Cea de-a treia generație Bentley Continental GT, cel mai sportiv model al mărcii britanice, se lansează oficial în România. Noul Continental GT, prezentat la nivel global la finalul lunii august și dezvăluit oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, ajunge astăzi, în premieră absolută, în fața publicului iubitor de lux și sportivitate din România și va fi expus în showroom-ul Bentley București alături de alte modele deja consacrate ale mărcii – Flying Spur, Mulsanne sau Bentayga.
”Noul Bentley Continental GT este un model foarte așteptat de clienții mărcii din România”, spune Adrian Pascu, Directorul Diviziei de Lux în cadrul Porsche Inter Auto România. ”Combinația de design inovator, performanțe sportive superioare, interior artizanal și tehnologie de top reprezintă alegerea ideală pentru cei care își doresc un stil de viață luxos și au o afinitate față de marca Bentley. Această combinație câștigătoare va propulsa cu siguranță noul Grand Tourer în topul pasionaților de automobile exclusiviste din țara noastră.”
Noul Continental GT este pus în mișcare de versiunea îmbunătățită a renumitului motor Bentley W12 TSI biturbo, de 6,0 litri, combinat, pentru prima dată, cu o transmisie cu dublu ambreiaj, în opt viteze, pentru o schimbare a vitezelor mult mai rapidă și mai eficientă.
Conceput, dezvoltat și construit în Crewe, motorul W12 TSI este cel mai avansat motor cu 12 cilindri din lume. Noul sistem de propulsie generează 635 CP și dezvoltă un cuplu de 900 Nm, propulsând noul Continental GT de la 0 la 100 km/h în doar 3,7 secunde, până la viteza maximă de 333 km/h.
Noul șasiu adaptiv, cu tehnică avansată, utilizează sistemul inteligent Bentley Dynamic Ride pe 48 de volți, pentru a asigura o manevrare excepțională a mașinii și călătorii confortabile, indiferent de condițiile rutiere. Noul sistem sporește confortul pasagerilor și amortizează alunecările laterale la viraje, oferind senzația de precizie la condus, fără niciun efort.
Păstrând liniile inconfundabile de design ale generației anterioare, silueta noului Continental GT este, în același timp, mai sculpturală și mai bine definită, fiind inspirată de designul primului concept 100% electric al mărcii britanice – EXP 10 Speed 6. Caroseria cu greutate redusă, fabricată din aluminiu, a fost construită cu ajutorul tehnologiei Super-Plastic Forming – o tehnică de înaltă precizie, care presupune încălzirea aluminiului la 500°C, utilizată și în industria aeronavelor. Noul Continental GT este primul automobil de serie din lume cu întreaga caroserie dezvoltată prin această tehnologie.
Profilul noului Continental GT este mai alungit și mai coborât, parțial datorită amplasării roților frontale cu 135 mm mai în față. Partea din spate a primit o schimbare radicală de look, etalând stopuri eliptice, ca o reflexie a gurilor sistemului de evacuare de dedesubt.
Sistemul de iluminare de pe noul Continental GT încorporează cea mai nouă tehnologie Matrix LED, însă designul farurilor principale este cel care frapează, fiind inspirat de muchiile celor mai elegante pahare de cristal, care captează lumina asemenea unui diamant.
Nici caracterul practic nu-i lipsește luxosului Grand Tourer. Cu o configurație de 2+2 locuri și o capacitate extinsă a portbagajului, interiorul se evidențiază prin detalii rafinate, precum tighelul de tip ”diamant în diamant” de pe tapițeria scaunelor și prin accentele din lemn de esență nobilă. Scaunele standard din dotarea noului Continental GT sunt reglabile în 12 poziții, iar opțional, în funcție de cerințele clienților, acestea pot deveni reglabile în 20 de poziții diferite.
Noul pattern ”diamant în diamant” se conturează atât din tigheluri, cât și din broderie. Broderia ”diamantului” din interior a fost dezvoltată de designerii Bentley pe parcursul a 18 luni – fiecare ”diamant” fiind rezultatul a fix 712 cusături, iar procesul de brodare pornește întotdeauna de la baza acestuia, pentru un rezultat impecabil.
În afară de pielea naturală, întâlnită în interiorul tuturor limuzinelor Bentley, habitaclul noului Continental este înnobilat de furniruri din surse sustenabile, precum Koa – cel mai nou tip de furnir utilizat de Bentley – și de accente cromate, finisate manual. Peste 10 metri pătrați de lemn sunt utilizați în interiorul fiecărui exemplar Continental, iar prelucrarea și inserția manuală a unui set de placaje durează nu mai puțin de 9 ore. În plus, e nevoie de alte două ore pentru aplicarea succesivă a foilor de furnir pe noul Bentley Rotating Display, integrat în panoul de bord.
Atenției la detalii greu de egalat regăsite pe noul Continental GT i se alătură și numeroasele posibilități de personalizare. Clienții pot alege între 15 variante de covorașe de lux, 8 tipuri diferite de furnir, finisat manual, și 15 opțiuni pentru tighelurile de la interior. Pentru exterior, 17 finisaje sunt incluse în paleta standard și până la 70 de opțiuni, în versiunea sa extinsă.
Noul Continental GT demonstrează, de asemenea, o evoluție majoră în modul unic al Bentley de utilizare a tehnologiei. Printre numeroasele inovații se numără un panou de bord avansat, complet digital, construit în jurul conducătorului auto, și sistemul rotativ Bentley Rotating Display. Acesta din urmă, amplasat într-o unitate cu trei fețe, se rotește pentru a dezvălui un ecran tactil impresionant, de 12,3 inchi, trei cadrane analogice (unul ce afișează temperatura exterioară, o busolă și un cronometru) sau un placaj elegant de furnir, cu un pattern simetric.
Habitaclul noului Grand Tourer integrează perfect tehnologia de ultimă oră de la bord și cele mai fine materiale naturale, finisate manual. Rezultatul este un spațiu rafinat, armonios, conectat și luxos.
În România, Bentley Continental GT este deja disponibil spre comandă, iar prețurile pornesc de la 170.641 euro fără TVA.