Compania Ford a investit aproximativ 1,3 miliarde de euro în cei 11 ani de când a preluat fabrica de la Craiova, a declarat preşedintele Ford România, Ian Pearson, care a adăugat că este important ca Guvernul să-şi ducă la îndeplinire angajamentele în ceea ce priveşte infrastructura de transport.
„Peste numai câteva zile vom sărbători 11 ani de când Ford a preluat fabrica de la Craiova. În această perioadă am investit aproximativ 1,3 miliarde de euro pentru a dezvolta tehnologie de ultimă generaţie, atât pentru producţia de maşini, cât şi pentru cea de motoare, o parte dintre acestea prezentându-le, de altfel, un pic mai devreme distinşilor noştri oaspeţi. În timpul vizitei de astăzi am avut ocazia să-i informăm pe doamna prim-ministru şi echipa sa despre planul nostru actual de afaceri şi despre viitoarele dezvoltări, inclusiv investiţia suplimentară de 200 de milioane de euro anunţată anul trecut pentru fabricarea unui al doilea vehicul, aici, la Craiova”, a declarat Ian Pearson, preşedintele Ford România,, luni, într-o conferinţă de presă comună susţinută alături de premierul Viorica Dăncilă şi membri ai Cabinetului, la finalul vizitei pe care aceştia au efectuat-o la fabrica Ford.
Oficialul Ford a precizat că momentan nu pot fi oferite detalii suplimentare despre noul produs al companiei.
Ian Pearson a punctat că un alt subiect discutat cu partea guvernamentală a fost legat de infrastructură.
„Am discutat, de asemenea, şi alte subiecte cheie, cum ar fi infrastructura, care continuă să reprezinte un dezavantaj major pentru noi. În discuţiile noastre anterioare cu Guvernul României am primit angajamente clare privind momentul finalizării tronsoanelor 1 şi 2 ale drumului expres Craiova – Piteşti, incluzând cele două şosele de centură din jurul oraşelor Slatina şi Balş, precum şi calendarul de lucru pentru tronsoanele 3 şi 4. Am subliniat încă o dată Guvernului faptul că este foarte important ca dumnealor să-şi îndeplinească aceste angajamente. În plus faţă de acest drum expres am solicitat şi un calendar de lucru clar pentru autostrada Piteşti-Sibiu şi reabilitarea legăturilor feroviare Timişoara-Craiova şi Craiova-Calafat. Investiţiile noastre, în special noua noastră investiţie în Craiova, se bazează pe angajamentele Guvernului român de a aduce îmbunătăţiri importante infrastructurii de transport şi ne angajăm să colaborăm în continuare cu Guvernul pentru a ne asigura că aceste modernizări de drum şi cale ferată sunt finalizate”, a declarat oficialul Ford.
Pearson a adăugat că, în plus faţă de angajamentul de natură financiară, compania a început recrutarea, până la finele anului, a 1.700 de oameni, ca parte a planurilor de creştere.
„Aceasta va aduce forţa de muncă totală la Ford Craiova la aproximativ 6.200 de oameni. Cu siguranţă, recrutarea şi instruirea atâtor oameni va fi o provocare, astfel că pe termen scurt colaborăm cu autorităţile locale, cu domnul preşedinte Prioteasa cu echipa dumnealui din cadrul Consiliului judeţean, dar şi cu primarii oraşelor şi satelor din jurul oraşului Craiova pentru a prezenta oportunităţile pentru joburile existente la Ford. Pe termen lung, am semnat contracte cu două licee locale pentru a implementa un program educativ dual începând cu luna septembrie. Credem că o educaţie bună este o necesitate pentru o economie înfloritoare”, a precizat el.
Ian Pearson a menţionat că, nu în ultimul rând, Ford România va continua să joace un rol important în viaţa comunităţii prin toate iniţiativele de responsabilizare socială dezvoltate de către Ford Motor Company Fund, latura filantropică a companiei.
Producţia uzinei de la Craiova va creşte
Constructorul auto american Ford, care deţine uzina de la Craiova, va investi 200 de milioane de euro în fabrica din România, ţinta companiei fiind de a produce 250.000 de maşini anual pe piaţa locală.
În 2018 Ford a produs 150.000 de maşini şi 300.000 de motoare la Craiova, rezultat cu care producătorul a urcat pe locul doi în topul celor mai mari exportatori din economie, după Automobile Dacia.
„Ford a transformat uzina din România într-una dintre cele mai moderne din Europa. Suntem al doilea cel mai mare exportator al României, iar povestea nu se termină aici”, a spus Andrew McCall, vicepreşedinte relaţii guvernamentale al Ford Europa.