Ford a anunțat astăzi debutul global al noii generații Ford Focus: un model complet și cea mai extinsă gamă Focus din toate timpurile. În același timpul, noua generație de compacte de la Ford este și avansată din punct de vedere tehnic.
Focus introduce o filosofie de design care amestecă un stil exterior emoțional cu un nivel aerodinamic de top în segment. În același timp, interiorul oferă mai mult spațiu, dar și materiale și atenție la detalii de înalt nivel.
Partea frontală a noului Focus este simplă și armonioasă, subliniind o prezență curată și hotărâtă. O grilă frontală sensibil mai mare, dar ușor de recunoscut ca apartenență la gama Ford prin prezența sa puternică, este așezată între blocurile optice cu orientare orizontală care, la fel ca în cazul stopurilor, sunt așezate cât mai înspre lateral posibil pentru a îmbunătăți prezența și imaginea mașinii.
Stopurile sunt acum împârțite în două zone, oferind posibilitatea deschiderii versatile a hayon-ului, în timp ce tehnologia LED permite o semnătură luminoasă distinctă ușor de recunoscut atât în timpul zilei, cât și noaptea. Acest element confirmă construcția premium a părții posterioare a mașinii.
Cea mai sofisticată gamă de sisteme de asistență a șoferului oferite vreodată clienților Ford este integrată pentru a pune la dispoziția acestora o experiență intuitivă, relaxantă și rafinată. Tehnologiile avansate disponibile pe noul Focus includ:
-
- Tempomatul adaptiv (Adaptive Cruise Control sau ACC) – îmbunătățit acum cu pachetul Stop&Go, cu sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere de viteză și cu tehnologia care menține mașina pe centrul benzii de rulare – ajută la abordarea mai relaxată a traficului aglomerat.
- Farurile adaptive cu lumini predictive în viraje și luminile care expun indicatoarele rutiere pre-ajustează tiparele fasciculelor de lumină cu ajutorul unei camere frontale care pre-monitorizează virajele și – pentru prima prima dată în industrie – indicatoarele rutiere.
- Cea de-a doua generație a Sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) operează acum schimbările de trepte, accelerația și frâna pentru a oferi manevre de parcare complet automatizate prin simpla apăsare a unui buton.
-
Primul Head-Up Display (HUD) oferit de Ford în Europa le permite șoferilor să-și concentreze atenția pe șosea.
- Asistența activă de urgență la nivelul direcției (Evasive Steering Assist) este o tehnologie prezentă în premieră în segment. Aceasta îi ajută pe șoferi să ocolească vehiculele oprite sau lente pentru evita coliziunile.
Noul Focus rămâne fidel moștenirii celor 20 de ani de istorie a acestui model, oferind un nivel dinamic de vârf în segmentul său, îmbunătățit prin prima apariție în gama Focus a sistemului de amortizare controlată continuu (Continuously Controlled Damping sau CCD) aplicat pe pachetul de suspensii independente față și spate, prin noul sistem selectabil Drive Modes, printr-un submodul al suspensiilor spate izolat care asigură un rafinament superior și printr-o tehnologie patentată Ford la nivelul arcurilor suspensiilor.
Experiența pasagerilor este și ea îmbunătățită prin apariția unor elemente de confort precum modemul integrat FordPass Connect, care asigură o conexiune continuă în călătorii, și prin noua zonă de încărcare wireless a dispozitivelor mobile compatibile.
Habitaclul oferă un mediu mai cald și mai primitor în contextul unui nivel ridicat al calității percepute. Acest nivel a fost atins prin utilizarea unor linii simple și curate, cu ajutorul unor materiale expresive și care inspiră încredere prin suprafețele integrate unitar.
Designul interior simplificat, mult mai puțin aglomerat, este punctul de start pentru o atmosferă mai calmă la bord. Portierele frontale se prelungesc fluid până în spatele planșei de bord, generând un efect vizual care subliniază un nivel de spațiu de calitate superioară. Partea superioară a planșei de bord și fețele interioare ale ușilor sunt construite din materiale moi la atingere care insuflă la rândul lor o imagine premium. Elemente inspirate din lumea bijutierilor reflectă caracterul contemporan al designului de top: sticla șlefuită și finisajele periate se numără printre opțiunile pe care clienții le au când vine vorba de personalizarea inserțiilor decorative din fața pasagerului din dreapta șoferului, a interiorului ușilor sau a contururilor aeratoarelor din habitaclu.
La fel ca la exterior, interioarele tuturor variantelor de personalitate ale noului Focus oferă elemente și materiale unice care disting caracterele fiecăruia în parte: lemn de esență fină și piele premium pentru versiunea Vignale, inserții cu efect fibră de carbon și cusături roșii pe ST-Line și materiale texturate și mai robuste pentru varianta Active.
Opțiunile disponibile la nivel de motorizări includ o versiune optimizată a multipremiatului 1.0 EcoBoost și noul motor pe benzină 1.5 EcoBoost, ambele îmbunătățite prin introducerea primului sistem de dezactivare a cilindrilor aplicat pe motoare cu trei cilindri. Noile motoare diesel 1.5 EcoBlue și 2.0 EcoBlue permit un consum excepțional, în timp ce noua transmisie inteligentă cu opt trepte adaptează schimbarea treptelor la stilul de condus și este manevrată printr-un controller rotativ ergonomic și elegant.
Dezvăluită în versiunile de caroserie hatchback cu 5 uși, Wagon și – pe anumite piețe – sedan cu patru uși, cea mai complexă gamă Focus din istorie este propusă în variante de personalitate exclusive care completează o gamă largă de dorințe și de aspirații ale clienților segmentului compact: Focus Trend, Focus Titanium, sportivul Focus ST-Line, varianta premium Focus Vignale și crossover-ul Focus Active.
Noul Focus oferă o paletă de 13 nuanțe pentru caroserie, implicit Orange Glow, Desert Island Blue și Dark Mulberry, ultima prezentă în exclusivitate pe versiunea Vignale și caracterizată printr-o vopsea aplicată în patru straturi.
Noua generație Focus este primul model global construit pe noua platformă Ford C2, dezvoltată pentru a îmbunătăți performanțele din testele de siguranță. Modelele Ford construite pe platforma tehnică C2 vor oferi un spațiu interior superior fără ca acest lucru să aibă impact asupra dimensiunilor exterioare și permit o dezvoltare aerodinamică de vârf care conduce la cifre mai bune la capitolul consum. Nivelul superior de calitate și atenția de top la detalii sunt doar o parte dintre rezultatele directe ale unei investiții de 600 de milioane de euro în fabrica Ford din Saarlouis, Germania.
Ford a vândut aproape 7 milioane de unități Focus în Europa și peste 16 milioane la nivel mondial din 1998 încoace, anul lansării primei generații revoluționare a acestui model.
Motorizări îmbunătățite
lienții noii generații Focus pot să aleagă dintr-o gamă avansată de motoare Ford EcoBoost pe benzină și Ford EcoBlue diesel care dezvoltă putere optimizată și rafinament și respectă cele mai noi standarde de emisii Euro 6 calculate cu ajutorul procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Motoarele sunt sprijinite standard de Auto Start-Stop, care reduce costurile de rulare, și de transmisii manuale cu șase trepte și schimbări fluide de viteze sau de noua transmisie automată cu opt trepte care asigură un șofat fără efort.
Multipremiatul motor 1.0 EcoBoost este oferit în versiuni de 85 CP, 100 CP sau 125 CP, în timp ce noul motor 1.5 EcoBoost este oferit cu 150 CP sau 182 CP.
Consumul de carburant și emisiile CO2 ale ambelor motoare EcoBoost au scăzut cu ajutorul tehnologiei de dezactivare a cilindrilor, aflată la prima aplicare practică din industrie pe motoare cu trei cilindri. Aceasta poate opri unul dintre cilindri atunci când nu e nevoie de capacitate maximă, așa cum se întâmplă când mașina rulează la viteze de croazieră și șoferul solicită foarte puțin motorul. Sistemul poate dezactiva și se reactiva un cilindru în 14 milisecunde, de 20 de ori mai repede față de timpul de care are nevoie un om să clipească, fără a face niciun compromis la nivel de performanțe sau rafinament.
Tehnologiile EcoBoost de bază includ turbocompresia avansată, injecția directă de carburant de înaltă presiune și sistemul Twin-independent Variable Cam Timing și sunt disponibile pe ambele motoare. Emisiile de particule sunt reduse cu ajutorul tehnologiei de filtrare a particulelor pentru motoarele pe benzină, disponibilă standard.
Motorul 1.0 EcoBoost este îmbunătățit și mai mult pentru a coborî la un nivel de emisii CO2 de 107 grame/km(3) (valoare preliminară) pe versiunea Focus cu cinci uși. Printre tehnologiile utilizate se numără:
- Capete de cilindri cu direcție inversată cu ajutorul căruia gazele de evacuare pot ieși prin spate, pentru a permite pregătirea mai eficientă a sistemului de reducere a emisiilor.
- O rampă de alimentare de înaltă presiune care permite acum o presiune a injecției de 250 de bari, ajutând la reducerea emisiilor de particule.
- O plajă largă de trepte ale camei, turbulențe optimizate la nivelul cilindrilor și raporturi înalte de compresie care asigură o combustie mai eficientă.
- Pistoanele cu galerie de răcire sunt dotate cu inele cu frecare redusă care scad astfel consumul inutil de energie în interiorul motorului.
Noul motor EcoBoost de 1.5 litri oferă emisii CO2 care pornesc de la 122 de grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși, prezentând inovații precum:
- O nouă combinație între tehnologia de injecție directă și cea de injecție indirectă secvențială ajută la dezvoltarea unui nivel ridicat al puterii și la un răspuns rapid, alături de emisii de CO2 reduse și de o creștere a eficienței consumului de carburant la sarcină redusă.
- Arhitectura cu trei cilindri furnizează în mod natural un cuplu ridicat la turații joase.
- O galerie de evacuare integrată care îmbunătățește eficiența, ajutând motorul să atingă mai rapid temperatura optimă de funcționare, și care pune la dispoziție mai rapid cuplul, micșorând distanța pe care gazele de evacuare trebuie s-o parcurgă între cilindri și turbocompresor.
- Construcție integrală din aluminiu pentru o masă proprie scăzută.
Noile motoare avansate Ford EcoBlue turbodiesel sunt concepute pentru a dezvolta un nivel ridicat de putere, mai mult cuplu la turații scăzute, consum îmbunătățit și rafinament pentru șoferii care parcurg mulți kilometri în fiecare an. Noul motor 1.5 EcoBlue este oferit în versiuni de 95 CP și 120 CP. Ambele dezvoltă un cuplu maxim de 300 Nm și oferă emisii CO2 care coboară până la nivelul de 91 de grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși. Motorul 2.0 EcoBlue produce 150 CP, un cuplu de 370 Nm și emisii CO2 de 112 grame/km (valoare preliminară) pe versiunea cu cinci uși.
Noul motor EcoBlue de 1.5 litri beneficiază de tehnologii inovative precum:
- Recirculația gazelor de evacuare la presiune scăzută combinată cu răcirea cu apă a aerului din intercooler determină o combustie eficientă și emisii reduse.
- Un colector de admisie integrat care optimizează circulația aerului în motor.
- Turbocompresie în condiții de inerție scăzută care oferă un răspuns mai ușor de controlat al turbinei.Materiale împrumutate din industria aerospațială care sunt concepute pentru aplicații la temperaturi ridicate.
- Un sistem de injecție la presiune înaltă care este mai responsiv, mai silențios și oferă un debit de carburant mai precis.
Pe lângă aceste tehnologii la care se adaugă un tratament selectiv catalitic al emisiilor care contribuie la emisii reduse de Oxizi de Azot (NOx), motorul 2.0 EcoBlue beneficiază de o serie de inovații care reduc frecările. Printre acestea se numără:
- Un design special al arborelui cotit care minimizează forțele la care sunt supuse zonele laterale ale pistonului, reducând astfel frecarea de pereții cilindrului.
- Pistoane din oțel – utilizate pentru prima dată pe un motor diesel Ford – care optimizează dimensiunile și suferă o dilatare redusă la temperaturi înalte.
- Diametre minimizate ale rulmenților arborelui cotit.
- Un design de tip belt-in-oil al arborelui cu came și al curelelor pompei de ulei.
Noua transmisie cu opt trepte dezvoltată de Ford asigură schimburi foarte rapide ale treptelor și este dezvoltată pentru a optimiza și mai mult consumul de carburant și performanțele de top. Disponibilă împreună cu motoarele 1.0 EcoBoost de 125 CP, 1.5 EcoBoost de 150 CP, 1.5 EcoBlue de 120 CP și 2.0 EcoBlue de 150 CP, această transmisie oferă:
Sistemul Adaptive Shift Scheduling, care monitorizează stilul de condus al fiecărui șofer pentru a optimiza momentul schimbării de treaptă. Sistemul poate identifica urcările de rampă și coborârile de pantă și abordările sportive ale virajelor, ajustând momentul schimbărilor de viteze pentru a oferi o experiență mai stabilă, mai implicată și mai rafinată.
Adaptive Shift Quality Control, care analizează informațiile venite dinspre vehicul și dinspre mediul înconjurător pentru a ajusta presiunea din ambreiaj cu scopul de a dezvolta schimbări line de treaptă în mod consistent. Tehnologia poate regla și gradul de finețe al schimbărilor de treaptă pentru a se potrivi cu diferitele stiluri de condus.
Noile iterări ale transmisiilor manuale cu șase trepte dezvoltate de Ford îmbunătățesc la rândul lor experiența la volan prin creșterea calității schimbărilor de treaptă, prin reducerea zgomotelor neplăcute ale timoneriei, prin arhitecturi care asigură frecare redusă și minimă rezistență cu ajutorul unor uleiuri de vâscozitate scăzută, prin utilizarea unor rulmenți optimizați pentru frecări reduse și, în unele cazuri, prin utilizarea unor materiale tratate cu Teflon.
Noua generație Focus reușește să coboare cu 10% media de consum și de emisii CO2 la nivel de gamă conform datelor Ford, unul dintre motive fiind atenția accentuată pe care designerii și inginerii au acordat-o aerodinamicii. Au rezultat coeficiente aerodinamice de vârf în segment: 0.250 pentru versiunea Focus cu 4 uși și 0.273 pentru versiunile cu 5 uși. Lista elementelor cu rol aerodinamic include:
Grila activă (Active Grille Shutter technology) oferită standard care blochează automat fluxul de aer și reduce rezistența la înaintare atunci când nu e nevoie de răcirea radiatorului. Sistemul beneficiază acum de izolații și legături îmbunătățite.
Tehnologia „cortinei de aer”, care ghidează fluxul de aer pe deasupra roților din față pentru a reduce turbulențele.
Elemente cu rol de separare a fluxului de aer care sunt integrate în spoilerul posterior și în suprafața blocurilor optice. Acestea completează eleronul spate și designul special al marginilor geamurilor laterale, elemente care reduc vortexurile.
Scuturi adiționale amplasate sub mașină care direcționează fluxul de aer în zona tunelului central, al rezervorului și al axei posterioare.
Eficiența la nivelul consumului de combustibil este îmbunătățită suplimentar prin reducerea greutății. Focus a pierdut până la 88 de kilograme în comparație cu versiunile echivalente ale generației anterioare. Chiar și arhitectura sistemului de frânare este îmbunătățită pentru a asigura un consum optimizat: răspunsul rapid al tehnologiei Electric Brake Booster le-a permis inginerilor să lase mai mult spațiu între discuri și plăcuțele de frână, rezultatul fiind o reducere a frecării în această zonă.
Produs în Europa
Noul Ford Focus este produs cu ajutorul unor procese implementate în premieră în industrie la fabrica Ford din Saarlouis, Germania. Acest lucru asigură un nivel de calitate și de atenție de detalii nemaiîntâlnit în familia Focus.