Numele Rheinmetall este, pentru majoritatea celor care încă mai sunt interesați cu adevărat de economia românească, sinonim cu tehnologia militară care include, de exemplu, tancurile Leopard și sistemele Oerlikon, dar mai ales cu preluarea uzinei Automecanica Mediaș.
Doar că, dincolo de renumele câștigat în domeniul militar, Rheinmetall realizează și componente auto destinate uzului civil. În plină transformare, această arie de activitate a companiei germane a înstrăinat mai întâi fabricația de pistoane mari către compania suedeză Koncentra Verkstadts și cea pentru pistoane mici fondului de investiții Comitans Capital.
În portofoliul Rheinmetall a rămas însă o puternică divizie de electromobilitate care produce componente pentru electrolizoare și nu numai. O altă activitate de succes a firmei este destinată stațiilor de încărcare pentru mașini electrice. Nu vorbim despre orice sisteme de încărcare cu energie, ci despre unele care au darul de a elimina de pe străzi și din parcări inesteticele cutii de tablă cu brațe sau cabluri pe care posesorii de vehicule cu baterii le utilizează astăzi.
În acest context, compania germană a dezvoltat și deja testează stații de încărcare îngropate al căror singur echipament vizibil este o bordură sau dală de pavaj în care sunt încastrate o priză, un afișaj și, eventual, un cititor de carduri.
În luna aprilie 2024, Rheinmetall și TankE GmbH au demarat testarea acestui sistem la Koln, un alt proiect-pilot fiind derulat împreună cu municipalitatea din Nörvenich. În ambele cazuri, compania a instalat mai multe „borduri” cu prize care le oferă posesorilor de mașini electrice posibilitatea de a își încărca vehiculele. Desigur, întregul echipament aferent unei adevărate stații de încărcare se află sub pavaj.
Deoarece siguranța face parte, așa cum susțin oficialii companiei, din ADN-ul Rheinmetall, sistemul a fost supus unor teste riguroase înainte de a fi utilizat pentru prima dată în spațiul public în proiecte-pilot.
„Bordura (n.n. – stație de încărcare) pe care am dezvoltat-o are un avantaj major. Nu necesită spațiu suplimentar în zonele stradale deja aglomerate”, a declarat Christoph Muller, șeful diviziei Power Systems a Rheinmetall.
Dincolo de spațiul public lăsat liber, echipamentul propus de compania germană este mult mai estetic și se poate încadra mai bine în peisajul urban.