Goodyear anunță rezultate record pentru T1 2016

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Goodyear raportează rezultate record pentru primul trimestru al anului 2016. Compania a traversat la începutul acestui an o periadă foarte bună pe toate piețele în care este prezentă.

Suntem extrem de încântați de performanța puternică pe care am avut-o în primul trimestru al anului,” a spus Richard J. Kramer, președinte și CEO. “Cererea pentru mărcile noastre premium, produse cu valoare adăugată ridicată, este robustă, iar mixul nostru de produs continuă să fie din ce în ce mai bogat, ducând la extinderea marjei de câștig,” a adăugat acesta. Marginea pe segmentul operațional în primul trimestru al anului, de 11,4 procente, a fost în creștere față de cele 9,6 procente înregistrate cu un an în urmă.

Rezultatele noastre reflectă abilitatea noastră de a executa cu succes strategia pe care am adoptat-o,” a spus Kramer. “Vom continua să ne concentrăm pe o creștere profitabilă pe segmentele de piață unde inovația, mărcile și capacitatea operațională excelentă de care dispunem furnizează un avantaj competitiv.”

Vânzările Goodyear pe primul trimestru al anului 2016 au fost de 3,7 miliarde de dolari, în scădere față de cele 4,0 miliarde de dolari de anul trecut, în mare măsură din cauza tranzacțiilor la un curs de schimb nefavorabil, de 141 milioane de dolari, și de deconsolidarea subsidiarei companiei în Venezuela.

Volumele de unități de anvelope au totalizat 41,5 milioane de dolari, cu 2 procente mai mult față de 2015, ca urmare a creșterii din regiunea Asia Pacific, în special în Japonia și China. Volumele de anvelope pentru înlocuire au fost în creștere cu 2 procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală au crescut și ele cu 2 procente. Excluzând impactul deconsolidării din Venezuela, volumele de unități de anvelope au crescut cu 3 procente.

Compania a raportat în 2016 un venit pe segmentul operațional record pentru primul trimestru, de 419 milioane de dolari, în creștere față de cei 388 milioane de dolari obținuți anul trecut. Creșterea a fost rezultatul unui raport favorabil preț/mix la materiile prime și al impactului volumului mai mare de anvelope. Aceste îmbunătățiri au fost compensate parțial de deconsolidarea subsidiarei din Venezuela și a cheltuielilor generale și administrative mai mari. Venitul pe segmentul operațional, din care se exclude Venezuela, a fost de 366 milioane de dolari în același trimestru al anului trecut.

Venitul net al Goodyear din primul trimestru al anului 2016 a fost de 184 milioane de dolari (68 de cenți per acțiune). Excluzând anumiți itemi, venitul net ajustat a fost de 195 de milioane de dolari (72 de cenți per acțiune). Sumele per acțiune au fost aproximate.

Venitul net al Goodyear din primul trimestru al anului 2015 a fost de 224 milioane de dolari (82 cenți per acțiune). Venitul net include un câștig non-cash, obținut o singură dată de 155 milioane de dolari (99 milioane de dolari după calculul taxelor și impozitelor) pentru recunoșterea veniturilor ce revin companiei după terminarea unui litigiu și încheierea unui acord de licență cu subsidiara anterioară a companiei, Engineered Products. Excluzând anumiți itemi importanți, venitul net ajustat a fost de 148 milioane de dolari (54 de cenți per acțiune). Sumele per acțiune au fost aproximate.

Rezultatele financiare pe subsidiare

America

Primul trimestru

(În milioane)

2016

2015

Unități de anvelope

18,0

19,2

Vânzări

$ 1.951

$ 2.243

Venitul pe Segmentul Operațional

260

248

Rezerva pe segmentul operaționale

13,3%

11,1%

Vânzările în primul trimestru al anului 2016 în America au scăzut cu 13 procente față de anul trecut la 2,0 miliarde de dolari. Vânzările au reflectat o scădere cu 6 procente a volumului de unități, în primul rând datorită deconsolidării subsidiarei din Venezuela a fostei entități de business, Goodyear Dunlop Tires North America Ltd. (GDTNA). Volumele de unități de anvelope pentru înlocuire au scăzut cu 6 procente. Volumele de unități de anvelope pentru echipare originală au scăzut cu 7 procente.

Excluzând Venezuela și GDTNA, volumul de unități de anvelope a scăzut cu 2 procente, în primul rând din cauza mediului economic slab din Brazilia.

Venitul pe segmentul operațional în primul trimestru al anului 2016 a fost de 260 de milioane de dolari, cu 5 procente mai bun față de anul anterior. Îmbunătățirea a fost dată de raportul net preț/mix favorabil la materiile prime, compensată parțial de deconsolidarea subsidiarei din Venezuela și de volumul mai mic.

Deconsolidarea subsidiarei din Venezuela a impactat negativ volumul de aproximativ 0,4 milioane de unități, vânzările de 94 de milioane de dolari și venitul pe segmentul operațional de 22 de milioane de dolari.

Vânzările unității GDTNA au impactat negativ unitățile cu aproximativ 0,3 milioane de unități, precum și vânzările de 64 de milioane de dolari și venitul pe segmentul operațional de 12 milioane de dolari.

Europa, Orientul Mijlociu și Africa

Primul trimestru

(în milioane)

2016

2015

Unități de anvelope

16.2

15.9

Vânzări

$ 1.251

$ 1.331

Venitul pe segmentul operațional

80

73

Rezerva pe segmentul operațional

6,4%

5,5%

În timp ce volumele de unități de anvelope în primul trimestru în subsidiara Europa, Orientul Mijlociu și Africa au crescut cu 2 procente, vânzările au scăzut cu 6 procente față de anul trecut la 1,3 miliarde de dolari. În primul rând din cauza raportului preț/mix nefavorabil și a tranzacțiilor la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumele de unități de anvelope pentru înlocuire s-au plafonat. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a crescut cu 5 procente.

Venitul pe segmentul operațional pe primul trimestru al anului 2016, de 80 de milioane de dolari, a fost cu 10 procente peste anul anterior datorită raportului favorabil preț/mix net la materiile prime și a costurilor de conversie mai mici.

Asia Pacific

Primul trimestru

(în milioane)

2016

2015

Unități de anvelope

7,3

5,7

Vânzări

$ 489

$ 450

Venitul pe Segmentul Operațional

79

67

Rezerva pe Segmentul Operațional

16,2%

14,9%

Vânzările pe primul trimestru al anului 2016 în subsidiara Asia Pacific au crescut cu 9 procente față de anul trecut, la 489 milioane de dolari. Vânzările reflectă o creștere cu 28 de procente a volumului de unități, în primul rând datorită creșterii din Japonia și China. Această îmbunătățire a fost parțial compensată de tranzacțiile la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumele de anvelope pentru înlocuire au crescut cu 41 de procente. Volumul de unități de anvelope pentru echipare originală a crescut cu 14 procente.

Venitul pe segmentul operațional în primul trimestru al anului 2016, de 79 de milioane de dolari, a fost cu 18 procente mai mare față de anul trecut, datorită volumului mai mare și a raportului preț/mix net la materiile prime.

Achiziția de la Nippon Goodyear Ltd. (NGY) din Japonia a impactat pozitiv volumele cu aproximativ 0,9 milioane de unități de anvelope și vânzările cu 41 de milioane de dolari. Impactul nefavorabil net asupra venitului pe segmentul operațional al achiziției NGY și a vânzării a 25 de procente din companie în interesul Dunlop Goodyear Tires Ltd. a fost de 3 milioane de dolari.

Obiective financiare pe 2016

Compania își reafirmă obiectivele financiare pe 2016, printre care se numără:

– o creștere a venitului pe segmentul operațional de 10 până la 15 procente (excluzând Venezuela);

– Un flux de numerar activ liber rezultat din operațiuni;

– O datorie ajustată la EBITDAP ratio de 2.0x la 2.1x la sfârșitul anului.

Programul de returnare a veniturilor către acționari

Compania a plătit un divident trimestrial de 7 cenți per acțiune la bursă la 1 martie 2016. Bordul director a declarat un divident trimestrial de 7 cenți, plătibil la 1 iunie 2016, tuturor acționarilor care se înregistrează până la 2 mai 2016.

Ca parte a anunțului făcut anterior privind programul de răscumpărare, compania a răscumpărat 1,1 miliarde de acțiuni la bursă din cele 50 de milioane în cursul priumului trimestru.

Ziua Investitorilor

Compania a anunțat că va ține Ziua Investitorilor pe 1 Septembrie 2016 în Boston. Detalii suplimentare vor fi disponibile la o dată ulterioară.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts