Volkswagen şi Mahindra & Mahindra şi-au extins, luni, cooperarea şi au semnat un document în baza căruia producătorul german de automobile va furniza componente electrice partenerului său din India, transmite Reuters.
Acordul acoperă componente ale platformei deschise pentru vehicule electrice (EV) a Volkswagen, numită MEB, care urmează să fie furnizate noii platforme electrice INGLO a Mahindra, au spus companiile.
Platforma INGLO, care va fi folosită pe toate vehiculele electrice ale Mahindra, oferă opţiuni care variază de la 60 la 80 de kilowaţi-oră (kWh) şi o încărcare rapidă de până la 80% în mai puţin de 30 de minute, a spus Mahindra, fără a specifica autonomia vehiculelor electrice.
Tata Motors, care domină în prezent piaţa de vehicule electrice din India, spune că bateria de 40,5 kWh a vehiculului Nexon oferă o autonomie de 437 de kilometri.
Cooperarea vizează un volum de peste 1 milion de vehicule până în 2030 şi include echiparea a cinci vehicule utilitare sport electrice (SUV) bazate pe INGLO, au spus companiile.
”Parteneriatul nu doar demonstrează că afacerea noastră cu platforme este foarte competitivă, ci şi că MEB este pe drumul cel bun pentru a deveni una dintre platformele deschise de top pentru mobilitatea electronică”, a spus Thomas Schmall, membru al consiliului de conducere al Volkswagen.
Schmall a refuzat să furnizeze cifre ferme, dar a spus că acordul se va concretiza într-un rezultat operaţional semnificativ, despre care a spus că va fi comparabil cu o marcă de dimensiuni medii din cadrul grupului Volkswagen.
Volkswagen şi Mahindra au declarat în luna mai că explorează un parteneriat referitor la furnizarea de componente electrice, făcând din Mahindra al doilea mare client al platformei MEB după Ford.
Companiile au anunţat la momentul respectiv că vor finaliza acordul până la sfârşitul anului 2022.
Mahindra a spus că se aşteaptă ca modelele electrice să constituie între 20% şi 30% din vânzările totale de SUV-uri ale sale, până în martie 2027. Compania vinde unele dintre cele mai populare SUV-uri cu motor cu combustie din India, între care Scorpio şi Thar.