Elon Musk: Tesla vrea să se extindă pe piaţa din Europa

Da mai departe!

Producătorul de vehicule electrice Tesla Inc caută să se extindă în Europa, intrând pe segmentul non-premium (de masă), cu un model compact, a anunţat marţi directorul general Elon Musk, transmite Reuters.


„Este posibil ca în Europa să fie oportun să facem un model compact, presupun, poate un hatchback sau ceva de acest tip”, a declarat Musk, la o conferinţă europeană online pe tema bateriilor, găzduită de Guvernul german.
„În Statele Unite, tendinţa este ca maşinile să fie mai mari, din motive personale. În Europa, tendinţa este spre maşini mai mici”, a adăugat şeful Tesla.
Acesta a recunoscut că a avut unele probleme cu parcarea maşinii sale de cinci metri, Tesla Model X, în Berlin. „Conduc o maşină Model X prin Berlin şi am avut ceva probleme cu găsirea unui loc de parcare adecvat”, a spus Musk.

Compania, cu sediul în California, vinde în prezent patru modele de maşini, inclusiv sedanul de mărime medie Model 3 şi SUV-ul de mărime medie Model Y.
Toate modelele companiei americane sunt mai lungi cu câţiva centimetri decât automobilul Golf al celor de la Volkswagen, modelul de referinţă din Europa pe segmentul sedanurilor compact.
Pentru următorii doi ani Tesla are ca obiectiv lansarea camionetei Cybertruck pe plan global.

Tesla a devenit, de departe, cel mai valoros producător auto de pe planetă, în pofida faptului că producţia sa este mult mai mică decât cea a giganţilor Toyota Motor Corp, Volkswagen AG sau General Motors.

Luna trecută, Tesla Inc a anunţat că va exporta sedanul Model 3 produs în China în peste zece ţări europene. Tesla, care a început în decembrie să livreze vehicule fabricate la fabrica sa din Shanghai, va exporta maşinile fabricate în China, inclusiv în Germania, Franţa, Italia şi Elveţia.
La unitatea din Shanghai, prima fabrică a Tesla din afara SUA, ar urma să fie produse anul acesta 150.000 de vehicule.
Pe plan global, livrările Tesla în trimestrul trei din 2020 au depăşit estimările analiştilor de pe Wall Street, datorită cererii mai ridicate pentru sedanul Model 3 şi a redresării cererii pe plan global pentru modelele companiei.
Compania a vândut în perioada iulie-septembrie 139.300 de SUV-uri şi sedanuri, un avans de 44% faţă de perioada similară din 2019, când a livrat 97.000 de unităţi.

Related posts