Atunci când vrei să evadezi şi să ai aventură prin păduri sau pe teren accidentat, iar R1200GS nu ţi se pare prea off-road, încercă noul RALLYE R1200GS. Acesta este cel mai recent model de motocicletă sosit la testele AutoReport.ro.
Acest model cel mai nou off-road de la BMW Motorrad şi arată foarte bine, cu cadrul vopsit albastru iar carenele in albastru și roșu,culorile fiind inspirate de la Dakar Rally. Este o motocicletă nouă, având la baza legendarul R 1200GS, fiind adaptat pentru drumuri mai greu accesibile. Are o greutate de 244 kg cu plinurile făcute, ai zice că este foarte mult pentru o motocicletă, însă atunci când ai pornit de pe loc, greutatea nu se face simţită. Este foarte manevrabilă pe orice fel de drum inclusiv într-un oraş aglomerat aşa cum este Bucureştiul.
Ca să fie un off road cât mai util si prietenos a fost dotat cu inovații tehnologice de ultimă generaţie, iar pe lângă suspensia activă ESA Dinamic, far cu tehnologie Led, RDC-monitorizarea presiunii în pneuri, mânere încălzite, pilot automat, computer de bord profesional, controlul tracţiunii ASC și ABS, sistem pornire fără cheie și Asistent profesional pentru schimbarea treptelor de viteză. Grație noii tehnologii, senzorii reacționează mult mai precis la diferitele condiții fiind mai puțin sensibil la situațiile nedorite. Noul sistem Hill Start Control previne alunecarea necontrolată în rampă prin intervenția precisă în sistemul de frânare ABS , presiunea în sistemul de frânare spate crește astfel încât motocicleta rămâne staționară în rampă și riderul poate atinge solul cu ambele picioare,
fără a mai fi nevoie ca maneta sau pedala de frână să fie apăsate permanent. Robustețea noului GS RALLYE a fost îmbunătățită și mai mult, grație inovațiilor precum aripa frontală anti-stropire și elementele aerodinamice ale aripii,protecții noi pentru cilindri, grilele pentru radiator precum și protecțiile pentru cadru. Roţile sunt cea mai importantă parte a acestei motociclete. Cu anvelopele dedicate pentru off-road, montate pe jante cu spiţe, poţi merge liniştit prin nisip sau pe alte suprafeţe exigente, inclusiv drumuri stâncoase cu unghiuri extreme. Pentru o imagine impozantă, jantele au fost vopsite în culoare neagră.
Este o motocicletă superbă care combină flexibilitatea boxer tradițională cu un cuplu imens la turatii mici și confortul in şa ceea ce face ca acest BMW R 1200 GS RALLYE să fie mai special mai distractiv si mai rapid la plimbare.
Frânele folosite de bavarezi pentru echiparea acestui RALLYE sunt Brembo faţa+spate. Diametrul discurilor este de 305 mm si etriere radiale cu patru pistonaşe pentru roata față și 276 mm cu etrier flotant cu doua pistonaşe pentru roata din spate. Sistemul ABS este de origine BMW Motorrad Integral ABS , decuplabil.
Modelul testat vine echipat cu patru harţi de condus (DYNAMIC,RAIN,ENDURO si ROAD), care oferă un amestec de trei curbe diferite de aprovizionare și de control al accelerației, trei niveluri diferite de intervenție a ABS-ului și 3 curbe de declanșare ai CCS de control al tracțiunii.
Harta DYNAMIC oferă un răspuns foarte rapid al gazului sincronizat cu ASC-ul și ABS-ul plasate pentru un condus sportiv.
Harta RAIN în schimb ne oferă o livrare liniară a cuplului de putere, aproape de maxi scuter cu puterea limitată la 100 CP. ABS-ul în acest caz, este setat sa actioneze imediat cum am apasat frana iar ASC-ul este setat să acţioneze destul de des cum am schimbat traiectoria permițându-ne să ne gândim doar la conducere relaxată.
In harta ENDURO găsim o putere maxima de 100 CP livrat într-o destul de lin, cu ASC-ul pe deplin activ.La nevoie poţi decupla de tot ABS-ul si ASC-ul.
La viteză, parbrizul livrat în standard cu reglare manuală este destul de eficient –La o viteză de 130 km/h pe autostradă iţi oferă o protecţie bună şi reduce zgomotul destul de mult (contra cost se poate monta parbriz înălțat și fumuriu).
Date tehnice:
Motor |
|
Tip |
Motor cu 2 cilindri opuși în 4 timpi, răcit cu aer/lichid, 2 arbori cu came în chiulasă, un arbore de echilibrare |
Alezaj x cursă |
101 mm x 73 mm |
Capacitate |
1,170 cc |
Putere maximă |
92 kW (125 hp) la 7,750 rpm |
Cuplu maxim |
125 Nm la 6,500 rpm |
Raport de compresie |
12.5 : 1 |
Control mixt / management motor |
Injecție electronică indirectă în admisie |
Control emisii |
Convertizor catalic cu 3 căi în buclă închisă, standard de emisii EU-4 |
Performanţă / consum de combustibil |
|
Viteză maximă |
Peste 200 km/h |
Consum de combustibil per 100 km, în funcție de ciclul WMTC |
4,96 l |
Tip combustibil |
Fără plumb super, cifră octanică 95 (RON) |
Sistem electric |
|
Alternator |
alternator trifazic 510 W (putere nominală) |
Baterie |
12 V / 11,8 Ah, fără întreținere |
Transmisie |
|
Ambreiaj |
Ambreiaj în baie de ulei, acționat hidraulic |
Cutie de viteze |
Cutie de viteze cu 6 trepte cu angrenare constantă și dinți elicoidali |
Transmisie |
Transmisie cu arbore cardanic |
Şasiu / frâne |
|
Cadru |
Cadru din două bucăți, subcadru față și spate montate cu șuruburi, motor portant |
Locaţie / suspensie roată faţă |
BMW Motorrad Telelever; stanchion diametru 37 mm, monoamortizor central |
Locaţie / suspensie roată spate |
Basculă monobraț turnată din aluminiu cu BMW Motorrad Paralever; monoamortizor WAD (amortizare progresivă), pretensionarea arcului reglabilă hidraulic (variabilă continuu) cu rotiță manuală, amortizarea la revenire reglabilă cu rotiță manuală |
Suspensie travel faţă / spate |
190 mm / 200 mm |
Ampatament |
1.507 mm |
Distanţa de fugă |
99.6 mm |
Unghi viraj ghidon |
64.5° |
Roţi |
Jante turnate din aluminiu |
Jantă, faţă |
3,00 x 19″ |
Jantă, spate |
4,50 x 17″ |
Anvelopă, faţă |
120/70 R 19 |
Jantă, spate |
170/60 R 17 |
Frână, faţă |
Frână cu 2 discuri, discuri de frână flotante, diametru 305 mm, etriere radiale cu 4 pistonașe |
Frână, spate |
Frână cu 1 disc, diametru 276 mm, etrier flotant cu 2 pistonașe |
ABS |
ABS BMW Motorrad Integral (parțial-integral), dezactvabil |
Dimensiuni / greutăţi |
|
Lungime |
2.207 mm |
Lăţime (inclusiv oglinzi) |
952,5 mm |
Înălţime (fără oglinzi) |
1.412 mm |
Înălţime şa, masă proprie |
850 / 870 mm (suspensie joasă* 800 / 820 mm) *OE |
Curbă suport interior, masă proprie |
1870 / 1910 mm (șa joasă* 1750 / 1790 mm) *OE |
Masă proprie, gata de drum, cu rezervorul plin1) |
244 kg |
Masă totală permisă |
460 kg |
Sarcină utilă (cu echipamentul standard) |
216 kg |
Volum util rezervor |
20 l |
Rezervă |
aprox. 4 l |