Gigantul german Robert Bosch GmbH a anunţat că inginerii săi au dezvoltat un nou sistem de evacuare la motoarele diesel, care va fi disponibil din 2020, şi va reduce emisiile mult sub limita legală, ajutându-i pe producătorii auto să evite potenţialele interdicţii din Europa ce ameninţă această industrie, transmite Bloomberg.
„Această inovaţie oferă oportunitatea de a muta dezbaterea privind motoarele diesel într-un nou teritoriu şi, sperăm, să o încheie”, a afirmat directorul general Bosch, Volkmar Denner, la o conferinţă de presă la Stuttgart.
Cel mai mare furnizor de tehnologie în domeniul motoarelor diesel, printre ai cărui clienţi se află toţi marii producători auto globali, de la Volkswagen AG la General Motors şi Fiat Chrysler NV, îşi intensifică lupa împotriva declinului cotei de piaţă a automobilelor diesel, care a început în 2015, odată cu Dieselgate.
În timp ce mii de locuri de muncă depind de tehnologie în domeniul motoarelor diesel, clienţii preferă din ce în ce mai mult maşinile pe benzină, iar unele oraşe, cum ar fi Paris şi Londra, iau în considerare interzicerea automobilelor diesel pentru reducerea poluării.
Producătorii auto se bazau pe motoarele diesel pentru a îndeplini limita legală privind emisiile de dioxid de carbon, care au o contribuţie importantă la încălzirea globală. Dar, pe măsură ce emit mai puţin CO2 decât motoarele pe benzină, motoarele diesel generează oxid de azot, care de asemenea afectează calitatea aerului în special în marile oraşe.
Noul proces anunţat de Bosch vizează optimizarea modului de gestionare a temperaturii gazelor de eşapament, reducerea emisiilor de oxid de azot la o zecime din limita legală permisă şi nu necesită un nou echipament, a explicat Denner. Sistemul menţine un nivel stabil al emisiilor chiar la temperaturi scăzute, a adăugat oficialul Bosch.
Compania este anchetată în scandalul Dieselgate, dar Denner a reafirmat că Bosch cooperează pe deplin cu autorităţile.