Grupul Volkswagen își propune să vândă cea mai ieftină versiune a viitoarei sale mașini electrice cu dimensiuni reduse pentru aproximativ 20.000 de euro, dar acest lucru ar putea deveni imposibil dacă inflația din Europa continuă să crească.
Herbert Diess, directorul executiv al grupului Volkswagen, a declarat că dezvoltarea vehiculelor electrice din categoria „entry” pentru mărcile Volkswagen, Skoda și Cupra se află „în plină desfășurare”.
Așa cum șefii Renault și Mercedes-Benz au dat detalii din viitorul grupurilor pe care le conduc în cadrul Financial Times Future of the Car 2022 din luna mai, Herbert Diess, CEO al Volkswagen, a dezvăluit câteva informații despre modelele care vor completa gama de produse a grupului german.
În acest context, zvonurile privind iminenta apariție a unei triplete de vehicule electrice cu dimensiuni mici și prețuri reduse în grupul Volkswagen au fost nu doar confirmate, ci și detaliate.
Din nefericire, costul tot mai mare al componentelor, generat atât de crizele succesive cât și, mai nou, de inflație, poate face din ținta de preț stabilită de germani, un simplu vis frumos.
Șeful diviziei de cercetare – dezvoltare a mărcii spaniole Cupra a grupului Volkswagen, Werner Tietz, a explicat că „o inflație anuală de circa 7% ar putea fi o problemă”. Și asta în condițiile în care rata anuală a inflației din zona euro pentru luna mai pare să fi depășit 8%, în creștere de la 7,4% în aprilie, potrivit Eurostat, biroul de statistică al Uniunii Europene.
Așa cum este deja cunoscut, Herbert Diess a menționat că viitoarele vehicule electrice de mici dimensiuni vor avea aproximativ patru metri lungime, ceea ce le încadrează în segmentul B al pieței, din care face parte și modelul Polo.
În plus, deși realizarea de profit în domeniul mașinilor electrice cu dimensiuni reduse este extrem de dificilă, șeful grupului Volkswagen consideră că tripleta va aduce bani buni companiei sale.
Grupul Volkswagen intenționează să lanseze o nouă gamă de mașini electrice pentru mărcile sale VW, Skoda și Cupra în 2025. Pentru producție pare să fi fost deja aleasă uzina Seat și Cupra din Martorell, lângă Barcelona
Cele trei modele vor împărtăși aceleași baze: o versiune scurtată a platformei electrice MEB a grupului Volkswagen.
În septembrie anul trecut, CEO-ul mărcii VW, Ralf Brandstaetter, declara că producătorul auto se așteaptă ca extinderea producției pe platforma MEB să includă mașini cu dimensiuni mici, acestea fiind „cheia pentru intrarea în segmentul de preț de 20.000 de euro”.
Oficialul a menționat că prețul țintă pentru vehiculul electric al celor trei mărci va fi „între 20.000 și 25.000 de euro”.
Conform stratificării actuale a gamelor de preț ale grupului german, vehiculul mărcii Volkswagen va avea probabil prețul la mediu între cele trei, cel mai ieftin fiind produsul purtând brandul Skoda. Versiunea Cupra ar trebui să fie cea mai sportivă, dar și cu prețul cel mai mare.
Asamblarea în Spania a celor trei modele electrice de clasă B este avantajată de costurile de producție mai mici decât cele de la uzinele din Germania, însă totul depinde de implementarea de către guvernul iberic a unui plan de redresare economică (PERTE) care include susținerea anumitor investiții cu 4,3 miliarde de euro între 2021 și 2023.
Programul include un ajutor de stat pentru Seat – Cupra și furnizorii acestor mărci pentru a produce mașini electrice la Martorell, dar și fonduri pentru susținerea creării unei uzine de baterii pe care germanii de la Volkswagen intenționează să o construiască lângă Valencia.