Easy-R va fi disponibilă în curând pe gama Dacia, AutoReport.ro va merge vineri să testeze mașinile echipate cu acest tip de transmisie. Această cutie de viteze robotizată răspunde aşteptării clienţilor care îşi doresc un șofat cât mai confortabil în traficul urban.
Easy-R asigură astfel o utilizare comodă datorită soluției tehnice care elimină pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional).
În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare, cum ar fi turația motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al șoferului, etc.
În modul Manual / Impulsional, şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză.
În comparație cu o cutie de viteze manuală tradițională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă:
– Un plus de confort și de ușurință în utilizare:
Modul Drive îl scutește pe șofer de grija de a acționa ambreiajul şi de a schimba treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenzi identificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure cel mai bun compromis între accelerație şi consum. Sunt astfel evitate situațiile în care motorul funcționează supraturat sau subturat precum şi opririle generate de subturare;
In poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectuează schimbările de viteze. El poate astfel selecta treapta de viteză potrivită pentru o depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderențe scăzute pe o șosea acoperită cu zăpadă. Pentru aceasta este suficient ca maneta să fie plasată în poziţia M. Din acest moment, trecerea la o viteză superioară sau inferioară se face prin acționarea manetei în sensul + sau –;
În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară și furnizează astfel cât mai rapid performanța maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situații precum accelerarea la intrarea pe autostradă de pe un drum secundar.
– Un plus de manevrabilitate: poziția Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acționarea pedalei de accelerație. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permite stabilizarea mașinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcție este foarte utilă în cazul traficului aglomerat.
– Consum redus: cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acționare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradițională.
Utilizarea unei soluții electromecanice în locul tehnologiei hidraulice asigură, pe lângă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite. Cutia de viteze robotizată Easy-R a fost supusă unor teste intense pe bancurile de probe, care au însumat 130 000 de ore. Este de remarcat şi faptul că toate cutiile de viteze robotizate Easy-R sunt supuse controlului la ieșirea de pe linia de asamblare.
Easy-R vă va costa în plus aproximativ 500 de euro, deci va fi o altă dotare opțională ieftină oferită de Dacia. Cutia de viteze Easy-R este disponibilă, din luna iunie, pe versiunile Laureate şi Prestige ale modelelor Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway.
Prețurile variază între 10 350 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan Laureate 0.9 TCe 90 CP Easy-R și 13 600 Euro (TVA inclus) pentru modelul Logan MCV Prestige 1.5dCi 90 CP Easy-R.