Toţi constructorii auto au început să lanseze modele hibride sau electrice, însă constructorul francez Bugatti rămâne un caz aparte, rămânând fidel modelelor super-sportive cu motoare pe benzină, transmite AFP.
„Anul 2019 a fost unul excelent pentru Bugatti, cel mai bun de după 1998 în termeni de cifră de afaceri, livrări şi rezultate”, subliniază directorul general Stephan Winkelmann.
În total, 81 de automobile au ieşit de pe porţile atelierului de la Molsheim (Alsacia) anul trecut. Cele 450 de exemplare din modelul Chiron care sunt în circulaţie sau în producţie (la un preţ de 2,5 milioane euro pe bucată, fără taxe) şi cele 40 de exemplare din modelul următor Divo (la un preţ de cinci milioane euro pe bucată) şi-au găsit deja cumpărător.
Pentru moment nu este avut în vedere un Bugatti electric sau hibrid. „Pentru următorii zece ani, doar motorul W16 este la înălţimea emoţiile şi pasiunilor aşteptate de clienţii hypercarurilor noastre. W16 este cel mai bun motor posibil”, insistă Stephan Winkelmann.
Cu toate acestea, constructorul care face parte din grupul Volkswagen vrea să dea un exemplu în materie de mediu. Ţinând cont de producţia sa mică, marca de la Molsheim este în măsură să compenseze în totalitate emisiile sale de CO2.
„Bugatti are foarte multă vizibilitate. Este deci important să facem acest demers, să fim un exemplu pentru industrie. Este ma mult decât o chestiune de imagine, este responsabilitatea noastră”, spune Stephan Winkelmann.
În prezent la nivel mondial există mai puţin de 700 de automobile Bugatti în circulaţie iar modele luxoase Veyron sau Chiron nu ies prea des pe şosea având în vedere că proprietarului unui Bugatti deţine, în medie, 42 de automobile. În consecinţă, automobilele sportive produse la Molsheim rulează în medie abia 1.200 de kilometri pe an.
„În 2018 aceasta a reprezentat 1.280 echivalent de CO2 emise de Bugatti şi clienţii săi”, precizează Christophe Piochon, director de producţie la Bugatti.
Pentru a compensa această poluare, marca a demarat diferite acţiuni precum achiziţionarea de parcele din pădurea amazoniană pentru a evita defrişarea şi replantarea a peste 4.000 de arbori în pădurile devastate de insecte în Alsacia. Uzina a trecut de asemenea la biogaz şi electricitate verde.