Alfa Romeo s-a adresat mereu pasionaților și o face și acum când intră pe noi segmente. Cum suntem pasionați de auto, am acceptat cu zâmbetul pe buze testul cu Alfa Romeo Tonale Speciale, sosit la testele Autoreport.ro de la Mit Motors.
De când au intrat în conglomeratul Stellantis, cei de la Fiat încearcă revitalizarea tuturor mărcilor aflate în subordinea lor. Alfa Romeo a primit același tratament, iar după Giulia și Stelvio, este rândul acestui SUV compact să vadă lumina reflectoarelor și să ajungă pe mâna clienților. Revitalizarea Alfa este un lucru bun, dar poate puritanii vor strâmba din nas când gama va renaște în jurul unor SUV-uri.
Tonale este frate de platformă cu luxosul Maserati Grecale, dar mașina premium a italienilor are niște atuuri incontestabile. Primul ar fi designul italian… este cel mai frumos SUV condus de nu mai știu când…
Partea frontală integrează blocurile optice triple ce integrează luminile de zi și semnalizatoarele în același șir de LED-uri. Iese în evidență grila specifică triunghiulară specifică ALFA. Silueta este zveltă, iar în zona spate tema blocurilor optice din față este păstrată pe niște stopuri unite cu o bandă led.
În interior, avem deja calitate premium și un design interesant, unic. Mașina vine cu tapițerie de piele cu tetiere embosate cu sigla Alfa Romeo, climatizare automată pe două zone, volanul specific mărcii preluat de la modelele Giulia și Stelvio cu buton de start, dar și noul sistem multimedia numit Alfa Connect cu touchscreen de 10.25 inchi. Planșa de bord este și ea complet digitală, cu un ecran de 12.3 inchi. Modurile de conducere aduc și ele schimbări pe display-ul digital, de la instrumentar clasic până la unul minimalist-electronic.
Alfa Romeo Tonale este echipat cu “Alfa Connect Services”, suita care oferă conectivitate avansată la bordul mașinii, precum și o varietate de servicii create pentru siguranță și confort: My Navigation, My Wi-Fi, My Remote, My Car, My Assistant, My Fleet Manager.
Spațiul este suficient pentru 5 persoane, dar la drumuri lungi, ideal ar fi să călătorească 4 persoane, nu de alta, dar este un SUV compact și asta se vede inclusiv pe bancheta din spate la lățime, dar și la spațiul pentru bagaje.
Sub capotă avem un propulsor de 1,5 litri care produce pe modelul testat de noi 130 CP, acesta este cuplat la o transmisie automată cu 7 trepte. Tonale este mild hybrid, asta înseamnă că motorul termic este asistat de un mic motor electric de 20 CP și 55 Nm alimentat de o baterie de 0,77 kWh. Deși destul de sprintenă, mașina se simte că este destul de grea, dar ce nu se simte este că motorul și platforma vine de la Jeep, dinamica pare una pur italiană, asta înseamnă că inginerii și-au făcut serios treaba.
Mașina stă bine în viraje, direcția este destul de precisă, dar jantele mari trădează o rază mare de bracaj și o manevrabilitate mai greoaie în oraș.
Alfa Romeo Tonale a atins nivelul 2 de condus autonom printr-o cameră montată frontal, pentru a monitoriza împrejurimile vehiculului, lateral și longitudinal, în combinație cu trei sisteme de siguranță: Intelligent Adaptive Cruise Control (IACC), Lane Centering (LC) și Traffic Jam Assist (TJA). Tonale este, de asemenea, echipat cu alte dispozitive și tehnologii inovatoare care perfecționează interacțiunea dintre șofer, vehicul și drum: de la „Frânare de urgență autonomă” (AEB) pentru a alerta șoferul de pericol și pentru a activa frânele pentru a evita sau atenua orice coliziune cu un pieton sau un biciclist; la „Drowsy Driver Detection” care avertizează șoferul dacă devine somnolent; de la „Blind Spot Detection”, care detectează unghiurile moarte din spate și semnalează orice vehicule care se apropie – pentru a evita coliziunea, la „Rear Cross Path Detection”, pentru pentru avertizarea cu privire la vehiculele ce se apropie din lateral în timpul deplasării cu spatele, până la cameră 360° de înaltă rezoluție cu ghidaj dinamic.