Se pare că Onvo, sub-brandul Nio destinat pieței de masă, se confruntă cu o presiune semnificativă pentru a-și îmbunătăți performanța vânzărilor, ceea ce a dus la o accelerare a integrării operațiunilor și a canalelor de vânzare cu compania-mamă în mai multe orașe pilot. Această mișcare subliniază nevoia urgentă ca Onvo să contribuie mai substanțial la volumul total de vânzări al Nio.
Impulsul pentru această integrare pare direct legat de cifrele recente de vânzări ale Onvo. În aprilie, marca, reprezentată în principal de modelul său L60, a vândut doar 4.400 de vehicule. Aceasta a reprezentat o scădere față de performanța din martie și a fost sub așteptările interne. Onvo a fost lansat special cu scopul de a crește semnificativ livrările totale ale Nio, iar performanța sa actuală nu atinge în mod evident acest obiectiv.
Presiunea este palpabilă în cadrul organizației Onvo, în special în orașele unde integrarea este în curs. În Hangzhou și Wenzhou, unde Nio preia conducerea în fuziune, președinții regionali ai Onvo au fost retrogradați, raportând acum managementului regional al Nio. Personalul Onvo din aceste locații se confruntă cu o analiză intensă din partea noii conduceri, suportând ședințe lungi și cereri constante de actualizări ale vânzărilor și explicații pentru obiectivele nerealizate. Unii manageri Onvo raportează, de asemenea, că se simt marginalizați, deoarece șefii regionali ai Nio par să favorizeze echipele lor existente.
Și personalul de vânzări din prima linie simte presiunea. Onvo a introdus noi structuri de compensare care leagă direct salariul de indicatori cheie de performanță (KPI) stricți de vânzări lunare, oferind fie un salariu de bază ridicat cu un comision scăzut, fie un salariu de bază scăzut cu un comision ridicat. Nerespectarea acestor obiective exigente poate duce la o „atenție specială” din partea companiei.
Această presiune sporită urmează unei perioade de obiective nerealizate. Fostul președinte al Onvo, Alan Ai, stabilise obiective ambițioase pentru L60, inclusiv livrarea a peste 10.000 de unități în decembrie 2024 și depășirea a 20.000 în martie 2025. În timp ce obiectivul din decembrie a fost atins, obiectivul crucial din martie nu a fost îndeplinit, un factor care se pare că a contribuit la demisia lui Alan Ai în aprilie 2025.
Onvo L60 se confruntă cu provocări notabile pe piață. În timp ce interiorul său spațios și capacitatea de schimbare a bateriei sunt aspecte pozitive, calitatea rulării sale a fost criticată în comparație cu rivali precum Zeekr 007. În plus, popularul Xiaomi SU7, cu un preț de pornire doar puțin mai mare decât prețul de achiziție al L60 (excluzând închirierea bateriei), a apărut ca un concurent formidabil, afectând probabil baza potențială de clienți a Onvo. Există, de asemenea, îngrijorarea că L60 ar putea canibaliza vânzările propriei serii entry-level ET5 de la Nio, mai ales că promoțiile recente au redus diferența de preț.
Ca răspuns la provocările de vânzări, Onvo și-a oprit, se pare, planificata extindere a noilor magazine, o mișcare văzută ca un precursor al integrării mai strânse a canalelor sale de vânzare cu rețeaua existentă a Nio.
Noul CEO al Onvo, Shen Fei, un veteran al Nio, are acum sarcina de a naviga în acest mediu de vânzări dificil. Deși este cunoscut pentru concentrarea sa pe execuție, Shen Fei se pare că pune accentul pe abilitățile fundamentale de vânzare și pe serviciul clienți pentru echipa Onvo. Se spune că încurajează o abordare mai pragmatică a obiectivelor, concentrându-se pe îmbunătățiri incrementale, cum ar fi vânzarea „unei mașini în plus față de luna trecută” per membru al echipei, mai degrabă decât pe promovarea exclusivă a unor cifre generale agresive.
Integrarea accelerată, așteptată să se intensifice înainte de prima aniversare a Onvo pe 15 mai, este văzută ca un pas critic pentru a îmbunătăți eficiența operațională și, cel mai important, pentru a stimula performanța vânzărilor pentru a ajuta marca să devină autosuficientă. Presiunea este clar pe Onvo pentru a obține rezultate.