Grupul auto Stellantis a anunţat marţi intenţia de a-şi dubla cifra de afaceri, până la 300 de miliarde de euro în 2030, an în care toate vehiculele pe care Stellantis le va comercializa în Europa ar urma să fie modele electrice, în timp ce în SUA ponderea vehiculelor electrice ar urma să reprezinte jumătate din vânzări, informează AFP.
Cel de-al patrulea producător auto mondial intenţionează să lanseze 75 de modele electrice până în 2030 pentru mărcile sale Peugeot, Opel, Fiat, Alfa Romeo sau Maserati, a precizat directorul general Carlos Tavares cu ocazia prezentării planului său strategic la Amsterdam, unde îşi are sediul grupul rezultat în urma fuziunii dintre Peugeot-Citroën şi Fiat-Chrysler.
Stellantis a dezvăluit marţi primul SUV Jeep 100% electric, a cărui comercializare este prevăzută pentru începutul lui 2023, precum şi primele imagini ale primului său pick-upului electric marca Ram 1500, conceput pentru piaţa americană.
În timp ce numeroşi constructori auto au anunţat sfârşitul motoarelor cu combustie internă pentru următorii ani iar Comisia Europeană a propus ca termen limită anul 2035, Stellantis este unul dintre marii giganţi ai industriei auto care se angajează puternic în electrificarea ofertei sale.
Grupul Stellantis intenţionează să investească 30 de miliarde de euro în electrificarea ofertei sale până în 2025, pentru ca în 2030 să poată să comercializeze cinci milioane de vehicule electrice pe an. Capacităţile de producţie de baterii ar urma să fie majorate şi ele cu 140 de Gigavaţi-oră (GWh), până la 400 de GWh în 2030, în timp ce emisiile de carbon ale grupului ar urma să fie reduse la jumătate în 2030 comparativ cu cele din 2021 şi la 90% până în 2038.
Anterior, Carlos Tavares a anunţat înfiinţarea unui grup de lucru pentru ca Stellantis să se conformeze cu sancţiunile impuse Rusiei şi să monitorizeze siguranţa angajaţilor din Ucraina. Tavares a adăugat că afacerile din Rusia ale Stellantis sunt echivalente cu aproximativ 20 de milioane de euro iar angajaţii din Ucraina sunt în siguranţă până acum.
Mai mulţi constructori auto, companii aeriene şi bănci şi-au oprit livrările, au încheiat parteneriatele şi au condamnat invazia Ucrainei de către Rusia.