Viitoarele modele GT ale Kia vor fi doar electrice, coreenii dau vina pe reglementări

Da mai departe!

Kia dă vina pe reglementări pentru moartea mașinilor sport pe benzină. Viitoarele modele GT ale mărcii vor fi electrice. De curând am văzut că mai multe hothatch-uri au ajuns la capăt de drum.

Dispariția treptată a vehiculelor de performanță cu motoare cu ardere internă se întâmplă la nivel mondial. Kia este cel mai recent producător auto care anunță că viitoarele sale mașini sport vor fi pur electrice pentru a respecta legislația mai strictă.

Șeful de produs al Kia Australia, Roland Rivero, a declarat pentru Carsales că producătorii auto nu au de ales decât să „satisfacă situația globală, iar reglementările privind CO2 se înăspresc în întreaga lume”. Dacă există o parte bună în toată această situație, este că emblema GT va continua să existe pentru mai multe modele electrice. Noul EV4 este un candidat principal pentru a primi tratamentul electric GT.

Rivero rămâne optimist în privința satisfacerii pasionaților, chiar și într-o eră din ce în ce mai electrificată. El crede că „nu există niciun motiv pentru care un produs electrificat să nu-ți poată oferi o experiență similară [cu mașinile de performanță cu ardere internă], deși cu ceva tehnologie computerizată și așa mai departe.”

Cu toate acestea, o altă mașină precum Stinger GT cu motorul său V-6 nu se va mai întâmpla. Emblema GT apare deja pe modele electrice, cum ar fi EV9 GT de dimensiuni mari. Între timp, EV6 GT, mai mic, a primit recent o actualizare care include schimbări simulate de viteze și sunete de motor, „caracteristici” care se leagă de comentariul lui Rivero despre „tehnologia computerizată”.

Divizia N de la Hyundai poate că a renunțat la hot hatch-urile i20 N și i30 N, crossover-ul Kona N și ciudatul Veloster N, dar nu este încă pregătită să abandoneze complet arderea internă. Compania încă vinde Elantra N și a promis că va lansa un model de nouă generație cu un motor mai mare. La începutul acestui an, co-fondatorul diviziei N, Joonwoo Park, a sugerat într-un interviu pentru Auto Expresspropulsoarele hibride ar putea ajuta la menținerea în viață a mașinilor distractive cu motoare cu ardere internă sub emblema N.

Abordând problema evidentă, orice hibrid sau EV cu performanțe va veni cu o penalizare de greutate. Acest lucru este valabil mai ales pentru mașinile de performanță complet electrice, dar este un compromis pe care producătorii auto par dispuși să-l accepte. Hyundai și Kia par să se orienteze deocamdată spre SUV-uri, ceea ce nu face decât să exacerbeze situația.

Dar aceasta este realitatea anului 2025. Consumatorii vor SUV-uri, iar guvernele vor ca producătorii auto să reducă emisiile flotelor lor. Pentru a satisface ambele cereri și a rămâne în afaceri, companiile auto produc mai multe SUV-uri electrice. Câteva dintre acestea primesc upgrade-uri pentru a-și câștiga emblemele GT și N, care nu demult erau exclusive mașinilor cu motoare cu ardere internă.

Marca de lux Genesis a Hyundai are un nou motor V-8 twin-turbo, dar este destinat exclusiv mașinilor de curse.

Related posts