BMW X5 – test de final de generație

Da mai departe!

Am profitat de faptul că am găsit varianta 4.0d a lui X5 la Automobile Bavaria și am făcut un ultim test cu SUV-ul bavarez înainte de sosirea noii generații pe care o așteptăm în acest an. La volanul acestuia am profitat de ultimul weekend cu zăpadă pentru un test AutoReport.ro

Încă de la lansarea sa, noua generație BMW X5 a reprezentat o evoluție a designului față de modelul anterior într-o linie care aduce o imagine cu un plus de dinamism și forță. Designul se remarcă prin farurile circulare duble ce se extind în grila BMW a radiatorului, silueta extinsă elegant cu linia laterală marcată de pasajele musculoase ale roţilor, cu designul față și spate evidențiat de linii orizontale şi suprafeţe proeminente, dar și prin accentul pe optimizarea aerodinamică.
Modelul testat de noi are pachetul M-Sport și și un motor destul de puternic.

Unitatea are 3 litri, este diesel, livrează 313 CP şi impresionează, ca de fiecare dată, cu un cuplu motor de 630 de Nm, disponibil foarte devreme. Propulsorul este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte creeată pentru BMW de ZF.
Ansamblul cinematic face din acest model unul cu comportament sportiv. În ciuda greutății sale, acest SUV este foarte sprinten și ușor de manevrat.
Stă foarte bine pe drum și aduce comportamentul mașinilor sport în segmentul SUV-urilor de dimensiuni mari. Direcția este foarte precisă și suspensiile oferă foarte mult confort.
În interior au loc 5 persoane și au suficiente spații de stocare și volum pentru bagaje. Dar considerăm că trebuie să vă spunem mai multe despre lucrătura întâlnită în interiorul mașinii. Scaunele sunt confecționate din mai multe tipuri de piele, elementele M domină cockpitul, iar volanul sport te îndeamnă să nu mai oprești această mașină.
Din punct de vedere al schimbărilor instrumentarului de bord și a consolei centrale schimbările sunt esențiale. În primul rând a fost adoptat sistemul modern de tip LED pentru instrumente. Apoi a fost adus și pe această gamă sistemul BMW Connect.
Șoferul are la dispoziție un comutator al sistemului Driving Experience Control care permite reglarea comportamentului dinamic al mașinii între ECO PRO, CONFORT, SPORT și SPORT +.
Mai multe inovaţii în gama BMW ConnectedDrive pun la dispoziția lui BMW X5 un arsenal impresionant de tehnologii. BMW Head-Up Display cu spectru integral de culori şi afişare nouă oferă posibilitatea de afișare a unui set extins de informații pe parbriz, de la date ale sistemului de navigație, informații de avertizare de la diferite sisteme, inclusiv limita legală de viteză, până la viteza de rulare. BMW Night Vision vine acum cu detectarea oamenilor şi animalelor şi Dynamic Light Spot (spot luminos dinamic) pentru evidenţierea acestora atunci când se află pe sau aproape de carosabil. O altă noutate este BMW Parking Assistant, sistem de parcare automată pentru parcare laterală și garare, în timp ce sistemul Traffic Jam Assistant asigură condusul autonom pentru viteze de până la 40 km/h (sistemul păstrează distanța automat față de traficul din față, cu posibilitatea de frânare autonomă și în același timp păstrează automobilul pe bandă chiar și în viraje prin ajustări automate ale direcției). Suplimentar sistemul Colision and Pedestrian Warining funcționează până la viteze de 60 km/h și frânează pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic și pietoni.

BMW X5 4.0 d XDrive
Viteza maximă: 236 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5,9
L/l/î: 4.886/1.938/1.762
Masă proprie: 2.185 kg
Volum portbagaj: 650 litri
Cilindree (cmc): 2.993
Putere (CP): 313 la 4.400 rpm
Cuplu maxim (Nm): 630 la 1.500 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Related posts