Grupul auto francez Renault a raportat luni o scădere de 34,9% a vânzărilor pe plan global în primul semestru din 2020, la 1,26 milioane de vehicule, din cauza impactului pandemiei de coronavirus (COVID-19), în timp ce brandul Dacia a vândut 161.334 vehicule, un declin de 48,1% faţă de perioada similară din 2019.
În schimb, livrările modelului electric ZOE au urcat cu 38% în primele şase luni din 2020, producătorul auto fiind unul dintre cei mai mari beneficiari ai subvenţiilor implementate luna trecută în Franţa – cea mai mare piaţă a Renault. Zoe a devenit cea mai bine vândută maşină electrică din Europa, datorită subvenţiilor. Livrările Zoe în Europa au urcat cu aproape 50% în primul semestru din acest an, la 37.540 unităţi, iar pentru iunie s-a înregistrat un număr record de comenzi, aproape 11.000.
Vânzările pe plan global au scăzut în primul semestru din 2020 în principal din cauza expunerii ridicate la ţările care au impus restricţii severe pentru a stopa extinderea pandemiei, a precizat Renault.
„Începem a doua parte a anului cu un nivel ridicat al comenzilor şi un nivel satisfăcător al stocurilor”, a afirma Denis le Vot, şef de vânzări şi marketing.
În Rusia, a doua mare piaţă a Renault, vânzările au scăzut cu o cincime, în India cu 29% iar în Brazilia cu 47%. O creştere de 51% a livrărilor s-a înregistrat Coreea de Sud, datorită succesului noului SUV XM3.
După ce guvernele din Germania şi Franţa, cele mai mari pieţe auto din regiune, au majorat stimulentele pentru achiziţionare de vehicule electrice, cumpărătorii au luat cu asalt reprezentanţele. Potrivit BloombergNEF, subvenţiile acordate de cele două ţări sunt printre cele mai mari din lume.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.