Bentley Motors aniversează 75 ani de producție auto a mărcii de lux la emblematica fabrică din Crewe, Anglia. Modelul Mk V, ultima mașină care a fost construită în Derby înainte de începutul erei Crewe, din mai 1946, a fost astăzi expusă pe Pyms Lane, în timp ce generația actuală de modele Bentley a ieșit de pe linia de producție la niveluri record.
Timp de 75 de ani au fost manufacturate 197.086 mașini de lux – 97% din întreaga producție a Bentley -, o etapă extraordinară prin comparație cu cele doar 38.933 exemplare construite de la începutul secolului, înainte de lansarea modelelor moderne, precum Continental GT și Bentayga.
În mod remarcabil, 84 la sută din toate mașinile produse în Crewe pentru piața din Marea Britanie sunt încă în circulație astăzi, numărul respectiv fiind în continuă creștere. Bentley produce în prezent 85 de mașini pe zi; echivalentul producției dintr-o lună, de acum două decenii.
Comentând aniversarea, Peter Bosch, membru pentru producție al Consiliului de Administrație al Bentley, a spus:
„De 75 de ani, Crewe este sinonim cu producția de mașini de lux – un exemplu al măiestriei și calității la nivel global. În toți acești ani, colegii noștri au produs unele dintre cele mai emblematice și mai dorite mașini din lume, inclusiv mașini pentru familii regale și modele personalizate, unice.
Dincolo de cărămizi și mortar, această piatră de hotar aduce un omagiu colegilor care au construit marca din Crewe și aș dori să-mi exprim mulțumirile și admirația pentru implicarea lor de-a lungul a trei sferturi de secol.
Cu cele mai recente investiții, ne-am transformat într-un campus modern colaborativ; un sit neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon, inovator, cu impact scăzut asupra mediului, care păstrează cele mai bune aspecte din patrimoniul nostru, în timp ce privește hotărât spre viitor. În multe zone din fabrică, sistemele moderne de producție digitalizate completează abilitățile tradiționale de artizanat utilizate la producția mașinilor noastre din 1946.
Pe măsură ce ieșim, cu precauție, din pandemie, așteptăm cu nerăbdare să ne întâmpinăm clienții înapoi la Crewe pentru a vizita fabrica și a se întâlni personal cu colegii noștri.”
Deși istoria Bentley datează din 1919, Crewe a devenit parte din povestea mărcii de lux în 1938; sit-ul de pe Pyms Lane transformându-se din câmpuri de cartofi într-o bază de producție semnificativă pentru motoarele de avion Merlin, un pilon al eforturilor de război. Selectată datorită legăturilor sale puternice de transport și a ofertei pregătite de forță de muncă calificată, la vârf în 1943, fabrica din Crewe avea peste 10.000 de angajați.
Întrucât producția de mașini a încetat în anii de război, fostul sediul al companiei din Derby s-a angajat să construiască motoare cu reacție din era nouă în 1946, ceea ce însemna că devenea necesară o nouă locație. Angajații au trebuit recalificați în tehnicile necesare fabricării mașinilor, cum ar fi vopsirea, pregătirea anticorozivă, montarea caroseriei și prelucrarea lemnului.
Bentley Mark VI a devenit prima mașină care a fost construită în întregime la fabrica Bentley din Crewe și prima care a fost oferită standard cu carcasă din oțel presat. Motorul cu șase cilindri în linie, de 4,3 litri, folosit la lansare a fost modernizat într-unul mai puternic, de 4,6 litri, în 1951. Mașinile carosate special erau încă disponibile, dar Mark VI a semnalat începutul unei noi ere în producția de mașini Bentley și a devenit unul dintre modelele cele mai bine vândute din istoria mărcii.
Ceea ce a urmat înainte de era modernă au fost multe modele emblematice la timpul lor, produse la Crewe, inclusiv R-Type Continental, Turbo R, Arnage și Azure.
Probabil cea mai mare schimbare de pe Pyms Lane, Crewe, a avut loc în 1998, în urma achiziției Bentley de către Grupul Volkswagen. Grupul a investit imediat semnificativ pentru modernizarea fabricii și a transformat compania în cea de astăzi, creând o platformă pentru o perioadă ilustră din istoria Bentley Motors.
Pyms Lane a rămas punctul central pentru sediul Bentley în Crewe, încă de la relocarea companiei, în 1938. Astăzi facilitățile sunt la nivel de top în industrie, sunt complet neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon, Bentley fiind prima marcă de mașini de lux care a realizat o astfel de performanță.
În următoarele săptămâni, noi investiții Bentley vor fi finalizate pe Pyms Lane, odată cu deschiderea unui centru de testare de inginerie și a unei clădiri de cercetare și dezvoltare – ambele sprijinind călătoria Bentley către electrificare.
Planurile ambițioase pe care Bentley le are pentru producția de mașini au fost subliniate ca parte a strategiei sale inovatoare Beyond100. Compania își propune să fie complet neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2030, pozitivă ulterior.
Bentley va trece la electrificarea completă – numai PHEV sau BEV – până în 2026, apoi va trece întreaga gamă de modele la vehicule electrice cu baterie până în 2030. Strategia Beyond100, lider în industrie, va transforma fiecare aspect al operațiunilor pe măsură ce Bentley accelerează în cel de-al doilea secol de producție auto de lux.