Grupul german Volkswagen nu a scăpat încă de scandalul Dieselgate. Proprietarii italieni de mașini cu dispozitive de păcălire a emisiilor au obținut, fiecare, plata unor sume de până la 1.100 de euro.
Deși au trecut ani mulți și zeci de miliarde de euro au fost achitate ca daune mai întâi în SUA și, mai apoi în alte state, inclusiv din Europa, grupul Volkswagen este nevoit să deschidă un nou cont pentru achitarea daunelor cauzate de mașinile dotate cu sisteme de păcălire a emisiilor.
Grupul italian de consumatori Altroconsumo, format din circa 60.000 de proprietari de mașini ale grupului german, a obținut un acord prin care Volkswagen AG va plăti 50 de milioane de euro pentru a pune capăt luptei în justiție.
Din nefericire pentru italieni, despăgubirile nu se ridică nici pe departe la valoarea celor din SUA. În Germania, acolo unde grupul german a fost obligat să achite în 2020 circa 620 de milioane de euro pentru a finaliza un acord cu 200.000 dintre cei 260.000 de reclamanţi, sumele au fost mai mari: maximum 3.100 de euro / reclamant.
Înțelegerea din Italia se aplică posesorilor de mașini care au cumpărat modele Volkswagen, Audi, Skoda și Seat cu motoare diesel EA189 între 2009 și 2015. Altroconsumo a demarat acțiunea în justiție împotriva Volkswagen în coordonare cu organizațiile surori din Belgia, Spania și Portugalia, care fac parte din organismul Euroconsumers.
Scandalul Dieselgate a zguduit industria auto în 2015, când a ieșit la iveală faptul că vehiculele grupului Volkswagen au fost echipate cu un software ilegal pentru a păcăli testele de emisii de mediu. Acesta a costat, până acum, producătorul auto german peste 32 de miliarde de euro în amenzi, despăgubiri și costuri legale.