MG ZS EV – miza pe electric

Da mai departe!

MG recidivează și ajunge la testele Autoreport.ro cu un nou model electric. Bazat pe MG ZS, acest EV este mult mai atrăgător pentru noi decât versiunea cu motor termic testată, mai ales că vine cu performanțe mai bune.

Brandul MG a fost pionier inca de când producătorul auto a început in Marea Britanie ca Morris Garages în 1924, acum aproape o sută de ani. Mașinile MG sunt dezvoltate în studiourile de design ale companiei SAIC din Shanghai, în colaborare cu studioul de design avansat din Londra. Automobilele  MG sunt produse în China și disponibile deja în majoritatea țărilor europene. Din 2007, MG este una dintre mărcile SAIC Motor, care este unul dintre cei mai mari zece producători de automobile din lume. SAIC Motor vinde un număr mare de mașini în China, construite impreuna cu partenerii săi de joint-venture Volkswagen Group și General Motors.

După ce am testat versiunea termică a acestui bestseller al mărcii, iată că a venit timpul să testăm și versiunea electrică denumită MG ZS EV. Printre principalele modificări primite sunt aceste faruri „Silverstone”, care combină 21 de unități LED pentru un aspect absolut modern. În spate, stopurile LED „Phantom” reproiectate conferă mașinii o expresie îndrăzneață, distinctă. Portul de încărcare situat în spatele grilei a fost actualizat și reproiectat pentru un acces mai ușor, cu un capac cu arc care se deschide în lateral și creează o etanșare mai bună.

În interior, plansa de bord cu un finisaj cu aspect de fibră de carbon și ecranul tactil pentru controlul sistemului de conectivitate MG iSMART atrag imediat atenția. De asemenea, notabil este ecranul de bord virtual de 7 inchi cu aspect futurist, complet digital, care afișează o varietate de informații. Alte caracteristici noi sunt încărcătorul wireless pentru smartphone, cotiera centrală pentru pasagerii din spate, geamurile cu tentă și controlul climatizării, inclusiv gurile de ventilație din spate și filtrul PM2.5. Situate perfect la îndemâna, în fața selectorului de viteze rotativ din consola centrală, care este proiectat pentru a oferi un rafinament maxim în toate condițiile de condus, există trei butoane pentru a selecta modul de condus preferat – Eco, Normal sau Sport.

Sub caroserie, la modelul testat avem varianta Long Range, cu o baterie de 72 kWh. Roțile din față ale versiunii Long Range sunt antrenate de un motor electric care produce 115 kW (156 CP). În versiunea Standard Range, motorul electric este mai puternic, cu o putere maximă de 130 kW (177 CP). În ambele versiuni, cuplul maxim ajunge la 280 Nm. Performanțele modelului testat de noi sunt destul de bune, mai ales în materie de autonomie, acolo unde am descoperit că avem la dispoziție peste 400 km, chiar și în afara orașelor și la vitezele maxime legale. Stabilitatea este una foarte bună pentru un SUV și, în mare parte, asta datorită centrului de greutate mutat foarte jos de amplasarea bateriilor.

MG ZS EV este momentan oferit in Romania într-un singur nivel de echipare – Excite. Pe lângă cele 5 stele Euro NCAP obținute de model, versiunea Excite oferă o echipare mai puțin extinsă în comparație cu sistemul iSMART al versiunii de top, aceasta vine totuși cu ecran tactil de 10,1”, navigație, Apple CarPlay, Android Auto, conexiune Bluetooth, cinci porturi USB și sistem DAB+. Sistemul MG iSMART oferă și conexiune prin intermediul unei aplicații pentru smartphone, cu ajutorul căreia diferite funcții pot fi controlate de la distanță.

MG ZS EV Facelift EXCITE Long Range 72.6 kWh
0-100 km/h: 8,4 secunde
Viteza maximă: 175 km/oră
L/l/î: 4.323/1.809/1.653
Masă proprie: 1.620 kg
Volum portbagaj (l) 448
Putere (CP): 156
Cuplu maxim (Nm): 280
Autonomie: 440 kilometri
Acumulatori: 62,6 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: Automată
Consum: 16,6 kWh/100 km

Related posts