BMW iX – bavarez electric

Da mai departe!

În sfârșit, cel mai interesant BMW electric, SUV-ul IX vine la testele Autoreport.ro de la Automobile Bavaria. În versiunea 50 xDrive, mașina arată că spiritul BMW încă nu a murit, ci este transplantat în noua generație de electrice bavareze.
BMW iX provine din matriţa unui SAV modern, dar cu un limbaj de design nou, simplificat în faţă şi la nivel central. Designul impunător al exteriorului său este modelat de un număr mic de linii precise şi conferă maşinii un aspect puternic, robust şi clar definit. În prim-plan strălucesc atributele funcţionale ale BMW iX ca model fără emisii locale şi un spaţiu de experienţă care oferă o mobilitate confortabilă atât în utilizarea de zi cu zi, cât şi în călătoriile mai lungi.
Designul părţii frontale a BMW iX îi conferă o prezenţă atrăgătoare. Imaginile BMW caracteristice – o producţie comună de grilei BMW distincte şi a farurilor duble la fel de familiare – au fost reinterpretate într-un stil futurist. În centrul părţii frontale se află grila proeminentă, accentuată vertical, a cărei suprafaţă are o structură piramidală tridimensională.
Deoarece sistemul de propulsie electrică al BMW iX necesită doar o cantitate mică de aer de răcire, grila radiatorului este complet acoperită. Rolul său a fost redefinit – funcţionează ca un panou digital de senzori. Tehnologia camerei, funcţiile radar şi alţi senzori sunt integraţi perfect în grila, în spatele unei suprafeţe transparente. Elementele de încălzire şi sistemul de curăţare pentru senzori sunt încorporate şi ele în faţa grilei.
Dezvoltată şi produsă la centrul de design şi tehnologie uşor LuTZ al BMW Group din Landshut, grila radiatorului pentru BMW iX este o reclamă generoasă tehnologic pentru mobilitatea inteligentă. Pentru a garanta cea mai mare precizie posibilă atunci când se utilizează senzorul radar montat în spatele grilei, la fabricarea sa se foloseşte un proces de acoperire nanoscalară în vid. Aici, finisajul bicolor şi efectul 3D vizibil sunt produse prin vaporizare utilizând tehnologia laser şi printr-o tehnică de aplicare cu plasmă într-un vid ridicat. Combinaţia între metoda bazată pe laser, dezvoltată special pentru producţia grilei de la iX, şi grosimea definită cu precizie a grilei asigură performanţa optimă a senzorilor radar într-un design al grilei unitar, fără modificări speciale ale designului pentru integrarea componentelor noi de tehnologie.
Grila BMW s-a reinventat ca o interfaţă high-tech inovatoare şi multifuncţională pentru sistemele avansate de asistare a condusului cu care BMW iX deschide calea spre condusul autonom.
Cele mai subţiri grupuri optice care au fost disponibile vreodată pe un model BMW de serie oferă o imagine fresh şi extrem de minimalistă a feţei „four-eyed”, cu faruri duble, familiară pentru marcă. Luminile de zi au un nou design sub formă de benzi bidimensionale de-a lungul marginii superioare a farurilor – şi se încadrează uşor în limbajul de design impunător al exteriorului. Acest lucru oferă farurilor un aspect total nou şi amplifică prezenţa impunătoare a părţii frontale. Benzile de lumini de zi includ funcţia de semnalizare.
BMW iX este echipat standard cu faruri LED integrale. Cea mai recentă generaţie de BMW Laserlight este disponibilă opţional, combinând faruri LED adaptive cu funcţie matrix şi un nou tip de modul Laserlight. Toate liniile capotei converg dinamic pe grila radiatorului şi sigla BMW de deasupra acesteia. Logo-ul are o componentă funcţională, serveşte ca gură de umplere pentru lichidul de parbriz şi lunetă. Se deschide şi se închide din nou – odată ce lichidul a fost completat – printr-o apăsare uşoară. Capota nu are un mecanism de deschidere pentru utilizare de către client; tehnologia sistemului de propulsie şi electronica de putere de sub capotă pot fi accesate numai de către tehnicienii din service.
Stopurile dintr-o singură piesă sunt integrate cu grijă în hayon şi se prelungesc mult în flancuri. Asemenea farurilor, stopurile au un design mai subţire decât pe orice automobile BMW Group de serie anterior. Toate funcţiile de lumină utilizează tehnologia LED. Corpurile de iluminat sunt integrate direct în formele tridimensionale ale capacului lentilei, creând un aspect foarte îndrăzneţ. Forma L familiară de la alte modele BMW este reluată într-o interpretare modernă în interiorul benzii de lumină unice, care conţine atât stopurile, cât şi luminile de frână, ce cuprinde şi semnalizatoarele orizontale, care devin vizibile doar atunci când sunt active.
Afişajele şi comenzile sunt reduse la esenţial, consolidând suplimentar impresia unei cabine simple care oferă un loc de relaxare. Abordarea shy tech pentru interior poate fi văzută într-o serie de dotări, inclusiv difuzoare integrate discret, prize de aer, suprafeţe încălzite şi încastrarea discretă a proiectorului BMW Head-Up Display în panoul de instrumente astfel încât este aproape invizibil. Volanul cu formă hexagonală, comutatorul pentru selectarea treptelor de viteză şi ecranul central curbat BMW – care face parte din sistemul de operare BMW de generaţia următoare – promovează în mod clar forma futuristă a plăcerii condusului.
Scaunele nou dezvoltate pentru conducător şi pasagerul din faţă au tetiere integrate pentru un aspect sportiv distinct. Aspectul modern şi spaţios al interiorului BMW iX este ajutat şi de panoul de instrumente subţire, care este acoperit standard cu Sensatec, iar opţional cu ţesătură din microfibre sau piele naturală argăsită cu extracte de frunze de măslin. În specificaţia Loft Stone Grey, gradarea precisă a culorii de la zone deschise la întunecate consolidează impresia unui design foarte uşor. Geometria tabloului de bord se ridică spre faţă, transformându-l în scena perfectă pentru gruparea futuristă a ecranului complet digital din iX. Ecranul central curbat BMW dintr-un singur corp, care debutează la un automobil de serie, este susţinut de o structură de sprijin ascunsă privirii pasagerilor, astfel încât pare să plutească în cockpit. DIn nefericire, pasagerii pe care i-am avut în acest test s-au declarat deranjați de această poziționare a imensului ecran.
Ecranul central curbat al BMW iX este combinat cu noua generaţie a sistemului de operare BMW pentru a oferi o experienţă grafică total nouă. Panoul de instrumente oferă opţiuni de afişare noi, complet personalizabile, care oferă conducătorului informaţii precise, adaptate situaţiei în cauză. Funcţionarea extrem de intuitivă, utilizând controlul vocal sau tactil, permite conducătorului să interacţioneze uşor şi sigur cu funcţiile inteligente suplimentare de la bordul BMW iX. Acest lucru duce la un nou nivel ergonomia sistemelor de afişare şi operare BMW.
BMW iX este primul model al BMW Group care este echipat cu un volan hexagonal. Geometria sa poligonală îl face ideal pentru comutarea între condusul autonom şi cel activ. Conturul unic al inelului, inspirat din motorsport, are efectul suplimentar de a îmbunătăţi uşurinţa de acces şi confortul scaunelor. De asemenea, forma hexagonală oferă conducătorului o vizibilitate mai bună asupra secţiunii ecranului central curbat poziţionată direct în spatele volanului. Conturul cu şase feţe al volanului stabileşte decorul pentru asimilarea focalizată a tuturor informaţiilor legate de condus.

BMW iX este exchipat cu cele mai noi sisteme de operare, iar bavarezii au de gând să testeze condusul autonom pe acest vehicul. Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display este un ajutor suplimentar pentru condusul focalizat în BMW iX. Pentru prima dată, proiectorul BMW Head-Up Display a fost montat la suprafaţa tabloului de bord fără cadru, ceea ce înseamnă că este ascuns vederii. Proiectează informaţii legate de condus pe parbriz sub formă de grafice care apar direct în câmpul vizual al conducătorului. Acest lucru permite celui de la volan să preia toate datele-cheie fără a fi nevoit să-şi abată atenţia de la drum. Informaţiile proiectate de BMW Head-Up Display includ viteza maşinii, limitele de viteză în vigoare şi restricţiile de depăşire, mesajele Check Control, indicaţiile de stare şi avertismentele de la sistemele de asistare a condusului, ghidarea detaliată pe traseu şi instrucţiunile de virare, precum şi listele din telefon şi de divertisment. Unghiul de vizibilitate, înălţimea şi luminozitatea afişajului pot fi ajustate individual.
De propulsie se ocupă două motoare electrică ce pot propulsa mașina de la 0 la 100 kilometri pe oră în doar 4,6 secunde. BMW iX 50 xdrive are o putere de 523 CP, totul scos dintr-un sistem imens de acumulatori de peste 111 kWh.
Mașina este sprintenă, dar și plăcută la condus, stă bine pe drum, dar are un singur dezavantaj: prețul. Cumva electricele care oferă și plăcere a condusului costă peste 100.000 euro și par inaccesibile publicului larg.
Combinaţia dintre Head-Up Display şi monitoarele complet digitale ale ecranului central curbat reprezintă o soluţie ideală pentru transmiterea informaţiilor în mod adecvat în orice situaţie de condus dată într-un mod care optimizează ergonomia, confortul, siguranţa şi plăcerea condusului. Sistemul de proiecţie al BMW iX este conceput astfel încât conducătorul să perceapă graficele ca şi cum ar fi la aproximativ trei metri în faţa automobilului. Această distanţă de proiecţie permite asimilarea informaţiilor cu cea mai mare uşurinţă, deoarece permite conducătorului să citească cu uşurinţă elementele proiectate, fără a fi nevoie să-şi regleze privirea în situaţii normale de conducere.

BMW iX 50 xDrive 111,5 kWh
0-100 km/h: 4,6 secunde
Viteza maximă: 180 km/oră
L/l/î: 4.953/1.967/1.696
Masă proprie: 2.510
Volum portbagaj (l): 500
Putere (CP): 523
Cuplu maxim (Nm): 765
Autonomie: 549 kilometri
Acumulatori: 111.5 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: Automată
Consum mediu de energie: 23 kWh/100 km

Related posts