Volkswagen va produce un nou pick-up fără ajutorul Ford. În schimb, se bazează pe un partener chinez pentru un vehicul comercial.
Știi că vremurile sunt grele în industria auto când chiar și un gigant ca Volkswagen trebuie să formeze alianțe pentru a lansa un nou produs pe piață. A doua generație Amarok este în esență un Ford Ranger reîncărcat, o abatere semnificativă de la predecesorul său complet VW. Modelul original este încă disponibil în America de Sud, unde a primit chiar și un facelift. Un succesor al vechiului pick-up este în lucru, dar nu va fi un proiect complet intern. În loc să colaboreze din nou cu Ford, VW va da noului său pick-up ADN chinezesc. Marcellus Puig, CEO-ul VW Argentina, a declarat colegilor noștri de la Motor1.com Argentina că vehiculul utilitar va prinde viață cu ajutorul grupului SAIC. Proiectul va necesita o investiție de 580 de milioane de dolari pentru a construi pick-up-ul în Argentina începând cu 2027. Vechiul Amarok va continua până atunci, moment în care modelul de primă generație va avea 17 ani. S-ar putea să rămână pe piață chiar și după sosirea noului pick-up.
Noul Amarok pentru America de Sud ar putea fi înrudit mecanic cu Maxus Interstellar X, ceea ce ar implica trecerea de la un șasiu cu scară la o caroserie monococă. Pick-up-ul cu cabină dublă este vândut în China cu motoare diesel de 2,5 litri și sisteme de propulsie electrice cu două motoare. Nu este clar dacă motorul diesel V6 de la VW s-ar potrivi sub capotă. În loc de un motor cu combustie internă, versiunea electrică a pick-up-ului chinezesc are un portbagaj frontal. Amarok nu este singurul pick-up pe care VW îl vinde în America de Sud, micul Saveiro fiind pe piață încă de la începutul anilor 1980. Șansele de a vedea oricare dintre ele în Statele Unite sunt minime spre inexistente, deoarece pick-up-urile ar fi lovite nu doar de tarifele recent anunțate, ci și de taxa pe pui de 25%, existentă de mult timp. Pick-up-urile dezvoltate în colaborare de două mărci nu au funcționat întotdeauna. Întrebați doar Mercedes, care a eliminat treptat X-Class-ul bazat pe Nissan Navara după doar trei ani pe piață. Este o situație diferită cu Amarok, având în vedere că VW și SAIC colaborează de zeci de ani în China. Cele două părți au găsit cu siguranță formula pentru ca acest lucru să funcționeze. Acest lucru este valabil mai ales având în vedere că viitorul pick-up va folosi aproximativ 50% din utilajele fabricii de pe linia de producție existentă a lui Taos, chiar dacă cele două produse nu vor fi înrudite. Noul Amarok nu va fi singurul pick-up cu rădăcini chinezești de la un nume mare, având în vedere că Ram 1200 este strâns legat de Changan Kaicene F70.