Constructorul auto chinez Great Wall Motor Co. a dezvăluit publicației Automotive News că este interesat să preia marca Jeep și în acest sens a contactat grupul Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) pentru a vedea dacă se poate negocia o tranzacție.
Săptămâna trecută, tot Automotive News informa că reprezentanții unui „binecunoscut producător chinez”, căruia nu i-a dezvăluit însă identitatea, au făcut o ofertă către Fiat Chrysler Automobiles, informație care a dus la creșterea cotației acțiunilor FCA.
Luni, Automotive News citează un email trimis de președintele Great Wall, Wang Fengying, care potrivit revistei Fortune este a șaptea cea mai puternică femeie din Asia, în care aceasta confirmă că intenționează să preia Jeep și încearcă să ia legătură cu Fiat Chrysler Automobiles pentru a demara negocierile. Un purtător de cuvânt de la Great Wall a ținut însă să precizeze că Great Wall nu a făcut încă o ofertă oficială și nici nu a avut o întâlnire cu boardul FCA.
„Suntem interesați de marca Jeep. Obiectivul nostru strategic este să devenim cel mai mare producător mondial de SUV. Preluarea Jeep ne-ar permite să ne atingem acest obiectiv mai rapid și mai bine”, a declarat purtătorul de cuvânt de la Great Wall, Xu Hui.
Deși Great Wall generează venituri anuale mult mai mici decât Fiat Chrysler Automobiles, 14,76 miliarde de dolari față de 131 miliarde de dolari, Hui a spus că grupul chinez este încrezător că poate strânge fondurile necesare pentru a face o achiziție.
În 2016, Jeep a vândut aproximativ 1,41 milioane autovehicule la nivel mondial, iar o treime din acestea au fost comercializate în afara Americii de Nord în țări precum Brazilia, India și China, locuri unde FCA și-a extins sau tocmai a început producția locală în ideea de a-și atinge obiectivul de a vinde două milioane de automobile marca Jeep în 2018.Great Wall sunt interesați să preia marca Jeep