Modelul Sandero, produs de Dacia în România și în Maroc, își mărește distanța față de principalul rival din acest an, VW Golf, mașina care timp de decenii a fost preferata europenilor. După o lună aprilie foarte bună, în care a revenit pe primul loc, Sandero și-a consolidat primul loc în vânzări de la începutul acestui an.
Dacia Sandero a vândut 24.835 de automobile în luna aprilie, potrivit cifrelor preliminare publicate de Data Force, care subliniază o creștere foarte mare, de 37,1%, pentru modelul românesc, cu o majorare de 6.724 unități față de volumul de anul trecut.
Vânzările Sandero au fost mai mari cu 1.300 de unități față de VW Golf, care a revenit în primele locuri ale vânzărilor, după ce în ultimii doi ani și-a pierdut enorm din popularitate. Pe locurile următoare ale clasamentului vânzărilor, s-au situat Renault Clio, VW T-Roc, Peugeot 208, Skoda Octavia, Toyota Yaris, VW Tiguan, Citroen C3 și Ford Puma, un alt model fabricat în România, la Craiova. Acesta a reușit să prindă Top 10, cu 14.418 unități vândute, după o creștere de 17,5% a vânzărilor.
După patru luni, Sandero domină piața auto din Europa, având deja aproape 100.000 unități înmatriculate (97.021, creștere 23,2%), cu 18.270 mai multe decât în urmă cu un an.
Distanța dintre modelul Dacia și următorul clasat, VW Golf, s-a majorat la 12.700 unități, în timp ce față de Peugeot 208, aflat pe locul trei, distanța este de 22.000 de unități. SUV-urile produse în România nu se mai află în primele 10 mașini, după patru luni, Ford Puma având 58.817 unități (locul 13) și Dacia Duster – 56.143 unități (locul 16).
Printre evoluțiile surprinzătoare din piață se găsește cea a modelelor Tesla, care au dispărut pur și simplu din prim planul pieței auto europene: Model Y a vândut în aprilie 9.329 unități (scădere de 10,5%), iar Model 3 nu există în primele 50 de modele vândute.
Pe cele patru luni, Model Y are o scădere foarte mare, de 17,4%, cu un volum total de 67.975 unități, cu aproape 15.000 mai puține decât vindea anul trecut.