost proiectat de experții de la Meridian și include mai multe dintre tehnologiile de procesare a semnalului digital (DSP) ale pionierului audio britanic. Filozofia de bază a sunetului oferit de Meridian a fost integrată în modelul EV6, permițând clienților să se bucure de un sunet natural, realist și autentic în timpul deplasării.
Sistemul de difuzoare oferă, de asemenea, opțiunea Active Sound Design (ASD), o caracteristică recent dezvoltată de Kia, care oferă șoferilor feedback sonor la viteza pe care o are mașina și este controlată printr-o interfață de utilizare.
Modelul EV6 oferă niveluri de siguranță și confort de vârf, datorită suitei sale de sisteme îmbunătățite de asistență a șoferului (ADAS). Acestea contribuie la reducerea multor pericole inerente în timpul condusului, protejând ocupanții și ceilalți participanți în trafic în fiecare călătorie.
Sistemul Safe Exist Assist (SEA) ajută pasagerii să evite coliziunile cu un automobil care vine din spate în momentul coborârii din EV6. Când ocupantul deschide ușa pentru a ieși din mașină după o oprire, sistemul oferă un avertisment dacă este detectat un automobil care se apropie din partea din spate. Sistemul SEA ajută, de asemenea, la menținerea ușii spate închise prin acționarea încuietorii electronice pentru copii.
Sistemul de asistență la păstrarea benzii de circulație (LFA – Lane Following Assist) ajută la menținerea automobilului în centrul benzii de rulare. În timpul deplasării, sistemul LFA poate fi pornit sau oprit prin apăsarea unui buton.
Sistemul Highway Driving Assist 2 (HDA 2) ajută la menținerea unei distanțe și viteze stabilite față de automobilul din față în timpul deplasării pe o autostradă și, de asemenea, ajută la păstrarea automobilului pe centrul benzii de rulare, chiar și într-un viraj. În cazul în care un automobil circulă în imediata apropiere, sistemul HDA 2 asistă la ajustarea traiectoriei lui EV6, astfel încât să se evite orice risc posibil de coliziune. De asemenea, cu mâinile șoferului pe volan și peste o anumită viteză, o acționare a baghetei semnalizatoarelor va muta mașina pe banda dorită.
Sistemul inteligent de asistență pentru parcarea de la distanță (RSPA – Remote Smart Parking Assist) ajută la parcarea de la distanță sau la ieșirea dintr-un spațiu de parcare a modelului EV6, operațiunea efectuându-se de către șoferul aflat în afara automobilului.

KIA e-Niro 77 kWh Long Range RWD GT Line
0-100 km/h: 7,3 secunde
Viteza maximă: 185 km/oră
L/l/î: 4.680/1.880/1.550
Masă proprie: 1.910
Volum portbagaj (l): 490
Putere (CP): 229
Cuplu maxim (Nm): 350
Autonomie: 528 kilometri (WLTP)
Acumulatori: 77,4 kWh (Li-Ion)
Consum energie: 15,9 Wh/km (mixt)
Tracțiune: spate
Cutie de viteze: automată
Consum: 16,5 kWh/100 km

Related posts