Odată cu prezentarea rezultatelor financiare ale grupului Renault în această dimineață, Luca de Meo, CEO al companiei, a vorbit și despre aportul mărcii Dacia la acestea. Șeful grupului Renault mizează pe o creștere a profitabilității Dacia. În 2022, marca românească a generat peste 20% din afacerile grupului francez.
În cadrul discuției sale cu presa, Luca de Meo a menționat că „Dacia a înmatriculat în 2022 peste 574.000 de mașini, adică mai bine de 25% din vânzările grupului. În materie de venituri reprezintă mai puțin, dar asta pentru că prețul mașinilor Dacia – dacă vă uitați la prețul mediu per vehicul – este sub al celor Renault. Însă, creșterea Dacia a fost foarte bună în 2022 atât în privința înmatriculărilor cât și în cea a veniturilor care reprezintă mai mult de 20% (n.n. – din cele ale întregului grup). Modelul de business al Dacia și poziționarea pe piață sunt în linie cu direcția actuală a pieței”.
Totodată, directorul executiv al grupului Renault a declarat că „în toamna anului trecut, la Capital Market Day, pentru prima dată am dat câteva cifre legate de profitabilitatea Dacia. Spuneam atunci că Dacia este peste o valoare cu două cifre (n.n. – a marjei de profit). Asta se întâmplă și acum, ba chiar urcă. Deci Dacia este o afacere majoră pentru noi în materie de contribuție la veniturile grupului”.
La evenimentul despre care vorbește Luca de Meo, desfășurat în noiembrie 2022, el a explicat că grupul Renault vizează o majorare a marjei operaționale a Dacia de la 10% la 15% în 2030. În același timp, marja întregului grup francez va crește către 10%.
Luca de Meo spune că „toate produsele grupului Renault lansate în ultimii doi ani au depășit așteptările inițiale atât în privința volumului vânzărilor cât și a celor financiare. Pentru prezent pot spune că avem un catalog de comenzi plin pentru trei luni și jumătate care are tendința de a crește. Pe parcursul lui 2022, venitul mediu net per vehicul vândut a crescut cu 33% (n.n. – Renault + Dacia). Pot spune și că toate proiectele la care lucrăm acum sunt în termen și arată performanțe peste estimările inițiale. (…) Dacia este o poveste de succes fără sfârșit aflată încă în ascensiune. Are peste 8% cotă de piață în Europa în zona de retail pentru autoturisme. Este, de altfel, marca de pe locul trei în segmentul de retail (n.n. la nivel de piață totală Dacia ocupă, conform ACEA, locul 12)”.