Al patrulea model din gama Panamera, Panamera 4 E-Hybrid, cu sistem de tracțiune integrală și cu o autonomie în regim electric de până la 50 km, va fi prezentat, în premieră, la Salonul Auto de la Paris. Panamera 4 E-Hybrid poate fi comandat acum în România, iar prețul pornește de la 95.492 euro fără TVA.
Autonomie de 50 de kilometri în regim electric
La Porsche, termenul „hibrid” este sinonim atât cu mobilitatea sustenabilă, cât și cu performanța – fapt dovedit mai ales de victoriile din 2015 și 2016 ale prototipului 919 Hybrid la Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Aceeași filosofie definește acum și noul model Panamera 4 E-Hybrid.
Noul hibrid plug-in Porsche pornește întotdeauna în modul electric și poate parcurge, fără să genereze emisii, o distanță de până la 50 de kilometri, cu o viteză maximă de 140 km/h. Cu toate acestea, noul Panamera este, de asemenea, un automobil sport printre limuzinele de lux: noul Porsche cu tracțiune integrală atinge, fără ezitare, o viteză maximă de 278 km/h și un cuplu instantaneu la plecarea de pe loc de 700 Nm. Modelul sport hibrid, cu patru uși, depășește bariera de 100 km/h în doar 4,6 secunde. Puterea este distribuită către toate cele patru roți, iar suspensia pneumatică standard, cu trei camere, asigură în permanență echilibrul optim între confort și dinamism.
Noua strategie a modelelor hibrid, bazată pe Porsche 918 Spyder
Performanța la superlativ nu este o întâmplare: Noul Panamera 4 E-Hybrid se bazează pe o strategie nemaiîntâlnită pe acest segment – o strategie bazată pe 918 Spyder. Acest model, cu o putere de 887 CP este cel mai rapid automobil de serie pilotat pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Timpul record de 6:57 min pentru efectuarea unei ture complete de circuit se datorează puterii suplimentare generate de cele două motoare electrice.
Asemenea modelului 918 Spyder, puterea de 100 kW (136 CP) și cuplul de 400 Nm ale motorului electric de pe noul Panamera sunt generate imediat după ce șoferul atinge pedala de accelerație. La modelul precedent, pedala trebuia apăsată la cel puțin 80% pentru a elibera puterea adițională a motorului electric. Acum, motorul electric și cel pe benzină acționează în perfectă armonie, încă de la început. Asemenea modelului 918 Spyder, motorul electric poate genera oricând un plus de putere. Acest fapt, alături de performanțele noului motor V6 biturbo de 2,9 litri (243 kW/330 CP/450 Nm), generează o accelerare extraordinară, bazată pe motorul electric și turbocompresoare.
La noul Panamera 4 E-Hybrid, energia electrică contribuie și la creșterea vitezei maxime. La Porsche, credem că acest nou tip de ”E-Performance” – mai multă putere, mai multă plăcere la condus și un consum mai redus de combustibil – este etalonul de performanță al viitorului.
Noul modul hibrid și sistemul PDK în opt trepte, cu schimbare rapidă a vitezelor
Împreună cu ambreiajul pentru deconectarea motorului V6 pe benzină, motorul electric dezvăluie noua generație a modulului hibrid de la Porsche. Spre deosebire de sistemul electro-hidraulic al modelului anterior, ambreiajul de pe noul Panamera este acționat electro-mecanic, cu ajutorul unui actuator electric (ECA), având prin urmare un timp de răspuns și mai scurt.
Ca si pe celelalte modele ale celei de-a doua generații Panamera, și pe acesta s-a folosit o cutie automată cu dublu ambreiaj nouă (PDK), în opt trepte, care permite schimbarea mai rapidă și mai eficientă a vitezelor, pentru a transmite puterea către tracțiunea integrală. Această transmisie o
înlocuiește pe cea automată, tot în opt trepte, cu convertizor de cuplu, de pe modelul anterior.
Motorul electric este alimentat cu energie cu ajutorul unei baterii litiu-ion, răcită cu lichid. Și, deși capacitatea bateriei (care este integrată sub portbagaj) a crescut de la 9,4 la 14,1 kWh, greutatea acesteia a rămas aceeași. Acumulatorului de înaltă tensiune îi trebuie numai 5,8 ore pentru a fi complet încărcat la o priză de 230-V, 10-A. În cazul în care conducătorul auto alege să utilizeze încărcătorul opțional de 7,2 kW de la bordul automobilului și o sursă de curent de 230-V, 32-A în loc de încărcătorul standard de 3,6 kW de pe Panamera, bateria se încarcă complet în doar 3,6 ore. Procesul de încărcare poate fi pornit cu ajutorul unui cronometru, prin intermediul Porsche Communication Management (PCM) sau al aplicației Porsche Car Connect (disponibilă pentru smartphone-uri și Apple Watch). Mai mult, Panamera 4 E-Hybrid este echipată în standard cu aer condiționat auxiliar, pentru a răci sau încălzi habitaclul în timpul încărcării.
Porsche Advanced Cockpit cu afișaj specific unui model hibrid
Un punct forte al celei de-a doua generații Panamera este noul display și modul de control prin intermediul variantei standard a Porsche Advanced Cockpit, cu panouri tactile și display-uri configurabile individual. Două ecrane laterale de șapte inci, așezate de o parte și de alta a turometrului analogic, formează cabina de pilotaj interactivă, și, spre deosebire de celelalte versiuni ale modelului de serie, Panamera 4 E-Hybrid dispune de un indicator de baterie adaptat pentru operarea hibridă. Principiul de funcționare intuitivă a afișajului specific mașinilor hibrid este similar cu cel folosit pentru automobilul super sport Porsche 918 Spyder. Indicatorul de încărcare a bateriei furnizează informații cum ar fi cantitatea de energie electrică utilizată în timp real, precum și cea de energie recuperată.
Un ecran tactil de 12,3 inci funcționează drept unitate centrală de control și afișaj PCM. Conducătorul auto poate avea acces la diferite informații specifice automobilului hibrid atât aici, pe ecran, cât și pe panoul de bord. Atât afișajul pentru funcția boost, cât și cel pentru rularea hibridă sunt practice și informative. Afișajul pentru funcția boost arată energia disponibilă pentru accelerări rapide, în timp ce afișajul pentru utilizarea hibridă afișează diferite semnale vizuale pentru administrarea sistemului de propulsie electrică.
Pachetul Sport Chrono, ce include comutatorul de schimbare a modurilor de condus, integrat pe volan, intră în echiparea standard a noii Panamera 4 E-Hybrid. Comutatorul și sistemul Porsche Communication Management servesc la activarea diferitelor moduri de condus. Printre acestea se numără modurile deja familiare ”Sport” și ”Sport Plus”, prezente pe celelalte modele Panamera echipate cu pachetul Sport Chrono, cărora li se alătură modurile de condus specifice noului model hibrid: “E-Power”, “Hybrid Auto”, “E-Hold” și “E-Charge”.
La plecare, Panamera 4 E-Hybrid va porni întotdeauna în modul pur electric “E-Power”. “Hybrid Auto” este un mod de condus complet nou care, atunci când e selectat, combină automat cele două sisteme de propulsie ale mașinii, generând eficiență maximă la condus.
Modul “E-Hold” permite șoferului să conserve nivelul curent al bateriei, astfel încât să poată trece pe modul electric, cu zero emisii, nu pe autorută, ci în apropierea destinației. Prin activarea modului “E-Charge”, bateria se va încărca de la motorul V6; când este activat acest mod, motorul pe benzină va genera o putere mai mare decât cea necesară la condus.
Cel mai ridicat nivel de performanță este atins prin comutarea pe modurile ”Sport” și ”Sport Plus”. Motorul V6 biturbo este permanent în funcțiune în aceste moduri de condus. Pe modul ”Sport”, nivelul de încărcare a bateriei este mereu menținut la minim, pentru a asigura o rezervă de putere suficientă atunci când e nevoie de ea.
”Sport Plus” este modul care asigură nivelul maxim de performanță și permite noului Panamera să atingă viteza maximă de 278km/h. Acest mod permite bateriei să se încarce în cel mai scurt timp posibil, cu ajutorul motorului V6 biturbo.
Panamera 4 E-Hybrid poate fi comandat acum în Europa
Panamera 4 E-Hybrid poate fi deja comandat în România, iar prețurile încep de la 95.492 euro fără TVA. Primele unități vor fi livrate în Europa începând cu mijlocul lunii aprilie 2017, iar livrările pe celelalte continente vor continua pe parcursul anului viitor. Versiunea hibrid plug-in este cel de-al patrulea model din noua gamă Porsche Panamera; toate modelele au sistem de tracțiune integrală. Noua linie include modelele Panamera Turbo (404 kW/550 CP), Panamera 4S (324 kW/440 CP), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 CP) și Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 CP). Aceste patru modele se află la confluența dintre mașinile sport și mașinile destinate pasagerilor, reprezentând exponente ale conceptului de Grand Turismo, capabil să livreze o combinație unică de dinamică și confort.