Hyundai N anunță că nu renunță la ICE, deși electricele vor predomina

Da mai departe!

Sub-brandul de performanță Hyundai N anunță că nu se limitează la vehiculele electrice, în ciuda faptului că oferă o gamă cu emisii zero în Europa. Deci vom mai avea modele sport Hyundai în lume cu motoare pe combustie, doar că europenii nu se vor mai bucura de ele.

Divizia de performanță a Hyundai evoluează rapid, iar Europa este pe cale să asiste la o schimbare majoră. Ambițiile electrice ale diviziei N prind viteză cu o gamă tot mai mare de modele exclusiv electrice, începând cu Ioniq 5 N, căruia i se va alătura în curând Ioniq 6 N. Totuși, asta nu înseamnă că motoarele cu combustie internă sunt scoase din joc, deoarece sub-brandul Hyundai dedicat performanței nu este pregătit să închidă ușa altor opțiuni de propulsie.

În timp ce Elantra N continuă să fluture steagul motoarelor cu combustie internă în America de Nord, Europa a adoptat o abordare mai strictă. Reglementările privind emisiile au scos deja de pe piață modelele i20 N și i30 N, stârnind speculații că Hyundai N va deveni complet electric, la fel cum pare să facă și Kia cu mașinile sale de performanță cu insigna GT.


Vehiculele Electrice Sunt Doar O Parte a Planului

Într-o discuție cu publicația Autocar, Joon Park, Vicepreședinte al Hyundai N și șeful Echipei Globale de Strategie de Marketing, a respins presupunerea că N va deveni exclusiv electric. „Problema pe care o avem este că există o percepție din partea presei și a fanilor noștri că Hyundai N se concentrează doar pe lumea vehiculelor electrice, ceea ce nu este adevărat”, a declarat Park. „Chiar dacă vom introduce Ioniq 6 N la Goodwood Festival of Speed, nu ne limităm la vehicule electrice.”

Park a adăugat că divizia este deschisă să exploreze o gamă largă de idei: „Avem în plan vehicule electrice, desigur, dar și toate celelalte propuneri pe care le-am putea realiza. Pentru N, imaginația și curajul sunt cuvintele pe care trebuie să ni le amintim.”

Șeful diviziei de performanță, un fan declarat al mașinilor sport cu motoare cu combustie, nu a intrat în detalii despre ce tipuri de propulsoare ar putea folosi viitoarele modele Hyundai N. Cu toate acestea, este rezonabil să credem că brandul s-ar putea alinia la strategia multi-cale a companiei-mamă. Grupul Hyundai a confirmat deja că dezvoltă o varietate de modele cu sisteme hibrid și EREV (vehicul electric cu autonomie extinsă). Acestea sunt menite să completeze gama sa tot mai mare de vehicule electrice cu baterii, reducând în același timp dependența de infrastructura de încărcare.

Nu toate aceste platforme vor fi potrivite pentru accentul pe performanță al Hyundai N, dar direcția este clară. O abordare similară este în curs de dezvoltare și la Genesis, unde sub-brandul Magma, recent lansat, este de așteptat să îmbine performanța cu un amestec de tehnologii de propulsie.


Ce Urmează

Hyundai i30 N, lansat în 2017, a început călătoria sub-brandului cu un hot hatch veritabil care a stabilit tonul pentru viitoarele modele N. De atunci, tratamentul de performanță a fost aplicat modelelor i20, Kona, Veloster, Elantra și, mai recent, Ioniq 5.

Acum, Ioniq 6 N se pregătește pentru debutul său la Goodwood Festival of Speed, unde va servi ca o prezentare a felului în care va arăta și se va simți următoarea mașină N complet electrică.

Un alt model care ar putea intra în gamă în anii următori este o versiune de producție a Conceptului Vision N 74, poziționat ca un vehicul de nișă, cu volum redus. Conceptul a prezentat o configurație hibridă hidrogen-electrică care oferea 670 CP (500 kW / 680 PS), deși rămâne neclar dacă un sistem de propulsie similar ar ajunge într-o versiune de serie.

Related posts