Marca germană premium BMW a urcat pe primul loc în topul general al calității, din 2023, realizat de publicația specializată Consumer Report. Clasamentul este realizat pe baza a patru criterii, atât de fiabilitate, cât și de siguranță sau de satisfacție a clienților.
După ce anul trecut s-a clasat pe locul al treilea în topul general Consumer Reports și pe locul al treilea în topul fiabilității, BMW a urcat pe primul loc pentru prima dată în clasamentul realizat de cea mai cunoscută publicație americană dedicată consumatorilor. BWM a depășit cu numai un punct Subaru, marca care conducea anul trecut acest clasament.
Pe locul al treilea s-a clasat cealaltă marcă a grupului german, Mini, care a urcat 5 locuri și a depășit astfel tradiționalele mărci asiatice care ocupă de obicei clasamentele de fiabilitate. BMW a urcat în ultimii ani în clasamentele de fiabilitate și de satisfacție a clienților, realizate de Custormer Report, depășind performanețele competitorilor germani și americani, altături de care ocupau în trecut poziții la mijlocul clasamentului, în urma mărcilor japoneze și a celor coreene.
Anul acesta, în clasamentul general CR, Lexus, Honda și Toyota au ocupa locurile 4 – 6, dar dintre acestea Honda a coborât un loc, în timp ce Toyota și Lexus au urcat. Printre mărcile care au pierdut puncte se numără Mazda (locul 8, față de locul 2 în 2022), Audi (locul 9, față de locul 6), Porsche (locul 14, față de locul 7). Tesla, o marcă controversată din punctul de vedere al fiabilității, se află pe locul 17, în urcare 6 poziții față de anul trecut.
Spre deosebire de clasamentul fiabilității, care se realizează doar pe baza defectelor raportate de proprietarii de mașini, clasamentul general CR ia în calcul și nivelul de siguranță, satisfacția clienților și testele realizate de jurnaliști pe șosea. Fiecare din cele patru categorii de puncte sunt acordate după teste aprofundate și răspunsuri numeroase ale proprietarilor. În privința fiabilității, cel mai recent clasament Consumer Report a pus pe prima poziție Toyota, care a câștigat două locuri în fața rivalilor de la Mazda și Honda, în timp ce marca premium a grupului japonez, Lexus, care anterior era lider, a coborât pe locul al doilea. Locul trei al clasamentului fiabilității 2022 a fost ocupat de marca germană BMW, care a urcat nu mai puțin de 10 poziții în ultimul an, numrăul defectelor raportate de clienți fiind într-o scădere accelerată.