În trimestrul 3, în SUA s-au vândut mai multe Hyundai Tucson decât au reușit să vândă toate mărcile Dodge, Chrysler, Fiat și Alfa Romeo împreună

Da mai departe!

Problemele grupului Stellantis în SUA se văd și în cifrele de vânzări. Se pare că mulți oameni vor Tucson-ul și mult mai puțini își doresc ceva de la Dodge, Chrysler sau Alfa Romeo.

Dacă Hyundai a fost dezamăgit de scăderea cu cinci procente a vânzărilor de Tucson în acest an, ne putem doar imagina ce simt acum directorii Stellantis. Pentru a pune situația în perspectivă: doar în al treilea trimestru, Hyundai a vândut 53.801 unități Tucson, un număr care depășește vânzările combinate ale brandurilor Stellantis – Fiat, Alfa Romeo, Dodge și Chrysler – care au reușit să vândă doar 51.406 vehicule în aceeași perioadă.

Deși vânzările anuale ale Tucson au scăzut cu cinci procente, al treilea trimestru a adus o ușoară revenire, cu o creștere de două procente față de aceeași perioadă a anului trecut. Oricât de modest ar fi acest lucru, Stellantis ar primi cu brațele deschise orice mișcare pozitivă în vânzări pentru mărcile sale în dificultate, Dodge, Chrysler, Alfa Romeo sau Fiat.

Performanța Fiat în acest trimestru a fost deosebit de slabă, marca abia vânzând 100 de mașini pe lună, totalizând doar 316 vehicule vândute în trei luni. Alfa Romeo a avut rezultate puțin mai bune, vânzând 2.049 vehicule în aceeași perioadă, deși aceste cifre sunt departe de a fi impresionante.

Am discutat anterior despre această subperformanță, dar merită reiterat: chiar și Chevrolet Camaro, care nu mai este produs din ianuarie 2024, a reușit să vândă mai mult decât Alfa Romeo Giulia în al treilea trimestru. Acest fapt spune multe despre provocările cu care se confruntă Stellantis.

Ceea ce pare și mai surprinzător este cât de mult rămân în urmă mărcile mari, cum ar fi Chrysler, nu doar față de Hyundai, ci chiar și în comparație cu un singur model popular precum Tucson. Chrysler a vândut doar 22.482 de mașini în al treilea trimestru, cu 47% mai puține decât în aceleași trei luni din 2023.

Pentru a da credit Chrysler, aceasta are în prezent doar două modele în producție – modelul 300, acum scos din producție, și monovolumul Pacifica. Odată cu revenirea modelului Voyager mai târziu în acest an, oferta va rămâne în continuare redusă, având doar un singur model disponibil, chiar dacă este vândut sub două nume diferite.
În mod similar, Dodge a vândut 26.559 de vehicule în al treilea trimestru, ceea ce marchează o scădere de 43% comparativ cu anul precedent. Această scădere se datorează în mare parte încetării producției modelelor Charger și Challenger, dar indică și o planificare discutabilă din partea Stellantis. Fără înlocuiri imediate pentru aceste modele populare, Dodge rămâne cu un gol uriaș în gama sa de produse, iar vânzările suferă ca rezultat.

Poate că toate aceste cifre oferă o perspectivă asupra motivului pentru care există din ce în ce mai multe zvonuri că Stellantis ar putea fi în căutarea unui nou CEO pentru a-l înlocui pe Carlos Tavares. Ar putea fi, de asemenea, un indiciu despre motivul pentru care atât de mulți directori de nivel înalt au părăsit compania în ultimele luni. Indiferent dacă problema este la nivel de conducere sau undeva la mijloc, este clar că Stellantis are mult de muncă pentru a reveni la cifrele de vânzări anterioare.

Related posts