Ford Kuga – un punct de referință în gama Ford

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ford Kuga rămâne un punct de referință în zona SUV-urilor. Acum după ce Ford a decis să își consolideze această gamă cu două noi modele, AutoReport.ro testează un model care va fi în centrul atenției.

Kuga a devenit mai aspectuos, kinetic designul fiind acum mai rafinat. Deși este aproape de finalul generației sale, mașina încă arată foarte bine.
Invitata testului nostru a fost varianta cu motor 2.0 l TDCi. Acesta oferă 182 CP și este cuplat la o transmisie manuală cu șase trepte. Am descoperit o mașină destul de corectă, cu o ținută de drum bună.
Transmisia este bine etajată, ajutând motorul care are o putere decentă și un cuplu maxim mai multe decât suficient pentru o astfel de crossover. Toată mașina a fost redesenată, modificări substanțiale au fost aduse părții frontale, lateralelor dar și părții spate.
Designerii Ford au modificat blocurile optice spate care au acum un aspect mai alungit, întins până la nivelul aripilor spate. Noi așteptam un aspect mai high tech al acestei mașini, dar designul său aduce chiar și așa un suflu proaspăt în gama din care face parte Kuga.
În interior, avem o mulțime de schimbări față de precedenta generație, dar mult prea puține față de modelele Focus, Fiesta sau B-Max. Bordul are aceeași formă, la fel și displayurile.
Aici avem aceeași interfață Sync pe care o apreciem mai ales în combinație cu IOS-ul de la iPhone.
Spațiul interior este suficient pentru cinci persoane, spațiile de stocare sunt foarte multe, iar portbagajul este unul dintre cele mai încăpătoare din segment.
Kuga poate fi comandat atât cu tracțiune exclusiv față, cât și în versiunea 4X4, care presupune un sistem inteligent de tracțiune integrală, dezvoltat de Ford, menit să se adapteze celor mai diferite și dificile condiții de drum. Noi am avut parte de versiunea cu tracțiune integrală. Cu toate acestea, nu avem în față un offroader foarte capabil, dacă doriți să abordați drumuri foarte dificile, poate că veți avea nevoie de un Ranger.
La capitolul siguranță pe Kuga reîntâlnim multiple airbaguri, sistemele Active City Stop, care frânează automat la viteze mici pentru a preveni coliziunile, Adaptive Cruise Control cu Forward Alert și ESP cu protecție anti-răsturnare.
În premieră la Ford, avem sistemul inovator de deschidere automată a hayonului, fără folosirea mâinilor, adică prin mișcarea piciorului sub bara de protecție spate.
Kuga este o mașină de familie foarte bună, dar și un automobil bun pentru cei care vor să îl folosească atât la activitățile de zi cu zi, dar și într-un weekend în mijlocul naturii.

Ford Kuga 2.0 TDCi Titanium 4WD
0-100 km/h: 9,9 secunde
Viteza maximă: 198 km/h
L/l/î: 4.524/1.838/1.701
Masă proprie: 1.692 kg
Volum portbagaj (l): 456
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 182 la 3.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.000 rpm
Consum mediu: 8 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts