Chinezii pregătesc un rival pentru Dacia Spring. Cu mai mulți CP decât Spring Extreme și cu un preț mult mai mic, modelul de la BYD va permite electrificarea la prețuri foarte mici atât pentru Europa cât și pentru America.
Autovehiculele electrice sunt prea scumpe în Occident. Noi o știm, dealerii o știu și producătorii de mașini o știu. Chiar și cele mai accesibile modele sunt încă mai puțin accesibile decât echivalentul cu motor pe benzină, deși mărcile auto occidentale vorbesc cu entuziasm despre cum platformele lor EV de nouă generație vor aduce tehnologia electrică pe stradă cu mii de dolari mai puțin decât costă în prezent. Dar, dat fiind ultimele știri de la producătorul auto chinez BYD, toate acestea par a fi un exercițiu în vanitate.
BYD a făcut încă o mișcare în războiul prețurilor din China și a redus prețul celei mai ieftine EV-uri, Seagull, cu 5%, aducând costul de vânzare cu amănuntul la doar 9.700 de dolari. Nu, nu am omis un „1” de la începutul acelui preț, BYD va vinde într-adevăr cumpărătorilor chinezi un EV nou-nouț cu mai puțin de 10.000 de dolari, relatează Reuters. Între timp, Stellantis se entuziasmează la perspectiva de a aduce pe piață Citroen e-C3 și echivalentul său Fiat viitor pentru 22.000 de dolari, iar VW lucrează din greu la modelul său ID.2 de 26.500 de dolari.
Și lucrurile par la fel de sumbre când te uiți la prețul de 9.700 de dolari al Seagull-ului în contextul prețurilor mașinilor din SUA. Cel mai ieftin EV oferit în America, Nissan Leaf cu 40 kWh, costă 28.140 de dolari, iar chiar și cea mai ieftină mașină de orice tip, vechiul Mitsubishi Mirage, care are dimensiuni similare cu BYD, are un preț de pornire de 16.695 de dolari.
Adevărat, majoritatea americanilor probabil nu ar vrea să cumpere un Seagull de 74 CP (75 PS), la fel cum majoritatea nu vor să aibă un Mirage, dar mulți șoferi din Europa și alte părți ale lumii vor dori unul, și nu le va păsa că bateria sa este mică (30 kWh) sau folosește tehnologia mai puțin exotică cu ioni de sodiu. Vor fi mai interesați de o autonomie reală de peste 150 de mile (240 km).
Și privind imaginea de ansamblu, dacă BYD își poate permite să vândă un EV cu mai puțin de 10.000 de dolari, își poate permite să îi facă concurență masivă rivalilor occidentali atunci când vinde tipurile de mașini pe care nu le poți respinge pentru că sunt prea mici, lente, lipsite de putere sau prost echipate.