Peugeot aduce cel mai frumos facelift al ultimilor ani pe SUV-ul 3008. Noi am luat din nou mașina pentru un test urban/interurban de consum. Am mers cu acest diesel prin București, pe la Snagov, Corbeanca, prin împrejurimi în limita a 400 kilometri. Cu ce ne-a impresionat această mașină, aflați în acest test AutoReport.ro
Odată cu facelift-ul, partea frontală a noului SUV PEUGEOT 3008 a evoluat și adoptă acum un stil distinctiv și unic. Acest design inspirat stabilește codurile unei noi ere a modernității ce îmbină eleganța cu dinamismul.
Noua grilă fără ramă amplifică stilul modern și se integrează perfect în designul fluid al noului SUV Peugeot 3008. Aceasta se continuă cu aripioare sub blocurile optice pentru o fuziune între toate elementele. Pe capotă stă monograma SUV-ului, la fel ca în cazul tuturor modelelor din gamă.
Pentru a accentua sportivitatea modelului, noua bară de protecție include, începând cu primul nivel de echipare, prize de aer laterale în culoare negru lucios și placă de protecție vopsită. Noul SUV Peugeot 3008 propune, la fel ca și Peugeot 308, trei niveluri de echipare, fiecare cu un set adițional de echipamente denumit „pack”. Versiunea GT / GT Pack adoptă o grilă cu design specific ce subliniază ascensiunea în gamă a versiunilor GT.
Farurile față au fost, de asemenea, redesenate pentru un aspect mai agresiv și pentru a sparge tiparele actuale. Acestea dispun de tehnologie LED , încă de la primul nivel de echipare, și se continuă cu faruri diurne sub formă de colți cu vârf cromat. Această semnătură luminoasă se înscrie perfect în noul stil Peugeot și este ușor de recunoscut, încă de la prima vedere.
Pe nivelurile de echipare GT / GT Pack, blocurile optice Full LED oferă un aspect high-tech și distinctiv, grație semnăturii luminoase extinse și funcției de iluminare statică în viraje (SDL) ce optimizează vizibilitatea la viteze de până la 90 km/h.
Proiectoarele de ceață au fost înlocuite cu funcția „Foggy Mode„ integrată în blocurile optice Full LED, ce aprinde farurile de fază scurtă la intensitate redusă atunci când lămpile de ceață spate sunt activate.
În partea din spate, blocurile optice noi, moderne adoptă tehnologia Full LED (inclusiv lampa de marșarier) cu gheare 3D, pentru o semnătură luminoasă incisivă. Semnalizatoarele folosesc tehnologia secvențială.
Pentru a lărgi vizual partea din spate a vehiculului, stopurile sunt acoperite cu un geam transparent fumuriu.
Sub capotă regăsim un motor diesel de 1.6 litri denumit BlueHDi. Motorul produce 131 CP și este cuplat la o transmisie automată cu 8 trepte. Aceasta pune în valoare destul de bine cuplul motorului diesel, mai ales în afara orașului unde ai nevoie de viteze mai mari.
Comportamentul de rulare al mașinii este foarte bun și pe alocuri chiar sportiv. Spunem acest lucru deoarece pentru cât e de mare, 3008 stă foarte bine în viraje. Din păcate, nu excelează pe suprafețe accidentate sau pe polei, din cauză că nu are tracțiune integrală. Aceasta nu este disponibilă nici măcar opțional. Francezii au reglat acest lucru din niște setări speciale din ESP.
Mașina se conduce foarte bine, este economică, iar din punct de vedere al emisiilor avem un diesel curat pe care îl pot scoate de pe piață doar directivele UE care acum vor ca pe țeava de eșapament să curgă lapte și miere…
La interior regăsim noua generație i-Cockpit, conceptul Peugeot de organizare al planșei de bord și al comenzilor. PEUGEOT i-Cockpit a fost modificat pentru a fi și mai modern. Acum are: instrumentar de bord digital de 12.3-inch, în totalitate personalizabil și configurabil, cu afișaj digital cu tehnologie „Normally Black” pentru o redare de înaltă calitate, ecranul tactil central nou HD are 10ʺ și este disponibil împreună cu 7 butoane de comutare elegante tip pian – „toggle switches„ – ce oferă acces direct la principalele funcții : radio, aer condiționat, navigație conectată 3D cu recunoaștere vocală, setările vehiculului, smartphone, aplicații mobile, lumini de avarie.
Toate versiunile termice echipate cu transmisie automată sunt disponibile acum cu un selector situat pe consola centrală, ce permite șoferului să aleagă între modurile de condus Normal, Sport și Eco. Cu tehnologia Mirror Screen poti sa te bucuri de toate aplicatiile tale smartphone compatibile cu Apple CarPlay, MirrorLink sau Android Auto. Printre lucrurile care ne-au tras la acest model au fost funcția de încărccare wireless a telefonului mobil, dar și sistemul Hi-Fi FOCAL Premium cu 10 difuzoare.
În materie de siguranță, printre dotările noii generații se numără sistemul Park Assist cu camere video care asigură o vizibilitate de 360°, Active Safety Brake, Cruise Control cu limitator adaptiv de viteză cu funcția STOPi Play Video. La acestea se adaugă sistemul Night Vision, unic pe segmentul SUV-urilor compacte, detectează prezența pietonilor sau a animallor pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă. Sistemul acționează pe o distanță de până la 200-250 m, în afara razei de acțiune a luminilor de drum. Imaginile în infraroșu sunt afișate pe instrumentarul de bord digital, în câmpul de viziune al șoferului. De asemenea, faceliftul aduce și sistemul de frânare automată de urgență de ultimă generație (detectează pietonii și bicicliștii pe timp de zi și pe timp de noapte, la viteze cuprinse între 5 km/h la 140 km/h, în funcție de versiune) cu avertizare în caz de risc de coliziune.