Voyah se listează la bursă și țintește primul trimestru cu profit

Da mai departe!

Unitatea de vehicule electrice Voyah a Dongfeng depune cerere de listare la Hong Kong și anticipează primul profit trimestrial în T4 2024. Marja brută a Voyah a crescut la 21,3% în primele șapte luni ale anului, iar compania a intrat pe 39 de piețe de peste hotare. Produsele Voyah acoperă în principal gama de prețuri de la 200.000 RMB (28.090 USD) la 500.000 RMB.

Voyah Automotive Technology, unitatea de vehicule electrice (VE) premium a Dongfeng Motor Group (HKG: 0489), a depus o cerere de listare la Hong Kong printr-o listare introductivă (fără a atrage capital nou).

China International Capital Corporation (CICC) este singurul sponsor pentru listarea Voyah la Hong Kong. Data estimată pentru începerea tranzacționării la Bursa de Valori din Hong Kong rămâne nedeterminată, conform documentelor de listare publicate astăzi.

Voyah a fost anunțată ca marcă a Dongfeng la sfârșitul anului 2020 și a fost înființată oficial în 2021. La începutul acestui an, compania și-a finalizat restructurarea acționariatului. Vizând piața VE premium, primul său model, Voyah Free, a fost lansat în China în iunie 2021 și a început livrările în august 2021.

Compania a atins pragul de producție de 100.000 de vehicule în aprilie 2024 și a înregistrat ieșirea de pe linia de producție a vehiculului cu numărul 200.000 în aprilie anul acesta.

Gama actuală de produse Voyah include sedanul de dimensiuni medii spre mari Zhuiguang, SUV-ul de dimensiuni medii Zhiyin, SUV-ul de dimensiuni medii spre mari Free și MPV-ul (vehicul multifuncțional) Dream, acoperind în principal intervalul de preț de la 200.000 RMB (28.090 USD) la 500.000 RMB.

Voyah a obținut primul său profit trimestrial în al patrulea trimestru al anului 2024 și a devenit profitabilă în perioada ianuarie-iulie 2025.

Marja sa brută s-a îmbunătățit de la 8,3% în 2022 la 21,0% în 2024. Aceasta a crescut și mai mult, la 21,3%, în perioada ianuarie-iulie 2025.

Volumele de vânzări de vehicule ale Voyah pentru anii 2022-2024 au fost de 19.409, 50.285, respectiv 80.116 unități. Din ianuarie până în iulie 2025, vânzările sale au ajuns la 66.680 de unități.

Asemenea multor alți producători auto autohtoni, Voyah se extinde în străinătate. Până la 31 iulie 2025, compania vânduse autoturisme pe 39 de piețe internaționale.

Din ianuarie până în iulie, veniturile Voyah din vânzările de autoturisme în străinătate au ajuns la 1,98 miliarde RMB, reprezentând 13,4% din veniturile totale în aceeași perioadă.

Listarea Voyah reprezintă un efort cheie în restructurarea canalelor de finanțare ale Dongfeng, deoarece compania nu a efectuat refinanțări de capital de la listarea sa, ceea ce a dus la o capitalizare de piață pe termen lung semnificativ sub activele sale nete.

Pe 22 august, Dongfeng a anunțat că va finaliza privatizarea și delistarea sa, iar Voyah urmează să se listeze pe bursa din Hong Kong printr-o listare introductivă.

O listare introductivă este o metodă prin care titlurile de valoare existente pot solicita listarea. Caracteristica sa cheie este că nu implică emiterea de acțiuni noi sau atragerea de capital în timpul procesului de listare; implică doar listarea titlurilor deținute de acționarii existenți pentru a fi tranzacționate pe o bursă.

Related posts