Bentley Motors a raportat astăzi performanțele companiei la jumătatea anului 2021, cu niveluri de vânzări și profit fără egal în istoria de 102 ani a companiei. Acestea includ un profit operațional de 178 milioane de euro, mai mare decât orice profit anual înregistrat vreodată de companie. Mai mult, vânzările au crescut cu 50%, de la 4.785 de unități în 2019, pre-COVID, la 7.199 unități în primele șase luni ale anului 2021.
Vânzările au fost distribuite echilibrat între cele trei linii de modele ale mărcii de lux, Bentayga (2.767), Continental GT (2.318) și Flying Spur (2.063).
Bentayga și-a menținut poziția de model numărul unu, atingând pentru prima dată disponibilitatea completă a gamei pe toate piețele. Au fost lansate, de asemenea, modelele Hybrid și S. Odată cu introducerea variantei Speed în a doua jumătate a anului, se anticipează că vânzările Continental GT ar putea atinge cifre record, la trei ani de la lansarea noii generații a modelului. Lansarea Flying Spur pe piața din China, acum cea mai mare regiune de vânzări pentru Bentley, a contribuit la ponderea de 29 la sută a modelului în vânzările globale, ajutată și de lansarea motorizării V8.
Dar aceste rezultate pozitive vin pe fondul incertitudinii continue, care ar putea avea un impact negativ în a doua jumătate a anului. Creșterea numărului de cazuri de COVID-19 în multe părți ale lumii ar putea, în cel mai rău caz, amenința producția viitoare sau ar putea rezulta în instituirea de restricții suplimentare care să prezinte atât un risc de vânzări, cât și un risc financiar pentru prognoze.
Având în vedere aceste posibile evoluții, Adrian Hallmark, președintele și CEO Bentley, a declarat:
„Aceste rezultate reprezintă o etapă importantă în misiunea noastră Beyond100, și anume de a deveni cea mai importantă companie de mobilitate de lux sustenabilă până în 2030. Ele sunt rezultatul condițiilor favorabile ale pieței, combinate cu trei ani de muncă grea în cadrul Bentley, unde ne-am reinventat produsele, ne-am restructurat operațiunile, am gestionat trei crize și ne-am definit strategia pentru 2030.
„Am lucrat încontinuu pentru a ne transforma întreaga organizație prin îmbunătățiri ale productivității și eficientizarea costurilor, iar randamentul de două cifre al vânzărilor confirmă faptul că suntem pe drumul cel bun pentru a avea un model de afaceri durabil.
„Deși sărbătorim aceste rezultate, nu considerăm perspectivele întregului an ca fiind clare, deoarece știm că există încă riscuri considerabile până la sfârșitul anului, în special numărul tot mai mare de colegi care au nevoie de perioade de autoizolare impuse de COVID.
„Cu toate acestea, puterea noastră financiară este un semnal pozitiv și, pe măsură ce parcurgem cel mai mare program de transformare și de investiții din istorie, Beyond100, electrificând complet gama de modele în următorul deceniu, continuăm pe această cale, cu scopul de a deveni etalonul producției de automobile de lux, rezistent financiar și rezistent la recesiune.”
Veniturile Bentley pentru primele șase luni ale anului 2021 au fost de 1,32 miliarde EUR, în creștere față de nivelul pre-COVID de 834,8 milioane EUR, în 2019. Rezultatul operațional a fost de 178 milioane EUR, cu o rentabilitate a vânzărilor la un nivel record de 13%.
Pentru a pune aceste cifre în context, precedentul record semestrial al Bentley a fost în 2014, cu un venit de 887 milioane EUR și un rezultat operațional de 95,2 milioane EUR. Anul respectiv s-a încheiat drept cel mai de succes an al Bentley, cu un profit de 170 milioane EUR, deja depășit la jumătatea anului 2021.
În ceea ce privește vânzările, amprenta globală a Bentley a devenit mai echilibrată în cele patru regiuni de piață ale sale. China (2.155) a fost cea mai mare piață a Bentley, pentru prima dată în aproape un deceniu. America (2.049) a urmat îndeaproape, iar Europa a performat de asemenea puternic, cu 1.142 de unități livrate. Ambele piețe anticipează cu nerăbdare sosirea GT Speed și Bentayga S în lunile următoare. În regiunea Asia Pacific au fost livrate 778 de unități, piața internă a Bentley, Marea Britanie, contribuind cu 554 de unități, cu puțin înaintea regiunii Orientul Mijlociu, Africa și India cu 521 de unități. De asemenea, rețeaua Bentley a crescut, fiind acum de 240 de retaileri din 67 de țări.
2021 va fi, de asemenea, anul cu cele mai multe lansări de noi modele Bentley, cu nouă debuturi, dintre care două modele hibride – Bentayga Hybrid și Flying Spur Hybrid – confirmând drumul „Beyond100” al Bentley către electrificarea completă.