Am profitat de momentele dinainte de apariția noilor modele cu facelift pentru a testa un MINI Cooper. MINI a venit de la Automobile Bavaria pentru testele AutoReport.ro în varianta sa de mijloc.
Cele mai mari noutăți față de actuala generație MINI sunt aspectul frontal ușor modernizat mulțumită blocurilor optice cu lumini LED în formă de semilună, partea superioară cromată a grilei radiatorului și stopurile mari, asemănătoare cu cele ale conceptului MINI Vision.
Noua generaţie însă păstrează linia clasică de design, care este completată acum cu elemente moderne și inedite.
Versiunea testată de noi, MINI Cooper este echipată cu un motor de 1,5 litri, turbo care produce 136 CP. Acest motor în combinație cu o masă destul de redusă face din mașină una sportivă, chiar și în această variantă MINI oferind senzațiile de tip go-kart.
La modelul de test am putut alege din „Driving mode“ modurile GREEN, MID și SPORT.
MINI este acum mai lung și mai lat decât predecesorul. Creșterea în dimensiuni se simte la rularea mașinii, mai ales în varianta Cooper S care este acum mai ușor de controlat, deși nu și-a pierdut din apetitul sportiv.
În premieră pentru marca MINI, pe acest model sunt oferite opțional suspensii adaptive cu presetări diferite. Astfel, cei care s-au plâns până acum de rigiditatea suspensiei nu vor avea de ce să se plângă.
La interior, cadranele de bord pentru turație și viteză sunt completate de un ecran multifuncțional și indicatorul de combustibil, toate redesenate. Displayul central cu un ecran de rezoluție mare, cu dimensiunea de 4 inch standard și 8,8 opţional, este încadrat de un inel exterior LED care oferă un feedback vizual pentru o serie extinsă de funcții (de la reglarea volumului până la senzorii de parcare).
Ecranul central este comandat, pentru prima dată la MINI, printr-un controler cu touch, o serie de butoane shortcut pentru acces rapid al funcțiilor principale și o serie de 5 butoane favorite, programabile. Noul MINI vine și cu o serie extinsă de sisteme de asistență care includ Head-Up Display, cruise control adaptiv, cameră pentru recunoașterea semnelor de circulație și indicarea vitezei maxime legale, avertizare de coliziuni frontale și pietoni cu funcție de frânare, parcare laterală automată sau controlul automat al fazei lungi. Ca și la vechea generație, integrarea telefonului mobil permite accesul la o serie bogată de servicii on-line de muzică, de la Deezer și webradio la Facebook și foursqure.
În ceea ce privește sistemele de siguranță, disponibile standard sunt Controlul electronic al stabilității (DSC) care include Controlul dinamic al tracțiunii (DTC) pentru un condus sportiv sau rularea pe suprafețe precum zăpadă sau nisip, în timp ce diferențialul electronic cu patinare limitată (EDLC) și funcția Performance Control a DSC sunt oferite opțional.
Clasicul hot-hatch britanic se simte foarte bine prin traficul din București fiind o adevărată sportivă de oraș. Noi am petrecut un weekend prelungit alături de el, printr-un trafic neobișnuit de liber pentru București.
Mini Cooper
0-100 km/h: 7,8 secunde
Viteza maximă: 210 km/h
L/l/î: 3.821/1.727/1.414
Masă proprie: 1.210 kg
Cilindree (cmc): 1.499
Putere (CP): 136 la 4.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.480 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte