Noile și dinamicele modele Jaguar XF Sedan și XF Sportbrake se remarcă prin exterior îmbunătățit, un interior complet nou, realizat cu materiale luxoase noi și tehnologii moderne, perfect integrate și conectate. Noul XF este imaginea designului și tehnologiei britanice contemporane.
Exteriorul se remarcă printr-o bară față nouă, cu prize de aer mai mari și mai coborâte, care conferă o atitudine dominantă. Această impresie este accentuată de grila față mai lată, cu design de tip fagure, specific modelelor Jaguar clasice. Prizele de aer laterale includ acum sigla Jaguar, demonstrând atenția deosebită acordată detaliilor.
Farurile, foarte subțiri, cu lumini de zi (DRL) în formă de dublu “J” sunt disponibile opțional cu tehnologie Pixel LED. Sistemul poate genera fascicule variabile, prin selectarea unor segmente de LED-uri diferite, pentru a optimiza vizibilitatea fară a distrage atenția celorlalți șoferi. De asemenea, includ faza lungă adaptivă, care evaluează condițiile de deplasare și adaptează automat faza lungă pentru a ocoli vehiculele care vin din față și indicatoarele rutiere.
În echiparea standard a gamei de modele este disponibilă tehnologia Premium LED, cu fază lungă adaptivă pentru modelele SE și HSE. Tehnologia utilizează camera video față pentru a comuta automat între faza lungă și faza scurtă, pentru a nu-i orbi pe șoferii vehiculelor care vin din față. Opțional sunt disponibile lumini de semnalizare dinamice.
În spate, designul îmbunătățit include o bară mai lată și mască spate în culoarea caroseriei, care lasă impresia unei gărzi la sol mai reduse.
În echiparea R-Dynamic, noile modele XF și XF Sportbrake se remarcă printr-o serie de elemente de design specifice, care conferă un aspect mai dinamic, în timp ce toate modelele sunt disponibile cu pachetul exterior suplimentar Black, care sporește aspectul sportiv cu elemente specifice, de culoare negru lucios.
Modelul XF are un interior complet nou, mai luxos, conectivitate îmbunătățită și silențiozitate sporita. Designul postului de conducere este mai îndrăzneț, mai dinamic și mai axat pe cerințele șoferului. O consolă centrală nouă, sportivă, cu un profil mai dinamic, se încadrează perfect în planșa de bord și încorporează un încărcător wireless cu amplificator de semnal.
Elementul fundamental al noului interior este ecranul tactil curbat, cu diagonala de 11,4 inch, integrat perfect într-o carcasă din magneziu elegantă, care controlează noul sistem multimedia Pivi Pro. Finisajele naturale, cu ornamente din lemn și aluminiu, îmbracă marginea superioară a ușilor și toată lățimea planșei de bord.
Noul selector de viteze – doar unul dintre multiplele detalii interesante – are partea superioară finisată cu o cusătură ca a bilei de crichet, iar partea inferioară este realizată din metal atent prelucrat, pentru o senzație mai plăcută la atingere.
Părțile interioare ale ușilor, cu mâner cu design tridimensional, asigură un acces mai ușor și un spațiu de depozitare sporit pentru sticle și alte articole.
Scaunele noi dispun de perne mai late, funcții de masaj inedite și o acoperire mai mare a zonelor încălzite și ventilate. Sigla Jaguar este ștanțată pe toate tetierele, iar etichetele „Est.1935 Jaguar Coventry” de pe tapițerie subliniază tradiția mărcii.
O gamă de tehnologii avansate asigură sănătatea și confortul tuturor pasagerilor. Cu ajutorul tehnologiei Nanoe, disponibilă opțional pentru toate modelele, ionizarea aerului din habitaclu îmbunătățește calitatea aerului, prin eliminarea alergenilor și mirosurilor neplăcute. De asemenea, sistemul are și o opțiune de filtrare care captează particulele foarte fine – inclusiv particulele PM2.5 – pentru a îmbunătăți starea de sănătate și confortul pasagerilor. Clientul activează sistemul prin apăsarea butonului „Purify”.
Motorizări noi
Noile Jaguar XF și XF Sportbrake sunt propulsate de o gamă modernă de motorizări diesel și pe benzină, cea diesel fiind de tip Mild Hybrid (MHEV).
Noul XF este disponibil numai cu transmisii automate cu 8 trepte, tracțiune spate sau integrală și următoarele variante de motorizare:
Diesel
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri MHEV 204 CP, transmisie automată cu 8 trepte, RWD/AWD
Benzină
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri 250 CP, transmisie automată cu 8 trepte, RWD
• 4 cilindri turbo de 2,0 litri 300 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD
Dieselul de 204 CP dezvoltă un cuplu de 430 Nm, iar sistemul său MHEV utilizează un alternator cu o curea integrată (BiSG), amplasat în compartimentul motorului și care recuperează energia pierdută de obicei la decelerare și frânare, pentru a o stoca într-o baterie litiu-on de 48 V, amplasată sub portbagaj. Sistemul permite utilizarea acestei energii pentru a asista motorul la accelerații și conferă, de asemenea, rafinament și rapiditate îmbunătățite sistemului stop/start.
Noul diesel MHEV de 204 CP permite modelului XF Sedan RWD să accelereze 0-100 km/h în 7,6 secunde, cu emisii de CO2 de la 130 g/km* și consum de combustibil de la 4,9 l/100 km*. Versiunea XF Sportbrake AWD are o accelerație 0 – 100 km/h în 8,0 secunde, emisii de CO2 începând cu 137 g/km* și consum de combustibil începând cu 5,2 l/100 km*. Acest lucru asigură costuri reduse de exploatare, iar pentru modelul XF Sedan RWD asigură o reducere cu 13% a emisiilor și cu 14% a consumului de combustibil, comparativ cu motorizarea diesel anterioară de 180 CP, precum și o creștere a puterii cu 24 CP.
Clienții care preferă modelele pe benzină pot opta între versiunea de 250 CP sau 300 CP a motorului de 2,0 litri cu 4 cilindri, care dezvoltă un cuplu de 365 Nm și respectiv 400 Nm. Ambele versiuni sunt echipate cu cele mai noi tehnologii în domeniul motoarelor, cum ar fi un turbocompresor de tip twin scroll și sistem de distribuție variabilă continuă (CVVL), pentru a fi deopotrivă performante și rafinate.
Motorul pe benzină de 250 CP se remarcă printr-un consum de combustibil de 8,0 l/100 km*, emisii de CO2 începând cu 181 g/km* și accelerează 0-100 km/h în 6,9 secunde, pentru modelul XF Sedan RWD și începând cu 188 g/km* și consum de combustibil începând cu 8,3 l/100 km*, pentru versiunea XF Sportbrake RWD.
Modelul XF Sedan de 300 CP, disponibil exclusiv cu tracțiune integrală, accelerează 0-100 km/h în 6,1 secunde.
Toate motorizările sunt cuplate la transmisia automată cu 8 trepte Jaguar, care poate fi controlată de la padelele de pe volan, pentru un plus de implicare din partea șoferului.
Tehnologii avansate
Noul XF are la bază arhitectura electronică avansată Jaguar, denumită EVA 2.0, compatibilă cu o serie de tehnologii noi, pentru ca vehiculul să fie întotdeauna conectat și actualizat.
Cea mai nouă tehnologie multimedia Pivi Pro poate fi accesată cu ajutorul noului ecran tactil HD curbat, cu diagonala de 11,4 inch. Principalele avantaje sunt claritatea îmbunătățită, ecranul fiind de 3 ori mai luminos și cu 48% mai mare decât ecranul anterior, iar meniul simplificat permite șoferilor să acceseze sau să vizualizeze până la 90% din comenzile curente în ecranul principal, având nevoie de cel mult 2 apăsări.
Pentru a permite șoferilor să acceseze rapid informații esențiale, noul XF este echipat și cu un ecran HD interactiv pentru șofer, cu diagonala de 12,3 inch, grafică îmbunătățită și aspect configurabil, care poate afișa următoarele informații: harta de navigație în ecran complet, instrumente digitale, media, agenda sau detaliile sistemului multimedia. Cu ajutorul celei mai noi tehnologii de afișare pe parbriz – Head-Up Display, noul Jaguar XF oferă șoferilor toate informațiile de care au nevoie, fără a le distrage atenția de la condus.
Noul sistem multimedia intuitiv dispune în echiparea standard de Apple CarPlay® și permite clienților să conecteze simultan 2 telefoane mobile prin Bluetooth. De asemenea, în funcție de piață sunt disponibile în echiparea standard sistemele Android Auto™ și Baidu CarLife. Încărcarea wireless a dispozitivelor, cu amplificator de semnal, permite încărcarea rapidă a unui smartphone. Sistemul asigură o claritate îmbunătățită a apelurilor, cu ajutorul unei antene externe.
Pentru a permite pornirea aproape instantanee, Pivi Pro are o sursă de alimentare separată și este pregătit de utilizare imediat ce clienții se urcă la volan.
Gama de tehnologii noi de confort include funcția de actualizare software prin wi-fi, care permite modelului XF să utilizeze întotdeauna cea mai nouă versiune de software. Tehnologia permite proprietarilor să nu fie nevoiți să meargă la dealer pentru actualizarea software-ului vehiculului.
Conectivitatea Pivi Pro este asigurată de cea mai nouă tehnologie cu 2 cartele SIM încorporate și 2 modemuri LTE, care permite sistemului să efectueze mai multe funcții în același timp, precum redare media și descărcare actualizări software SOTA, fără reducerea performanțelor. De asemenea, conectivitatea îmbunătățită asigură întreruperi minime ca urmare a semnalului slab, schimbând rețeaua în căutarea celui mai puternic semnal.
Tehnologia de reducere activă a zgomotului la rulare, o premieră în segment, monitorizează continuu vibrațiile provenite de la suprafața de rulare și calculează unda de sunet contrară, pentru a elimina zgomotul pe care îl aud pasagerii. Acest lucru asigură un zgomot mai redus în habitaclu, pentru un rafinament îmbunătățit și oboseală redusă, asociată de obicei cu expunerea prelungită la zgomote cu o frecvență redusă. Sistemul monitorizează gradul de ocupare a habitaclului și optimizează în permanență performanțele, pentru a asigura fiecărui pasager cea mai bună experiență posibilă.
În plus, oglinda retrovizoare interioară ClearSight** conferă șoferului o vizibilitate perfectă în spate. Utilizând o cameră video cu lentilă superangulară, sistemul transmite imagini unui ecran de înaltă definiție de pe oglinda retrovizoare interioară fără ramă.
Pentru un plus de confort, a doua generație a cheii inteligente tip brățară, poate fi utilizată pentru a bloca, debloca și porni vehiculul fără a fi necesară prezența cheii obișnuite în vehicul. Dispozitivul cu baterie include un ceas și are o autonomie maximă de 7 zile.
Noul XF beneficiază și de ultima generație de tehnologie de asistență pentru șofer. Aceasta include avertizarea pasagerilor atunci când părăsesc vehiculul, de apropierea unui alt vehicul sau un biciclist. Controlul adaptiv al vitezei de croazieră menține în mod automat o anumită distanță până la vehiculul din față.
Cea mai nouă tehnologie de camere video perimetrale 3D Jaguar asigură funcții 3D avansate și detalii și opțiuni suplimentare de vizualizare în timp real, în timpul manevrării vehiculului.
Angajamentul Jaguar privind crearea de vehicule puternice și ușoare continuă cu noul
XF. Structura realizată în cea mai mare parte din aluminiu utilizează aluminiul reciclat pentru o sustenabilitate îmbunătățită și reprezintă o contribuție importantă la realizarea obiectivului Jaguar, o lume cu zero emisii, zero accidente și zero aglomerație.
Clienții pot selecta între nivelurile de echipare S, SE și HSE, toate disponibile în versiunea R-Dynamic. Opțional, pentru toate versiunile poate fi comandat pachetul exterior Black.