MINI Cooper S E – electric go-kart feeling

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

În sfârșit MINI Cooper S E ajunge la testele AutoReport.ro. Mașina britanică de oraș este acum full electrică și ne convinge de ce este un bun City Car.


Proporţiile puternice, structura tipică în trei părţi ce constă din corpul caroseriei, habitaclul general şi acoperiş, consolele scurte şi roţile dispuse larg sunt marcate de elemente caracteristice care scot în evidenţă primul MINI exclusiv electric. Conexiunea de încărcare este localizată deasupra roţii spate dreapta – exact acolo unde este poziţionat buşonul de realimentare al MINI Hatch (3 uşi) cu propulsie convenţională. Un logo MINI Electric în relief marchează diferenţa în ceea ce priveşte consumul de energie. Versiunile galbene ale acestui semn apar pe inserţiile laterale ale semnalizatoarelor, precum şi pe hayon şi grila radiatorului. Elementul central al secţiunii frontale a MINI Cooper SE dispune şi el de conturul hexagonal tradiţional, dar este închis pentru că motorul electric necesită foarte puţin aer de răcire. O bară decorativă galbenă dispusă pe grilă şi pe capacele oglinzilor retrovizoare este finisată în aceeaşi culoare, completând astfel dotările de design specifice modelului. MINI Cooper SE este echipat standard cu faruri LED. Asemenea grilei radiatorului, şasiul în mare parte închis şi difuzorul spate cu design distinctiv contribuie la reducerea rezistenţei aerodinamice. Faptul că MINI cu propulsie electrică nu necesită sistem de evacuare favorizează, de asemenea, fluxul de aer pe sub şasiu şi în spate. O suprafaţă optimizată aerodinamic se regăseşte şi la jantele opţionale de 17 ţoli, din aliaj uşor, cu design asimetric în versiunea MINI Electric Corona Spoke în două tonuri.

Sub capota noului MINI Cooper SE, în locul motorului pe benzină sau diesel, există un motor electric. Propulsorul compact cu electronica de putere şi transmisia integrate este poziţionat în secţiunea frontală a cadrului de susţinere prin intermediul unei structuri tubulare solide. Bateria de înaltă tensiune cu configuraţie specifică modelului este realizată din celule litiu-ion subdivizate în 12 module.
Livrarea spontană a puterii motorului de 135 kW/184 CP, tracţiunea faţă sportivă susţinută şi noul sistem ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţilor) oferă noului MINI Cooper SE o agilitate deosebită, în sitlul go-kart MINI. Bateria litiu-ion cu o capacitate brută de 32,6 kWh. Acest MINI este cea mai sprintenă mașină electrică de oraș condusă de noi.
De asemenea, noul MINI Cooper SE oferă ţinută de drum foarte sigură, nu în ultimul rând datorită poziţiei bateriei de înaltă tensiune. Aceasta este plasată în podeaua maşinii, între scaunele faţă şi sub scaunele spate. Ca urmare a acestui aranjament, nu există limitări privind utilizarea spaţiului portbagajului în comparaţie cu versiunile de model cu propulsie convenţională.
Pentru a se asigura că puterea este livrată eficient, MINI Cooper SE are un sistem DSC (control dinamic al stabilităţii) inovator cu sistem ABR. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum. Pentru răspuns de până la 3 ori mai rapid faţă de unul convenţional, o unitate de control dedicată, aplasată în zona punţii faţă, este dedicată funcţiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracţiunea la demaraj şi stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât şi la accelerare la ieşirea din virajele strânse.
Autonomia acestui model este undeva între 200 – 250 kilometri în funcție de modul de conducere. MINI Cooper SE poate fi încărcat de la reţeaua de energie electrică, la care poate fi conectat prin intermediul unei prize convenţionale de uz casnic, al unui panoul (wallbox) MINI ELECTRIC sau al unei staţii de încărcare publice. Conexiunea de încărcare este concepută pentru încărcare cu curent continuu sau alternativ cu ajutorul unor prize Type 2 (pentru curent alternativ) şi CCS Combo 2 (pentru curent continuu). Cablu de încărcare standard este disponibil pentru conectare la o priză de uz casnic. Panoul (wallbox) MINI ELECTRIC este disponibil opţional pentru încărcare la domiciliu, precum şi un cablu trifazic pentru utilizare la staţiile de încărcare publice. Ambele opţiuni permit ca bateria de înaltă tensiune a noului MINI Cooper SE să fie încărcată cu o capacitate maximă de 11 kW în două ore şi jumătate la un nivel de 80% şi în trei ore şi jumătate la 100%. Unitatea de încărcare a noului MINI Cooper SE este concepută pentru o capacitate maximă de încărcare de 50 kW, ceea ce permite ca încărcarea până la 80% să fie obţinută în doar 35 de minute.
Ca şi la MINI Hatch (3 uşi) cu motor termic, volumul portbagajului de sub hayon este de 211 litri, dar se poate extinde la 731 de litri când spătarele locurilor din spate sunt pliate. Singura diferenţă măsurabilă: pentru a asigura garda la sol relevantă pentru bateria de înaltă tensiune instalată în podeaua maşinii, caroseria noului MINI Cooper SE este poziţionată mai sus cu 18 milimetri faţă de cea a modelului cu propulsie convenţională. În acest model pot călători până la 4 persoane, dar cu adevărat confortabile și ușor de accesat sunt cele două locuri din față.
Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu panou de instrumente specific modelului, care constă dintr-un ecran color de 5,5 ţoli (14 cm) în design Black Panel şi care este dispun în spatele volanului. În centrul acestui ecran complet digital, viteza este afişată cu cifre, pe o bandă laterală. Aceasta este afişată şi în inelul luminos al instrumentului central – în roşu (modul SPORT), alb (MID) sau verde (GREEN şi GREEN+), în funcţie de modul ales.
Alte afişaje digitale din panoul de instrumente oferă informaţii privind nivelul de încărcare a bateriei de înaltă tensiune, modul MINI Driving selectat, statutul sistemelor de asistare a conducătorului şi mesajele Check Control. În plus, detaliile privind autonomia disponibilă, energia electrică actuală, temperatura exterioară, ora şi kilometrajul sunt afişate, alături de rapoartele de detectare a indicatoarelor rutiere şi indicaţiile de orientare detaliată de la sistemul de navigaţie. Mai mult, este posibilă accesarea contactelor din telefon şi a listelor cu programe audio.
În timpul încărcării, panoul de instrumente digitale furnizează şi informaţii importante. Dacă automobilul este conectat la o priză de curent sau o staţie de încărcare, este posibilă citirea nu numai a orei şi a temperaturii exterioare, ci şi a autonomiei disponibile şi a stării de încărcare sub formă de procent. De asemenea este afişat şi ora la care bateria de înaltă tensiune este încărcată complet. Culoarea panoului se schimbă în funcţie de situaţie: de la portocali, în timpul iniţializării, la galben, pe parcursul procesului de încărcare, şi verde, când bateria este încărcată complet. Orice eroare de încărcare este indicată prin intermediul culorii roşii.
Stilul interior MINI Electric vine cu cusături galbene şi un logo MINI Electric pe covoraşe, precum şi cu suprafeţe specifice, adăugând astfel un accent particular care subliniază mobilitatea durabilă. Totodată, stilul interior MINI Yours dispune de o calitate remarcabilă a materialelor şi finisărilor suprafeţei interioare MINI Yours Piano Black iluminată şi a volanului sport MINI Yours.
Alte dotări speciale de interior includ maneta schimbătorului de viteze specifică modelului pe consola centrală. Noul MINI Cooper SE este echipat cu frână de parcare electrică, care este activată şi declanşată prin intermediul unui contact de pe consola centrală.
Programul standard de echipare a noului MINI Cooper SE include şi sistem de navigaţie, precum şi elemente de afişare pe instrumentul central şi servicii MINI Connected care sunt adaptate special pentru mobilitate electrică. Ecranul eDrive oferă informaţii despre fluxul actual de energie şi autonomie, dar oferă şi modalităţi de creştere a autonomiei maşinii prin dezactivarea funcţiilor de confort sau impulsionarea generării energiei. Pe harta de navigaţie este posibilă afişarea unui cerc de autonomie care indică raza de acţiune a MINI Cooper SE în funcţie de nivelul de încărcare. Când începe orientarea pe traseu, afişează cel mai rapid şi cel mai scurt traseu, dar sugerează şi traseul GREEN care implică cel mic consum de energie.
Primul MINI cu propulsie electrică permite conducătorului şi să adapteze setările maşinii la situaţia de moment de pe şosea, precum şi la preferinţele sale proprii. Modurile MINI Driving sunt selectate prin intermediul unui întrerupător amplasat pe partea dreaptă a barei de comutatoare. Există patru moduri disponibile pentru MINI Cooper SE. Modul Sport diferă de setarea MID standard printr-o direcţiei mai puţin asistată şi o reacţie foarte spontană a sistemului de propulsie.
Orientate spre confort, caracteristicile de direcţie ale setării MID sunt active şi în modul GREEN, precum şi în noul mod GREEN+, configurat special pentru noul MINI Cooper SE. Mai mult, în aceste ultime două moduri, sistemul de propulsie este orientat spre eficienţă maximă. În modul GREEN+, funcţiile de confort alese suplimentar precum încălzirea, aerul condiţionat şi încălzirea scaunelor sunt limitate sau dezactivate pentru a creşte autonomia automobilului.
Disponibil standard, Connected Navigation include un ecran touch de 6,5 ţoli (16,51 cm) în instrumentul central. Acesta permite utilizarea serviciului Real Time Traffic Information (informaţii în timp real despre trafic), precum şi a platformei de internet MINI Online şi a preechipării Apple CarPlay. Remote Services permit conducătorului să afişeze detaliile stării de încărcare a bateriei şi ale autonomiei pe un smartphone prin aplicaţia MINI Connected App – de asemenea, este posibilă generarea de statistici privind consumul de energie al automobilului. Totodată, nu numai farurile intermitente, claxonul, ventilaţia şi funcţia de închidere/deschidere a uşilor pot fi activate de la distanţă, ci şi funcţia de precondiţionare a interiorului. Când maşina este conectată la reţeaua de energie electrică, conducătorul poate şi să controleze procesul de încărcare prin Remote Services. Echiparea opţională Connected Navigation Plus include şi ecran color de 8,8 ţoli (22,35 cm) şi funcţie de telefonie cu încărcare wireless.
Noul MINI Cooper SE este echipat standard cu o avertizare acustică a pietonilor. Un sunet distinctiv creat special pentru MINI Cooper SE este generat printr-un sistem de difuzoare. Designul sunetului la turaţii reduse garantează o prezenţă acustică pe şosea care este specifică MINI.

MINI Cooper S E 32.6 kWh
0-100 km/h: 7,3 secunde
Viteza maximă: 150 km/oră
L/l/î: 3.845/1.727/1.432
Masă proprie: 1.400
Volum portbagaj (l): 265
Putere (CP): 164
Cuplu maxim (Nm): 270
Autonomie: 250 kilometri
Acumulatori: 32.6 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: automată
Consum: 14.8-16.8 kWh/100 km

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts