Ford a dezvăluit astăzi o gamă extinsă de noi vehicule, concepute pentru a ajuta orașele să devină mai curate și mai liniștite, prin utilizarea unor sisteme de propulsie alimentate electric și din ce în ce mai prietenoase cu mediul.
Cuprinzătoarea gamă prezentată sub familia Ford Hybrid va acoperi toate segmentele, de la mașini mici de familie până la SUV-uri sau vehicule comerciale – cu un SUV inspirat din designul lui Mustang și cu o versiune complet electrică a lui Transit așteptate și ele pe piață.
Într-o mutare care marchează o nouă eră pentru companie, Ford își asumă dezvoltarea unei game proaspete de vehicule eficiente și dinamice concepute special pentru a răspunde nevoilor clienților europeni – indiferent dacă asta va însemna drumul spre școală, livrarea de colete sau performanța pură pe șosea.
“Vehiculele din familia Ford Hybrid vor face ca electrificarea să fie relevantă și tangibilă pentru mai mulți șoferi decât a fost vreodată. De la Fiesta la Transit, fiecare model nou pe care-l vom lansa va fi oferit în cel puțin o versiune electrificată, care acoperă nevoile clienților într-un mod accesibil”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa. “Alături de progresele realizate în domeniile tehnologiei și conectivității, modelele anunțate astăzi reprezintă doar startul planurilor noastre de dezvoltare a unei game complete de vehicule inteligente dedicate unei lumi inteligente”.
La începutul acestui an, Ford și-a luat angajamentul de a dezvolta cel puțin o versiune electrificatăpentru fiecare model nou lansat pe piață. Astăzi, în cadrul evenimentului special “Go Electric” care a avut loc la Amsterdam, compania a indicat și modul în care va arăta viitorul.
Noua generație a SUV-ului Kuga va oferi cea mai complexă gamă de opțiuni hibride pe care le-a pus vreodată pe piață compania și va permite o autonomie de peste 50 de kilometri în modul 100% electric prin versiunea Kuga Plug-In Hybrid. Același nivel de autonomie este prevăzut pentru noul transportor de persoane Tourneo Custom Plug-In Hybrid, care oferă opt locuri. Gama de SUV-uri hibride va fi completată de noul Explorer Plug-In Hybrid, care poate găzdui până la șapte pasageri.
Ford a dezvăluit și alte modele electrificate – Fiesta EcoBoost Hybrid și Focus EcoBoost Hybrid. Acestea oferă sofisticata tehnologie mild-hybrid, care permite reducerea emisiilor de CO2, scăderea consumului și o experiență mai plăcută și mai satisfăcătoare la volan.
Pentru clienții gamei de vehicule utilitare, Ford a anunțat că noul Transit electric se va alătura gamei comerciale electrificate în anul 2021. Construită pentru a oferi propulsie pur electrică, noua furgonetă va contribui atât la eliminarea poluării aerului și a poluării fonice din orașe, cât și la reducerea costurilor pentru companii și operatori. Un SUV de performanță complet electric, inspirat de liniile lui Mustang, va apărea pe piață în 2020, autonomia acestuia urmând să fie de 600 de kilometri.
“Nu există o soluție universal valabilă când vine vorba de electrificare – situația fiecărui client este diferită”, Joerg Beyer, director executiv al biroului de Inginerie în cadrul Ford Europa. “Strategia nuanțată pe care o are Ford la nivel de sisteme de propulsie este concepută cu scopul de a-i ajuta pe clienți să găsească soluția perfectă pentru a transforma experiența proprie cu o mașină electrificată într-una mai plăcută”.
Ford explorează, de asemenea, soluții petru a optimiza și mai mult eficiența energetică și autonomia propriilor mașini electrificate, prin testele cu prototipul unicat Ford Transit Smart Energy Concept, un minibus cu 10 locuri. Cu o autonomie de 150 de kilometric, oferită printr-un timp de încărcare de 4 ore, conceptul utilizează șasiul lui Transit pe care a fost grefat un sistem de propulsie pe bază de baterii.
În acest moment, familia de modele Ford Hybrid include versiuni ale popularului Mondeo, ale transportorului de persoane Tourneo Custom și ale furgonetelor Transit și Transit Custom. Viitoarele modele complet electrice vor fi sprijinite de consorțiul IONITY, care își propune să amplaseze 400 de stații de încărcare în zone-cheie de pe Continent până în 2020.