Pentru piața europeană, BYD Dolphin Surf este cel mai recent model electric de la celebrul producător din China. Este un hatchback subcompact conceput special pentru mediul urban european. Este o variantă a modelului BYD Seagull, foarte popular în China, dar adaptată și îmbunătățită pentru piața europeană, în forma aceasta vine la testele Autoreport.ro
BYD Dolphin Surf se remarcă printr-un design modern și jucăuș, cu linii fluide și culori vibrante (precum Lime Green, care este culoarea standard). Deși adoptă o siluetă de hatchback sportiv, este gândit pentru un public larg. Dimensiunile sale compacte îl fac ideal pentru traficul urban și spațiile de parcare mici.
Față de versiunea chineză (Seagull), Dolphin Surf este mai lung (cu 210 mm), puțin mai lat și mai înalt, iar aceste modificări contribuie la un spațiu interior surprinzător de generos pentru un vehicul de această talie. Prezintă detalii de design interesante, cum ar fi elementul dot-matrix inspirat de cristalele de gheață de pe montantul C, care creează un efect de „plafon flotant”, și o bară luminoasă LED pe toată lățimea la spate.
Interiorul Dolphin Surf este proiectat pentru a fi spațios și funcțional, cu o calitate a construcției competitivă pentru segmentul său. Chiar și în versiunile de bază, echiparea este bogată. Printre dotările regăsim un ecran tactil rotativ de 10,1 inch (specific BYD) compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto (o raritate pentru mașinile venite din China), un display digital clar pentru instrumentarul de bord și numeroase spații de depozitare. Scaunele au un aspect sportiv și confortabil, disponibile și cu reglaj electric și încălzire în echipările superioare. Forma tip scoică a scaunelor din față contribuie la spațiul pentru pasagerii din spate. Surprinzător, dar în timpul testului am descoperit că 4 persoane adulte pot călători în această mașină. Avem numeroase spații de depozitare (peste 20), iar în portbagaj intră două trollere din acelea standard cu care ai voie în cabină la Wizz sau Ryanair.
BYD Dolphin Surf este poziționat ca o opțiune electrică accesibilă și bine echipată pe piața europeană, concurând cu modele precum Dacia Spring, Fiat 500e și Renault 5. Prețurile sunt competitive, iar BYD își propune să ofere o valoare excelentă pentru bani.
Principalul atu al acestei mașini este constriorea pe e-Platform 3.0 a BYD și beneficiază de siguranța Blade Battery (LFP), recunoscută pentru durabilitatea și stabilitatea sa. Modelul testat de noi vine în versiunea Comfort și are baterie de 43.2 kWh, motor de 115 kW (156 CP), autonomie WLTP de 310 km (până la 460 km urban). Accelerația 0-100 km/ oră se face în doar 9,1 secunde. DEși viteza maximă este limitată la 150 km, modelul este unul sprinten, mai ales în condiții de oraș sau drum național.
BYD Dolphin Surf vine cu un pachet complet de sisteme de siguranță și asistență pentru șofer (ADAS) în dotarea standard, incluzând:
- Sistem de frânare de urgență automată (AEB)
- Control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC)
- Asistență pentru menținerea benzii de rulare (LDA)
- Sistem de monitorizare a șoferului (DMS)
- Senzori de parcare și cameră de marșarier (camera 360° în echipările superioare)
- Sistem de monitorizare a presiunii în anvelope (TPMS).
BYD Dolphin Surf (Echipare Comfort)
Tip caroserie: Hatchback compact (5 uși)
Motorizare: Electrică (BEV – Battery Electric Vehicle)
Platformă: e-Platform 3.0
Dimensiuni și Greutate:
Lungime: 3.990 mm
Lățime: 1.720 mm (fără oglinzi), 1.970 mm (cu oglinzi)
Înălțime: 1.590 mm
Ampatament: 2.500 mm
Ecartament față/spate: (Date specifice lipsesc, dar sunt în limitele normale pentru clasa sa)
Greutate proprie (estimativ): 1.405 – 1.450 kg (poate varia ușor în funcție de dotări)
Volum portbagaj: 308 litri (standard), 1.037 litri (cu bancheta spate rabatată)
Performanțe:
Putere maximă motor: 115 kW (echivalent 156 CP)
Cuplu maxim: (Valoarea specifică poate lipsi, dar este optimizată pentru propulsia electrică)
Accelerație 0-100 km/h: 9.1 secunde
Viteză maximă: 150 km/h
Baterie și Autonomie:
Tip baterie: BYD Blade Battery (LFP – Litiu Fier Fosfat)
Capacitate baterie: 43.2 kWh (net)
Autonomie (WLTP combinat): Aprox. 310 km
Autonomie (WLTP urban): Aprox. 460 km
Încărcare:
Încărcare AC (Curent Alternativ):Maxim: 11 kW (trifazic)
Timp încărcare 0-100% (la 11 kW): Aproximativ 4.5 – 5 ore (estimativ)
Încărcare DC (Curent Continuu, Rapidă):Putere maximă: Aprox. 85 kW
Timp încărcare 30-80% (la 85 kW): Aproximativ 25 minute (estimativ)
Funcție V2L (Vehicle-to-Load): Da, permite alimentarea dispozitivelor externe (putere maximă 3.3 kW)
Suspensii și Direcție:
Suspensie față: Independentă (MacPherson)
Suspensie spate: (Probabil semirigidă/bară de torsiune pentru optimizarea spațiului și costului)
Direcție: Asistată electric
Frâne:
Față: Discuri ventilate
Spate: Discuri
Consum energetic: Aprox. 12 kWh/100 km (în testul nostru)












