De ce Hawaii devine un lider în adoptarea vehiculelor electrice în SUA

Da mai departe!

Consumatorii din SUA au trecut la vehiculele electrice mai încet decât se așteptau mulți – dar un lider în creștere în adoptarea vehiculelor electrice este Hawaii, relatează CNBC.

Statul insular tropical ocupă anul acesta locul cinci în ceea ce privește adoptarea generală a vehiculelor electrice, cu 11,9% din vehiculele noi vândute cu amănuntul până în februarie, potrivit J.D. Power.

De asemenea, Hawaii se află pe locul trei – după California (46,1) și Washington (37) – în “EV Adoption Score” al J.D. Power, care este ponderat pe baza pieței, a preferințelor consumatorilor și a disponibilității EV, printre alte condiții, cu un scor de 33,8.

“Măsurăm adoptarea în funcție de disponibilitate, ceea ce înseamnă că cumpărătorii au nevoie de disponibilitatea vehiculelor electrice care să le satisfacă nevoile… înainte de a lua în considerare adoptarea”, a declarat Elizabeth Krear, vicepreședinte al departamentului de vehicule electrice de la J.D. Power. “În California, cantitatea de EV-uri este mult mai mare decât în Hawaii. Dar atunci când consumatorilor li se oferă o opțiune viabilă, 33% aleg să cumpere EV-ul.”

Hawaii este, de asemenea, principalul stat în ceea ce privește adoptarea EV-urilor care nu a acceptat programul Zero-Emission Vehicle al California Air Resources Board, potrivit J.D. Power. Aceste reguli promovează vehiculele electrice și includ standarde mai stricte privind emisiile vehiculelor și numărul de kilometri pe galon pentru vehiculele tradiționale în locurile care au adoptat măsura, inclusiv în celelalte cinci state din top: California, Washington, Oregon și Colorado.

De ce Hawaii?

Ce se întâmplă în Hawaii care îi determină pe mai mulți consumatori să opteze pentru vehicule electrice? Este vorba de un amestec de lucruri, dar în principal de costurile ridicate ale combustibilului, de disponibilitatea energiei regenerabile pentru încărcare și de cultură, potrivit lui Ivan Drury, director de informații la firma de cercetare auto Edmunds, care locuiește în Waikiki, pe insula Oahu din Hawaii.

“Există un simț mai mare al responsabilității față de administrarea pământului față de majoritatea statelor continentale. Dacă căutați ‘Aina’ în limba hawaiiană, vedeți la ce mă refer, multă mândrie pentru pământ”, a spus el.

Drury a mai spus că popularitatea modelelor hibride în acest stat (19% în 2023) a ajutat la trecerea la vehiculele electrice, iar preocupările legate de călătoriile pe șosea – un obstacol pentru unii cumpărători din SUA – nu reprezintă o problemă în Hawaii.

“Suntem pe o insulă. Nimeni nu este cu adevărat îngrijorat de călătoriile pe șosea decât dacă locuiește pe Insula Mare”, a spus el. (Pentru referință, “Centura Hawaii” din jurul Insulei Mari, sau Insula Hawaii, este de doar aproximativ 260 de mile).

Prețul benzinei joacă, de asemenea, un factor, așa cum se întâmplă și în alte state, cum ar fi California.Prețul mediu pentru un galon de benzină în Hawaii este de aproximativ 4,72 dolari, potrivit AAA. Acesta este cel mai ridicat din SUA, în afară de California, și cu 1,10 dolari mai mare decât media națională de 3,62 dolari pe galon.

J.D. Power raportează că cele mai bine vândute vehicule electrice în acest stat sunt Tesla Model Y, Tesla Model 3 și Ford F-150 Lightning.

“Sunt foarte fericit. Îmi place mașina.Îmi place să nu cumpăr benzină”, a declarat Scott Sageman, un proprietar de Tesla Model 3 din 2021, care locuiește pe Insula Mare din Hawaii de când s-a mutat din California în 2020

Russell Wong, vicepreședintele regional al celor șapte magazine Aloha Kia din Hawaii, a declarat că interesul clienților pentru vehiculele electrice continuă să crească, dar aceste vehicule reprezintă doar 2% din vânzările magazinelor.

“Deși este un procent semnificativ din vânzările noastre actuale în comparație cu alți dealeri sau alte piețe, este încă un procent foarte, foarte mic”, a spus el. “Vedem că acesta continuă să crească”.

Wong a spus că a existat un mare interes pentru noul SUV EV9 de la Kia, care tocmai a sosit la dealeri. Actualul EV cel mai bine vândut la dealerii Kia este Niro, care este, de asemenea, cel mai puțin scump vehicul complet electric de la Kia, iar Aloha Kia a stabilit un preț începând de la aproximativ 36.000 de dolari.

Preocupări legate de EV

Deși Hawaii adoptă vehiculele electrice mai mult decât alte state, încă are multe dintre aceleași probleme legate de adoptarea vehiculelor electrice ca și partea continentală a SUA, inclusiv lipsa infrastructurii de încărcare, accesibilitatea și lipsa de opțiuni pentru vehicule.

Un sondaj Gallup publicat luni a constatat că mai puțin de jumătate dintre adulții din SUA, 44%, spun că “iau în considerare în mod serios sau ar putea lua în considerare” cumpărarea unui EV, ceea ce reprezintă o scădere de la 55% în 2023. Proporția celor care nu intenționează să cumpere un EV a crescut de la 41% la 48%.

Sageman, care locuiește pe versantul unui vulcan, a declarat că nu a întâmpinat probleme la încărcare, deoarece face acest lucru acasă, dar autonomia estimată a modelului său Model 3 poate fi mai mică decât se așteaptă din cauza terenului accidentat al statului.

“Singurul lucru pe care l-am observat este că nu trebuie să acordați prea multă atenție intervalului estimat”, a spus el. “Nu vei obține aceeași cantitate dacă conduci mult în pantă.”

Costul mediu pentru un consumator care cumpără un EV de la un dealer francizat (cu excepția Tesla, Rivian și a altor mărci mai dificile pentru consumatori) în Hawaii în acest an este de peste 62.600 de dolari, potrivit Edmunds. Această sumă este în scădere de la peste 68.500 de dolari anul trecut și cu aproximativ 12.700 de dolari peste prețul mediu al unui vehicul în Hawaii.

Prețurile ridicate sunt o tendință națională și hawaiiană. Americanii cu venituri ridicate din întreaga țară sunt subgrupul cel mai probabil să dețină un vehicul electric, cu 14%, în creștere de la 6% anul trecut, potrivit raportului Gallup.

“Suntem într-un fel la capetele extreme ale adoptării”, a spus Drury. “Pentru cei care se află în poziția de a profita de un EV, funcționează, s-a vândut. Pentru cei pe care nu o face, nu o va face, pentru o perioadă foarte lungă de timp. Depășirea obstacolelor legate de infrastructură și de costurile ridicate ale vieții nu sunt ceva ce poate fi rezolvat peste noapte sau chiar în câțiva ani.”

Related posts