Vești proaste pentru dealerii Ford: sunt prea mulți, iar rețeaua trebuie restructurată

Da mai departe!

Ford își va reduce rețeaua de dealeri și va trece la vânzări directe mergând pe urmele altor mari producători auto care au ales aceeași strategie. Martin Sander, șeful diviziei de vehicule electrice Ford în Europa a spus că rețeaua de dealeri este supradimensionată. Trebuie restructurare.

Aflat la congresul Automotive News Europe, șeful diviziei de vehicule electrice Ford în Europa, Martin Sander, a declarat că rețeaua de dealeri a mărcii este încă „supradimensionată” și va trebui să se restrângă în următorii ani.

„În general, rețeaua noastră de dealeri este supradimensionată, trebuie să ne restructuram. (…) „Rețeaua ideală este mai mică decât în prezent, dar suficient de mare pentru a servi clienții noștri pretutindeni în Europa”, a explicat Sander celor prezenți.

Mai mult chiar, el a menționat că unele piețe din Europa au deja rețeaua potrivită pentru a vinde volume mai mici, în timp ce altele „mai au de lucru”. Oficialul Ford susține și că dealerii deja cunosc situația și știu ce va urma: „Am discutat despre asta cu dealerii. Ei știu ce urmează”.

Pentru a își eficientiza afacerile din Europa, Ford renunță la anumite segmente de piață, precum cel al mașinilor de clasă mini și mică, ba chiar și la autoturismele clasice din segmentul compact. Modelele eliminate din gamă pentru că aduc profituri prea mici vor fi înlocuite cu SUV-uri și crossovere care asigură marje mai mari. Această schimbare de gamă aduce cu sine vânzări mai mici și mai profitabile și asta atrage după sine nevoia de a restructura rețeaua de comercializare.

De exemplu, în Marea Britanie, cea mai mare piață europeană pentru Ford, producătorul auto american a renunțat deja la 20 de dealeri în 2022 după alți 25 în 2021. Cu toate acestea, Ford are încă cea mai mare rețea de dealeri a unui producător auto prezent în Marea Britanie.

Ford a anunțat deja că renunță la asamblarea modelului de clasă B Fiesta și a oprit producția la uzina din Saarlouis (Germania). Și investițiile din Spania au fost stopate temporar. În schimb, principalul centru european de producție din Köln a fost modificat pentru asamblarea de mașini 100% electrice, iar inaugurarea a avut loc la începutul lunii iunie. Acolo vor fi produse mașini pe platforma MEB a grupului Volkswagen, cea care acum stă la baza modelelor ID.3 și ID.4, dar și a SUV-ul electric compact Explorer. Ford și-a anunțat intenția de a vinde doar mașini complet electrice începând cu 2030.

Odată cu restructurarea gamei de modele, a rețelei de producție și a celei de comercializare, Ford va modifica și strategia de vânzare a mașinilor sale. Astfel, la fel ca în cazul altor mari producători auto precum cei din grupurile Stellantis, Mercedes-Benz sau BMW, dealerii vor deveni agenți ai producătorului, vânzările fiind directe.

Conform lui Martin Sander, Ford a început deja trecerea la modelul agenție în Olanda, înainte de a-l implementa în Europa „în următorii ani”. „Sunt profund convins că agenția este viitorul” comerțului cu mașini, a declarat Sander la congresul Automotive News Europe.

Related posts